נדל"ן ותשתיות

בצל המלחמה: יותר מ-53% מהקבלנים מתכוונים להעסיק עובדים פלסטינים

 התאחדות קבלני השיפוצים מפרסמת את נתוני הסקר הנכונים לחג הפסח של השנה הנוכחית, אשר מגיע בעקבות המצב הקשה של ענף השיפוצים מקום המדינה. למעלה מ-30.2% העידו על כך שהיקף העבודה שלהם בפסח ירדה השנה בלמעלה מ-70%

מערכת ice |  3
קבלנים (צילום pixabay)
התאחדות קבלני השיפוצים מפרסמת את נתוני הסקר הנכונים לחג הפסח של השנה הנוכחית, אשר מגיע בעקבות המצב הקשה של ענף השיפוצים מקום המדינה. כמידי שנה, קבלני השיפוצים בישראל עונים על השאלות החמות של השנה החולפת בענף. החל מסוגיות כלכליות, פוליטיות, ביקושים ועוד. במסגרת הסקר שנערך השנה על ידי התאחדות קבלני השיפוצים, ממשתפי הסקר ענו על שלל הסוגיות הבוערות בענף.  
על פי הנתונים העולים מהסקר, ניתן להבחין כי ענף השיפוצים נמצא בשפל חסר תקדים מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל". מפרוץ המלחמה, הענף נותר ללא עובדים, עם ירידה דרסטית בקבלת העבודות ועם קבלנים רבים שעוזבים את המקצוע.  
כאשר למעלה מ-30.2% העידו על כך שהיקף העבודה שלהם בפסח ירדה השנה בלמעלה מ-70 אחוזים, במקביל שנשאלו הקבלנים בנוגע להיקף העבודות שנאלצו לבטל עקב מחסור בעובדים ענו למעלה מ-74 אחוזים כי נאלצו לבטל המון עבודות עקב המחסור בעובדים.
כידוע, ענף השיפוצים מושתת כמעט ברובו (למעלה מ-90 אחוז) על עובדים פלסטינים אשר אינם מורשי כניסה ועבודה לישראל מאז ה-7.10.  כזכור, בשנים האחרונות, הענף ידע עליות וירידות עקב מגיפת הקורונה.
כאשר משתתפי הסקר נשאלו באילו מהמשברים האחרונים היקף העבודה נפגע באופן משמעותי יותר לקראת חג הפסח, אלו ציינו כי המלחמה הנוכחית פגעה בצורה החזקה ביותר בענף. 
על פי הנתונים, למעלה מ-85 אחוזים העידו כי מלחמת "חרבות ברזל", פגעה בעבודתם בצורה הגדולה ביותר, לשם השוואה רק 13.2% העידו כי בקורונה נפגעו יותר. נוכח המלחמה, למעלה מ-34% מקבלני השיפוצים מציינים כי הם מתלבטים בנוגע להסבת מקצוע. כאן בשונה משאלות קודמות עדיין נרשם יחסית אחוז סביר של שיפוצניקים שרוצים להישאר בענף עם כ-58 אחוזים שהשיבו בשלילה לשאלת עתידם.
בחצי שנה האחרונה, סוגיית העובדים הפלסטינים עלתה על המוקד לא פעם, כאשר אחד מהניצים במאבק להשבתם הינו, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. כשנשאלו קבלני השיפוצים בנידון ובנוגע למחסור בעובדים ענו כי למעלה מ-53 אחוזים מהקבלנים העידו כי הם מתכוונים להעסיק בקרוב עובדים פלסטינים, בין אם יאושר הנושא בממשלה או לא.
כאשר כ-24 אחוזים העידו שרק במקרה של אין ברירה יעסיקו את העובדים, כ-23 אחוזים העידו שלא יחזרו להעסיק עובדים פלסטינים יותר. גם בגזרת הלקוחות הישראלים נרשם חשש והבעת אי אמון בעובד הפלסטיני בעקבות אירועי מלחמת "חרבות ברזל" כאשר למעלה מ-58 אחוזים מהלקוחות הישראלים מבקשים לא להכניס לביתם עובדים פלסטינים ואף דורשים זאת במעמד חתימת הסכם העבודה.
הדבר כאמור מהווה בעיה קשה לענף שמושתת ברובו על עובדים פלסטינים ובעקבות כך נשאלו הקבלנים אם קלטו עובדים חדשים ללא ניסיון לענף כאשר למעלה מ-31% העידו כי ניסו לעשות כך אך ללא הצלחה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כור גרעיני
    רשות המסים ולסמוטריץ 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קחו מכל שיפוצניק חשבונית מס עם מספר ת.ז. שלו , תדווחו על כל שיפוצניק שלא נותן חשבונית מס ,בכל משרד מס הכנסה יש איש מודיעין שיקלוט את המידע הזה , תתנו שם מלא , מספר טלפון של השיפוצניק, מספר הרכב שלו , שמות הפועלים שאיתם עבד ,כל פרט
    סגור
  • טלפון: 03-7633000 או 5352*.
    לרשות המיסים 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טלפון: 03-7633000 או 5352*.
    סגור
  • 1.
    רשות המיסים
    רשות המסים 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל השיפוצנקים הם מעלימי מס , לא נותנים חשבוניות אף פעם , חבורת פושעים
    סגור