נדל"ן ותשתיות

מפעלי ים המלח ועידן עופר בדרך החוצה? האתגר שמציב משרד האוצר

משרד האוצר ואגף החשב הכללי מקדמים יוזמה חדשה בתחום המכרזים, דבר שעלול להוות אתגר לחברת ICL המחזיקה בזיכיון להפקת אשלג וחומרים נוספים בים המלח. המדינה תפרסם מכרז לזיכיון חדש ואף תגמיש את התנאים
מערכת ice | 
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי, ויקיפדיה)
ICL, חברה הבת של החברה לישראל וחברת האם של חברות הכורות ומייצרות אשלג פוספט, מגנזיום, ברום וחומרים נוספים, עומדת בפני אתגר לא פשוט שהציב משרד האוצר לאחרונה.
על פי הפרסום של אתר החדשות "כלכליסט", המדינה החלה לקדם הליך מכרזי לזיכיון כרייה בים המלח. מדובר ביוזמה של משרד האוצר אשר מודע לעובדה כי הזיכיון של חברת ICL, צפוי להסתיים בסוף חודש מרץ בשנת 2030.
על פי הדיווח, משרד האוצר בחר לפרסם מכרז לזיכיון חדש בים המלח כיוון שהטיב להבין כי ככל שתאריך סיום הזיכיון של ICL יגיע לסופו, מי שתזכה שוב להחזיק במכרז המדובר תהיה שוב אותה חברה. מלבד זאת, אותה פעולה נועדה להקטין את האופציה שבה ההשקעות בחברת הבת של החברה לישראל ירדו משמעותית.
בעקבות כך, משרד האוצר ואגף החשב הכללי החליטו על פרסום המכרז לזיכיון חדש להפקת אשלג וברום בים המלח. מלבד זאת, המכרז המדובר של הפקת הרכיבים בים המלח יתאפיין בגמישות מצד משרד האוצר.
מטרת הפעולה הינה בכדי לבחור זכיין חדש אשר לא כפוף ללוח זמנים מסוים. לצורך פיתוח היוזמה של משרד האוצר ואגף החשב הכללי, החלה להיערף עבודה נרחבת בנושא בכדי לקדם את החוק החדש אשר יעסוק בנושא. מדובר בחוק זיכיון מעודכן שיועבר לאישור הכנסת עד סוף השנה הנוכחית.
כידוע, ICL אשר בשמה הקודם נקראה "כימיקלים לישראל בע"מ", היא חברה בת של החברה לישראל הנשלטת על ידי איש העסקים והמיליארדר עידן עופר. מדובר בחברת האם של חברות הכורות ומייצרות בין היתר אשלג, פוספט, מגנזיום, ברום ותרכובותיו. החברה ציבורית ונסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א תחת הסימן איי.סי.אל ובבורסה לניירות ערך בניו יורק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה