דעות
מועדון לקוחות מותאם לחרדים: משלוח הטבות בתאריך הלועזי?
קופון לבגדים והנחות לבתי קפה, כמו כולנו, גם נעמה עידן מקבלת שלל הטבות ליום הולדתה – הלועזי. אז מה צריך לעשות כדי לחבר בין מותג ללקוח החרדי ולעודד אותו לרכוש?
חרדים (וגם דתיים) חוגגים יום הולדת בתאריך העברי, לעומת המותגים שנוהגים לברך את לקוחותיהם ביום ההולדת הלועזי. כך יצא שבשבוע האחרון קבלתי מתנה לרכישת בגדים ברשת אחת, בושם בהנחה נחמדה ברשת שניה, קפה על חשבון הבית ברשת בתי קפה, קינוח מתנה ברשת אחרת, 60 שקלים במסעדת שף כשרה למהדרין, לילה במחיר מגוחך ברשת מלונות ואפילו הנחה ברכישת ספר עם סודות להצלחה עסקית.
תקשיבו, השנה זה יצא פשוט מגוחך. יום ההולדת העברי שלי יוצא בעוד שבועיים בדיוק. עד אז כל ההטבות והמתנות כבר לא יהיו רלוונטיות, ואני תוהה אם לצאת עכשיו ללילה של פינוק וחוויה שקבלתי ומיועד למימוש רק בשבוע הקרוב, או להמתין ליום ההולדת שלי כי לא אוכל להרשות לעצמי להשאיר את הילדים אצל סבא וסבתא פעמיים בחודש.
במשך עשרות שנים, העולם החרדי היה מכונס בתוך עצמו מתוך בחירה. בעשור האחרון מתחולל שינוי וקשה לפספס אותו. החרדים נכנסים עוד ועוד למעגל העבודה, מרשים לעצמם להשתלב באקדמיה, נכנס יותר כסף לחשבון הביתי, שיוצא יותר ויותר על בילויים, כי גם החרדים רוצים ליהנות, לרכוש מוצרים בקניון, להעדיף מותגים, חלקם אפילו גולשים בפייסבוק (ומבקרים את הפוליטיקאים), משתתפים בתכניות טלויזיה ומעורים בהווייה הישראלית. מה שגורם ליותר ויותר חרדים להרגיש שייכים לעולם הישראלי, בלי שיוותרו על העולם החרדי אליו נולדו.
קצב ההצטרפות של חרדים וחרדיות לאינטרנט בכלל ולפייסבוק בפרט הוא מהיר. למרות כל האיומים וההרצאות בגנותם של המשוקצים האלה, הם מצליחים לחלחל לתוככי המגזר, כשהאינטרנט לצורכי עבודה נמצא בראש הפירמידה והוא מותר עם סינון.
קשה לי לשכוח איך רק לפני שני עשורים בנות התיכון (מה שנקרא בחרדית - סמינר) ערכו שופינג בקניון איילון. אז - זה היה אסור, היו שמועות מפחידות על "משמרת הצניעות" (מה שלא ברור עד היום אם היא היתה קיימת באמת או דמיונות של אנשים, הפחדות של עסקנים ודאגה של רבנים). למעשה, גם היום אסור לבנות הסמינר להכנס לקניון.
מאז - בנות הסמינר ואמהותיהן רוכשות בקניון בלי חשש. הן מחפשות מציאות, הזדמנויות ומבצעים. אנחנו ממלאות כרטיסי מועדון ומשאירות פרטים ליצירת קשר, כמו כתובת דואר, מספר טלפון כשר (כזה שלא תוכלו לשלוח אליו סמס) כתובת מייל (של העבודה... כי בבית אין חיבור לאינטרנט) ותאריך לידה לועזי.
ובאופן כללי - זה נכון שגם היום נשים חרדיות נוטות לבצע רכישות "ישראליות" יותר מגברים חרדים. אפשר לראות אותן בקניונים, בפארקים ואפילו בפייסבוק. רק תזכרו שחצי מיליון נשים חרדיות ודתיות הן מספר לא קטן בכלל באוכלוסיית קהל היעד של מותגים, ולכן אסור לפספס אותו, וצריך לפנות אליו בדרכים שיגרמו לו לחוש רצוי, ולעודד אותו לרכוש את המלאי הקיים בכמות גדולה ובתדירות גבוהה בדרכים שיתאימו לו.
נכון שאי אפשר לפרסם תמונות של נשים בעיתון חרדי, אבל יש הרבה דרכים אחרות לתפוס את החרדים והחרדיות עם המסר השיווקי הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון. מתנת יום הולדת בתאריך לועזי - אינה הדרך הנכונה לבניית הגשר, לחיבור למותג ועידוד רכישה.
נעמה עידן היא חרדית, בעלת משרד פרסום העוסק באסטרטגיה שיווקית-פרסומית למגזר החרדי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה