דעות

חצי עם נרמס מול אליטות שהחליטו לשבור את כל הכלים

יש אנשים שעושים שימוש ציני בנושא החוקתי של מדינת ישראל. לפיהם – כל פתרון שאינו תואם את הפתרון שהם מציעים במאה אחוז – הוא סוף הדמוקרטיה. חברים – בואו ניכנס לפרופורציות. ההבדל בין שלושה נציגי ממשלה לארבעה נציגי ממשלה בוועדה לבחירת שופטים – זה ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה?
ח"כ קטי שטרית |  42
קטי שטרית (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
בטור הזה אקדיש שתי נקודות חשובות בעיני. נקודה ראשונה - ההבדל בין כנות לבין ציניות. יש אנשים שחוששים בכנות מקרע בעם. אתם יודעים מה עושים אנשים שחוששים מקרע בעם? מבררים ובודקים, כיצד ניתן להתפשר, כיצד ניתן להגיע להסכמות.
וכנגדם יש אנשים שעושים שימוש ציני במושג 'הקרע בעם'. הם לא חוששים מהקרע, הם משתמשים בו. הם אומרים – אם לא יחליטו כפי שנראה לנו – אנו נתנתק מהעם. ככה האיום הופך מציאות של קרע בעם.
אני נכנסתי לחדר המשא ומתן בבית הנשיא כיוון שאני באמת מאמינה שישנם המון אנשים שחרדים באופן אמיתי מהרפורמה אותה הצגנו. הרבה מהחרדות שלהם מגיעים מתוך דיס אינפורמציה של תקשורת שחוטאת לעבודה שלה ומחדירה פחד ואימה בציבור גדול. נכנסתי למשא ומתן בבית הנשיא על מנת באמת שנדע להקשיב ולהבין ושגם הצד השני יבין אותנו ויבין ממה נובעים הרצונות שלנו לתיקון מערכת המשפט.
בנוסף ישנם אנשים שחוששים בכנות למעמדה של ישראל בעולם. אתם יודעים מה עושים אנשים שחוששים למצבה של ישראל בעולם? משתתפים בפורומים בין לאומיים ונאבקים בארגוני ה-BDS. מספרים על הערכים והמוסר שמנחים את צה"ל ואת הציבור הישראלי.
כנגדם יש אנשים שעושים שימוש ציני בנושא מעמדה של ישראל בעולם. הם לא חוששים מהדרדרות המצב הדיפלומטי, להיפך, הם מעודדים את ההדרדרות. הם אומרים - אם לא יחליטו כפי שנראה לנו – אנו נשחיר את פניה של ישראל בפני שאר המדינות, כפי שעשו מארגני המחאה עם ראש ממשלת ספרד כאשר הם ביקשו ממנו סרטון להפגנה שלהם וככה הם עשו כאשר הם שלחו עיתונאי ישראלי לכתוב מאמר מכפיש בעיתון הנקרא ביותר בארה״ב. 
יש אנשים שחוששים בכנות למצבה הכלכלי של ישראל. אתם יודעים מה עושים אנשים שחוששים למצבה של הכלכלה הישראלית? מעודדים השקעות בארץ, עושים פעילויות לובי למען השקעות במדינה. יזמים ופרויקטורים שבוחרים לרכז את פעילותם במדינה.
כנגדם יש אנשים שעושים שימוש ציני בנושא כלכלת ישראל. הם אינם חוששים מהוצאת כספים מהארץ, נהפוכו. הם יעודדו הוצאות כספים מהארץ אם המדיניות של הממשלה אינה נראית בעיניהם.
יש אנשים שחוששים למצבה החוקתי של המדינה. אתם יודעים מה עושים אנשים שחוששים למצבה החוקתי של המדינה? האנשים האלה באים לוועדות הכנסת, מציעים הצעות, לוקחים חלק פעיל בהגעה להסכמה רחבה. אנשים אלו מנסים להגיע לפתרון שיוסכם על כמה שיותר חלקים מהציבור.
 
כנגדם יש אנשים שעושים שימוש ציני בנושא החוקתי של מדינת ישראל. לפיהם – כל פתרון שאינו תואם את הפתרון שהם מציעים במאה אחוז – הוא סוף הדמוקרטיה. חברים – בואו ניכנס לפרופורציות. ההבדל בין שלושה נציגי ממשלה לארבעה נציגי ממשלה בוועדה לבחירת שופטים – זה ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה?
ה״חידושים״ של אהרן ברק – הם מה שהפכו אותנו לדמוקרטיה? לפני אהרן ברק לא היתה קיימת דמוקרטיה במדינת ישראל? קצת פרופורציות.
נקודה שניה – כמה מילים אחרונות על הדמוקרטיה
אני רוצה לדבר כמה מילים על דמוקרטיה באופן כללי. בהפגנות צועקים כל כך הרבה על דמוקרטיה ולא מתקיים שום דיון ענייני על העקרונות שבבסיס השיטה, ועל יתרונות השיטה. בדמוקרטיה חייבת להתקיים ערבות ההדדית. אכפתיות. אהבה. סולידריות. בלי אלו – אף אחד לא יסכים להתפשר לטובת חברו. אף אחד לא יבוא לשירות מילואים. אף אחד לא יסכים לשאת חוסר נוחות שנגרמת עקב אדם אחר.
אותו מיעוט שמאיים בסרבנות – במובן מסוים מאיים על בסיס הקיום שלנו כמדינה דמוקרטית. בדמוקרטיה חייבת להתקיים שאיפה לפשרה. אנחנו כאן 120 חברי כנסת. כל אחד עם רעיונות ודעות מכאן ועד אין סוף. אם כל אחד היה הולך בכיוון עצמאי משלו – הוא לא היה מצליח להתקדם לשום מקום. הדמוקרטיה בנויה על שיתוף פעולה ופשרה – למען מטרה נעלה יותר, למען קיום משותף. למען ניהול המדינה.
ביום חמישי האחרון התקיימה הפגנת כוח אדירה של מאות אלפים שבאו ואמרו לנו, ככה בין השורות, שהם מרגישים שקולם נדרס. אתם באמת לא מסוגלים להבין את התחושות של חצי עם שמרגיש דרוס, נרמס וחסר אונים אל מול אליטות שהחליטו לשבור את כל הכלים.
זה נראה לכם טבעי לגמרי שהיועמ"שית, מנהיגי המחאה, ההייטקיסטים והטייסים יקבלו את ההחלטות, והנציגים של שלומי מאופקים, שרה מהקריות ואביחי מערד לא יוכלו לעשות כלום כי ההם מוכנים לשרוף פה הכל. אנחנו לא נוותר. בדמוקרטיה שאני גדלתי עליה הקול של הטייס שווה לקול של הטכנאי.
הכותבת קטי שטרית, היא חברת כנסת מהליכוד
תגובות לכתבה(42):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    בעיני יהודה שפר אחד כמוהו מדניה "שווה" 100 אחרים בימין (ל"ת)
    זו הבעיה של האליטות 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    דמוקרטיה זה לא מדע טילים
    נעם 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תואר ראשון ותואר שני יש וגם נכשל באזרחות. כשהרשות המבצעת שולטת ברשות המחוקקת ושואפת להשתלט על הרשות השופטת ועל כל שומרי הסף זה הפיכה ולא רפורמה. לו תצליחי תהיה כאן דיקטטורה!
    סגור
  • 39.
    סחבה ליקודניקית !!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    ההבדל בין 4 ל-3 הוא ההבדל שבין רוב למיעוט
    עץ הבמבה 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הרוב בוחר מה שבא לו, כי הרוב קובע והמיעוט הוא, לכל היותר, סמלי.
    סגור
  • 37.
    טור שהוא בפני עצמו הסתה
    דמוקטיה או מרד 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואחר כך מתלוננת על הספקנות במחאה נגד הממשלה
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    קטי והקאתי (ל"ת)
    מיקו 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 35.
    מי שמגדיר עצמו כב’ הוא ב’ מי שמגדיר אחרים כב’ הוא ז’ (ל"ת)
    דן שקל 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 34.
    מי את ומה את עשית למען המדינה חוץ מלחרחר ריב בשפה
    ישראלשלהרחוב 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    של הרחוב. ולא כולם גזענים כמוך. עולב
    סגור
  • 33.
    אין סיכוי שהרפורמה תעבור אבל את המחיר היקר של ניסיון לה
    נס 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין סיכוי שהרפורמה תעבור אבל את המחיר היקר של ניסיון להעביר וחוסר החלטה שילמנו ונשלם ביוקר בהרס ההייטק הכלכלה היחסים עם ארהב התקדמות הגרעין האיראני ובמלחמה קשה בקרוב סופה של המדינה קרוב
    סגור
  • 32.
