משפט

עידן עופר ומפעלי ים המלח נקנסו ב-28 מיליון שקל: מה הסיבה?

במשך קרוב לשנתיים ICL לא סיפקה מלאי סולר לתחנת הכוח שלה במפעל ים המלח, זאת בשל תקלה במכלי הסולר שלה שם, וכעת היא סופגת קנס מרשות החשמל שטוענת: "חשיבות רבה לעמידת היצרנים בחובותיהם, ובפרט בחובות המבטיחים את אמינות האספקה ושרידות המערכת בחירום"
מערכת ice | 
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי)
חברת איי.סי.אל בראשה עומד אחד מהאנשים העשירים בישראל, עידן עופר, ספגה קנס ענק של 28 מיליון שקל מרשות החשמל. הסיבה לכך היא שבמשך קרוב לשנתיים ICL לא סיפקה מלאי סולר לתחנת הכוח שלה במפעל ים המלח, זאת בשל תקלה במכלי הסולר שלה שם על פי דה מרקר.
התחנה מופעלת בגז טבעי ומלבד החשמל שהיא מספק למפעל, היא מוכרת את יתרת האנרגיה לרשות החשמל. אלא, שבמצב שבו יש רעידת אדמה או בעת מלחמה, תשתית הגז עשויה להפסיק לפעול ולכן מלאי הסולר אמור לשמש אותה בחרום ולתת מענה למפעל.

ממפעלי ים המלח נמסר לדה מרקר כי: "הפתרון האלטרנטיבי לאספקת סולר בחירום בתקופה שנדרשה, לצורך תיקון הכרחי מטעמי בטיחות, היה היעיל ביותר והיחיד האפשרי. הפתרון אף הגדיל את כמות הסולר לשעת חירום ולא נגרם כל נזק. צר לנו שהרשות בחרה להגיב באטימות ובאופן בלתי סביר".
מרשות החשמל נמסר לצד הטענות על גובה הקנס שהוטל: "הרשות מייחסת חשיבות רבה לעמידת היצרנים בחובותיהם, ובפרט בחובות המבטיחים את אמינות האספקה ושרידות המערכת בחירום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה