דעות

ילד עשיר וילד עני? מערכת החינוך לא תפלה את ישראל השניה

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים עצוב לגלות שיש ילדים שווים יותר וכאלה ששווים פחות | השכבות החלשות משלמות את המחיר | הגיע הזמן לסיים עם ההשפלה הזו
יוסף טייב (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
כאשר אנחנו מדברים על מערכת החינוך בישראל, אין ספק כי מדובר באחד הנושאים החשובים והמרכזיים ביותר לעתיד ילדינו ולחברה כולה.
כיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת אני מרגיש חובה להעביר מסר ברור:
הגיע הזמן להפסיק את הנטל הכבד שמטילים תשלומי ההורים על משפחות רבות במדינת ישראל.
תשלומי ההורים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מתקציב בתי הספר, דבר שמעמיד הורים רבים במצב כלכלי קשה ובאי נוחות מול צוות בית הספר וגרוע מכל מתי שילד יודע שאין להוריו את האפשרות לשלם בעבורם את אותם תשלומים.
תופעה זו יוצרת פערים חברתיים ומעמיקה את הקשיים של משפחות  הנמצאות במצב סוציו אקונומי נמוך וממעמד הביניים, דבר זה מקשה על החובה שלנו לדאוג שכל ילד בישראל יוכל לקבל את חינוך הטוב והאיכותי ביותר ללא קשר למצב הכלכלי של משפחתו.
טיולים, מסיבות, סל תרבות וסעיפים נוספים הנכללים בתשלומי הרשות של ההורים לבתי הספר והגנים הם חלק משמעותי מהלמידה ומההוויה החברתית במסגרת החינוך, ומסייעות בפיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות.
לכן, השקעה במערכת החינוך היא השקעה בעתיד שלנו ושל ילדינו, ומשרדי הממשלה חייבים להבין זאת ולפעול בהתאם.
כדי להבטיח חינוך איכותי ושוויוני, עלינו להפסיק את התלות בתשלומי ההורים ולהתחיל לספק את השירותים האלו ישירות מתקציב המדינה ללא צורך לגבות את אותם כספים מהורי התלמידים.
אני קורא לממשלה לפעול בהקדם, להביא תקציבים שמטרתם להקל על ההורים ולהבטיח חינוך איכותי לכל ילד בישראל ולהוציא לפועל את תוכנית הגביה הדיפרנציאלית עד למחיקת תשלומי ההורים לגמרי, אין ספק שזה לא יקרה ביום אחד,  ׳בתוך עמי אנוכי יושבת׳ ומדינת ישראל נמצאת במלחמה, אבל עם רצון טוב והחלטה שנושא זה נמצאה בסדר העדיפויות של הממשלה ניתן יהיה למחוק את הנושא האבסורדי הזה בשם תשלומי רשות מהלקסיקון שלנו, דעתי שתור 5 שנים עד עשור ניתן לעשות זאת.
זו האחריות שלנו, וחובתנו כחברה מתוקנת למען חינוך ילדינו ולקבלת חינוך איכותי ושיווני לכולם!!!
בימים אלה אני נמצא בשיח עם משרד החינוך והאוצר על מנת להגיע לפתרון הטוב ביותר עבור התלמידים והוריהם, כך שימשכו גם הפעילויות החברתיות החשובות, שהן חלק בלתי נפרד מהלימודים.
אני מקווה  שבימים הקרובים נוכל להביא בשורה למערכת החינוך בישראל למען חינוך ילדינו.
הכותב: יוסף טייב, חבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס ויו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קודם כל
    יהופצץ 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת היה עדיף שהמדינה תממן הכל, כמו במוסדות של שס ששם אין צורך בתשלומי הורים. בינתיים אסרו על תשלומי הורים בחינוך הממלכתי ובעוד חמש שנים, אולי, יחזירו להם את הטיוליםואת הביקור בתיאטרון. כל אלה פעולות להן שס מתנגדת ולכן אסרה עליהן דרך האיסור בגביית תשלומי הורים
    סגור
  • 2.
    קודם כל ליבה
    אחד 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה הצעד הראשון למערכת חינוך שוויונית
    סגור
  • 1.
    המערכת החינוך גרועה לכולם, הרב המכריע בשיעורים פרטיים,
    די 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרמה שואפת למטה מטה צטה, עם פס דרישות בקבלה,, עם לא מעט שקר, ומצעד בלתי פוסק להעיף יותר ויותר תלמידים מבית הספר כדי להעלות את הסטנדרטים ולממש חלום בונוס על "העלאת הרמה".. ואח"כ זה ממשיך לצבא, לקופות החולים ויחס הכללי.
    סגור