    חצי עם? מקסימום חצי מהעדה המרוקאית
    פלורי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שהשטרית הזו תפנים - רוב המזרחיים - עירקים, פרסים, מצרים, סורים, לבנונים, אלגיראים כסר מזמן התקדמו הלאה ומצליחים באוד בכל מכזרי החברה. אבל יש לי חדשות בשבילה- לפחות מחצית המרוקאים - מתקוממים נגד הסטיגמה היו שדבקה בהם. לפחות חצי מהעדה מזמן לא בסיפור המקופח. מי שידע לקחת את עצמו בידים - המשיך הלאה והצליח. אז שתפסיק לדברבשם "חצי עם"... אלה אפילו לא "חצי ממתפקדי הליכוד".... וחוץ מזה שדרעי לקח אליו את מרסית ה"שקופים"...
    סגור
  • 31.
    טמטום
    יאיר 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המריונטה קטי שיטרית, תקראי בעצמך את אשר כתבת, בטוח שתגיעי למסקנה עד איזה רמה נמוכה מגיע הטימטום שלך, איך את לא מתביישת מהמשפחה שלך, את חלק מהמגיפה שכל הליכוד חולים בה. יבוא היום ומשפחתך תתכחש לך . אין כל ציפייה שתביני זאת היום.
    סגור
  • 30.
    מאות אלפים?
    שם 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שקר ראשון. 160000 מקס. גברת שיטרית אינה מעואה בפרטים, שיטחית וחושבת על הכיסא בלבד. עובדתית הליכוד בממשלתו הנוכחית כושל בכל פרמטר. עם או בלי ההפיכה. צאו לנו מהחיים. אפסים נחותים.
    סגור
  • 29.
    שטויות! אם אפשר לפסול כל חוק ברוב של 61, זו דיקטטורה!
    דן 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אסור לבלבל אותך עם עובדות. אם כל ממשלה ברוב של 61 יכולה לבטל כל החלטת בגץ אין יותר 3 רשויות. רק רשות אחת! זו דיקטטורה!
    סגור
  • 28.
    חחח, מומחית חוקתית ביביסטית? יותר ממנהיגי העולם הדמוררט (ל"ת)
    פרומתיאוס 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 27.
    רק אנגל
    אבי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנא מכולם קנו לחם אנגל,החרדים הגזימו
    סגור
  • 26.
    הניסיון לבצע הפיכה שלטונית פתח תיבת פנדורה
    אזרח 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טועה הכותבת שחושבת שמדובר במהפכה השלטונית, נכון הדמוקרטיה זאת מילה די שחוקה מאחר והדמוקרטיה בארץ באמת די חלשה היום. המפגינים יצאו להפגנות כבר להרבה מעבר והנושא הזה התפספס בכתבה.
    סגור
  • 25.
    המהפכה
    עפר 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם זה לא עקרוני ואין משמעות בין שלושה לארבעה שופטים אז בואי נשאר על שלושה ונשאר חברים,שווה לפרק מדינה על משהו לא משמעותי ועקרוני ???
    סגור
  • 24.
    קרע בעם
    עמי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גב׳ קטי שיטרית, כנראה שלא הבנת טוב, החצי שלך הכריז מלחמה על החצי שלנו, ובמילחמה כמו במילחמה , מסירים את הכפפות , ונלחמים בכל מה שיש, לצערך את המדינה , צבא, וכלכלה אפשר לקיים, אפילו ביתר יעילות , ללא החצי הדפוק שאת מייצגת, לנו, לחצי העם, שאת וחברייך מנסים לשעבד, אין בעיה לוותר על החצי שאת מייצגת
    סגור
  • 23.
    פסקת ההתגברות היא סוף הדמוקרטיה
    אא 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברגע שראש ממשלה יכול להעביר חוק וטף גורם במדינה לא יכול לערער עליו מבחינה חוקית אז זו דיקטטורה גברת שטרית הצדקנית.
    סגור
  • 22.
    ואחת שאינה יודעת לספור
    צופה ותיק 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה כבר משנה, שלושה או ארבעה.
    סגור
  • 21.
    יפה! יודעת לכתוב! עכשיו רק תפסיקי לשקר (ל"ת)
    אייל צפון 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    מרבעי אמיתות את בונה מסכת שקרים מוצקה
    יעקב בן ברוך 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לאחים לא מעמידים וולטימטום: אנחנו מעבירים את החוקים בעוד 30 ימים, אז מי הולך לקראת קרע ? השמאל שקיבל אולטימטום ?
    סגור
  • 19.
    סכנה לדמוקרטיה
    אליהו זגורי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פוליטקאים חלקי לשון דוגמת הכותבת ישחילו לנו דיקטטורה במתק שפתיים מבלי שנרגיש. עדיף לנו ייריב לוין שתוכו כברו שפורש משנתו ללא צביעות
    סגור
  • 18.
    אהבלה שחייה בעולם אלטרנטיבי
    יוחנן מחדר החדשות 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ישראל וקטי שטרית פיתחו מודל מדיני חדש: בירוקרטיה. שלטון האפסים
    סגור
  • 17.
    את מסיתה ללא גבול
    נסים כהן 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מקוה שתגובתי תפורסם ותגיע אלייך. את מאפילה על ציבור שחי וטוב לו. את מסיתה נגד ציבור שעובד ותורם למדינה ולא מתנשא. את צכפישה ציבור שתורם לבטחון המדינה והאזרחים וש 75 שנה איש לא שמע אותו כי המדינה עמדה מול עיניו בלי קשר לשלטון הליכוד. נראה לך שביום בהיר אחד יכול מישהו לקום ולהחליט לבטל במחי יד את כל שנות המדינה ואלה שעשו עבורה פשוט ישתקו?! את לא מציאותית. הביעה אינה ברפורמה, לא בתיקונים, לא בשוניים בהרכב בית המשפט וגם לא בחוקים הנלווים. הבעיה בקטן היא שיום בהיר אחד קם מישהו, ארגון לו רוב בכנסת ומחליט לשנות את השיטה. משמע רוצה מהיום למנות את השופטים בישראל. אם זה נראה לך תקין, החזירי את כל התארים שלך וצאי ללמוד מחדש, את מנותקת מהמציאות. אבל, זו עדיין לא הבעיה הבוערת. היום לכולנו ברור שהדמוקרטיה בישראל עומדת על כרעי תרנגולת וחייבים מערכת חוקים מרחיקי לכת בחשיבה על מנת להגן עליה מפני מטורפים כמו לוין ופורום קהלת ומפני אנשים כמוך. זו הבעיה היום!!! ובעיית השוליים היא שפתאום קם ציבור שמודיע בריש גלי שהוא לא יעבוד, לא ישרת ולא יתרום אהל יקבל תנאים מועדפים, תטפלו בבעיה אחרת נטפל במקומכם
    סגור
  • 16.
    יש טייסים מכל הפריפריה
    ה 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את באמת מאמינה שרק מי שגר בתל אביב מתקבל לקורס טייס? קיברת פעם עם טייס בחיים שלך? איזו רמה נמוכה. מי שלא מבין שבחירה פוליטית של כלל השופטים בארץ זה מכת מוות לדמוקרטיה לא מבין על מה אנשים רועדים ויוצאים לרחוב כבר כמעט חצי שנה!!!
    סגור
  • 15.
    נתניהו שלך הוא חלק מהאליטות
    עידו 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזו צביעות,נתניהו,לווין,רוטמן,ברקת,גלנט...כל אלה הם האליטות שאת מדברת נגדם והם איתך באותה מפלגה,לא שמת לב???
    סגור
  • 14.
    טיפשה
    אני 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עוד טיפשה חלולה דלא מבינה כלום בשום דבר. לפעמים אני ממש מופתע נהרמה הירודה של חברי כנסת מהמין. חלקם ממש רפה שכל
    סגור
  • 13.
    המגיבים פה הם להדגמה
    אסף כ"ץ 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    של מה שהכותבת אמרה
    סגור
  • 12.
    קטי שטרית
    רחלרחל 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קטי שטרית את ליכודניקית ודעותיך ליכודניקיות ימניות לא מאמינה לך אף מילה
    סגור
  • 11.
    דברי טעם
    אחת העם 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לא מובן לי הסיסמא : נאמנים לדמוקרטיה. רגע, אני לא? יש להוסיף : כולנו נאמנים לדמוקרטיה. לא מובן לי כיצד הקיבוצים משתמשים באדמות מדינה להסית ולהשחיר בפוסטרים ענקיים. או הסיסמא : "ביבי אסון". ואני רוצה להוסיף : "שונאי ביבי אסון '.. הרי השנאה החלה לפני הרפורמה...בגשרים,עם הדגלים השחורים...ללא הבחנה, בשבתות ובחגים. די, זה מגוחך. בעוד 4 שנים תשכנעו את הציבור שהליכוד טעה, ואם תיבחרו תשנו את הרפורמה. בינתיים תנו ביטוי לדמוקרטיה ל4 שנים.
    סגור
  • 10.
    העברית שלה
    ניצה 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קודם תלמדי לכתוב עברית נכונה. אחרי שלוש שגיאות כבר נמאס לקרוא עד הסוף
    סגור
  • 9.
    נגד פופוליזם אין מה לעשות (ל"ת)
    נפז 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    שטויות
    מיקו 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    13 2
    כל כך הרבה מילים בקיצור גיבוב שטויות בנוסח הימין.
    סגור
  • 7.
    ככה היא ניראת כשיא מנסה "לערבב" אותנו בהסתה ושקרים (ל"ת)
    למה לא? 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    16 4
    סגור
  • 6.
    כמה חשוב ללמוד לימודי ליב"ה
    אלן טיורינג 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אם היא טוענת שכל הסיפור הוא על חבר אחד נוסף בוועדה למינוי שופטים, אז אולי הם יוותרו ויקבלו חבר אחד פחות. מה ההבדל ?? אבל אם קטי היתה מקפידה על לימודי המתמטיקה, היא היתה (אולי) מבינה שקול נוסף בעד שופט שיעזור לביבי הוא מה שעושה את ההבדל בין מיעוט לבין רוב בוועדה.
    סגור
  • 5.
    מי שלא תורם לחברה יוחרם מהקלפי
    שלטון הרוב התורם 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כרגע יש מצב מעוות שמיעוט אקראי שולט במוסדות המדינה ורוצה לשנות סדר יום מדינה על אף שהתנכר אליה ואף היה נגדה. תחשבו שבנט עם 6 מנדטים היה מחלק את ירושלים. זה מה שאתם עושים. קורעים את העם. קטי יקרה קומי ותתפטרי או תערקי לגנץ אם בא לך להישאר פוליטקאית. אין לך עוד מה לעשות בליכוד שנכחד. הממשלה הזאת לא רלוונטית לכלום אתם משתפים פעולה עם בן גביר שמחרים אתכם. זה הכל.
    סגור
  • 4.
    בגללכם הטרור והמלחמות - מתנחלים גזענים ימנים דתיים
    אוי קטי קטי 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אתם לא אחים שלי. אתם חבורת נאנדרטליים
    סגור
  • 3.
    זו התמונה היחידה שמצאתם לנכון להעלות?
    אורלי 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מעניין מה עומד מאחורי השיקול להשתמש דווקא בתמונה זו (ועוד פעמיים) מכל התמונות של הח"כית שיש ברשת, בטח לא דמוניזציה והנדסת תודעה, חלילה, אז אולי עצלנות?
    סגור
  • 2.
    קטי שיטרית בדיוק מה שכתבת חל עליך את הדורסת את הדמוקרטי
    sh fcr 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    15 4
    את ודמוקרטיה לא חד הם את יודעת שהכל זה ביטול משפט נתניהו על חשבון זה ניתן לחרדים האנטי ציוניים ולמשיחיים שגם אתם לא סובלים אותם לגנוב חוקים לשנות את האיזונים שהיו פה תפסיקי להסית נגד הטייסים ונגד המשרתים בצהל אנחנו כולם חייבים להם יותר מאשר לאבי מעוז לבן גביר ולא פורוש מה לעשות הם עשו למען המדינה הזו יותר תשלטו ימין ימין אל תשנו את חוקי המשחוק
    סגור
  • 1.
    מספיק לוותר לחרדים
    אב 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    12 4
    תמיד הצד החילוני מוותר לחרדים ותראו לאן הגענו. כאשר החרדים נוגסים בסטטוס קוו זה בסדר אבל כאשר החילונים עושים זאת החרדים מרימים קול צעקה. כתוצאה מכך הם איבדו את הבושה וסוחטים ומבקשים עוד ועוד בלי בושה. שיתחילו להחזיר למדינה .
    סגור
  • מה קרה? עכשו החרדים?
    אני 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי לא רצה לשצטרף אל ביב)רק לא ביבי( י? משכך, תאכלו את הדייסה שאתם בישלתם...תקבלו את כל מה שהממשלה הזו תחליט. דמוקרטיה,לא?
    סגור