קריירה ולימודים

שיבושים בפתיחת שנת הלימודים? יו"ר ארגון המורים באיום לשר קיש

פתיחת שנת הלימודים בסכנה: ארגון המורים העל-יסודיים והעומד בראשו רן ארז, זועמים על היחס המזלזל שהממשלה נותנת לנושא ומאיימים לא לפתוח את שנת הלימודים. השר קיש השיב לכך ואמר: "נגיע לבית המשפט"
מערכת ice | 
רן ארז, יושב ראש ארגון המורים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
על רקע המשא ומתן מול ארגון המורים העל-יסודיים, יו"ר הארגון רן ארז שיגר היום (חמישי), מסר מאיים לאנשי משרדי החינוך והאוצר ואמר: "אם לא ייחתם הסכם קיבוצי, שנת הלימודים לא תיפתח".
ארז, המשיך וטען שהממשלה לא לוקחת ברצינות את המשא ומתן עמו ושבחינתם הם שואפים לפוצץ אותו על מנת לגלגל את האשמה בשיבוש פתיחת שנת הלימודים אל המורים: "מנהלים מו"מ פיקטיבי כדי לפוצץ אותו ולהאשים בכך את המורים. לקחו את הכסף לנושאים קואליציוניים ומעמידים פנים כאילו הם מעוניינים לסכם. ידע כל הורה בישראל - האוצר מעדיף את הפוליטיקאים על פני התלמידים והמורים".
בליבו של הסכסוך שמעכב את החתימה על ההסכם עומדים כמה נושאים: הסוגייה האם יהיו חוזים אישיים לחלק מהמורים?, האם הסכם השכר של המנהלים ינותק מדירוג השכר של המורים?, האם יוכלו המנהלים לחלק למורים תוספות גמישות? והאם המורים יקבלו תוספת שכר רטרואקטיבית על החודשים שבהם נקטו עיצומים?..
במהלך ישיבת ועדת החינוך אתמול (רביעי), שהתקיימה בהשתתפות שר החינוך יואב קיש, הוא השיב לטענות הללו ואמר: "יש פערים, אבל אנחנו במו"מ מתקדם. אם זה היה רק הוויכוח על חוזים אישיים, היינו פותרים את העניין. אלחץ על משרד האוצר להביא הצעה טובה יותר למורים, אבל יש הרבה נושאים נוספים. ארגון המורים מחזיק חלק מהציונים של העתודאים ואי אפשר להפיק תעודת בגרות לחלקם".
השר קיש, התייחס גם לאיומים של מורי העל-יסודי ובראשם רן ארז על הפתיחה בשביתה ואמר: "נגיע לבית משפט. לא נמשיך למצב של שביתה". נציג ארגון המורים בחינוך העל-יסודי, שלמה חדד, אמר: "מאז פברואר 2022 אנחנו ללא הסכם עבודה, והמורים והמנהלים בתיכונים לא קיבלו תוספת שכר במשך שנתיים וחצי. אני מקווה שבימים הקרובים נגיע להסכם, אבל אני פסימי. במשך התקופה לא ממש ניהלו איתנו מו"מ. רק בשלושת השבועות האחרונים משרד החינוך נכנס לאירוע. אם לא יהיה הסכם, לא נפתח את שנת הלימודים באחד בספטמבר".
יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב (ש"ס), דרש מארגון המורים: "תפסיקו לקחת את התלמידים כבני ערובה". יו"ר מועצת התלמידים, רוני קמאי, השיבה בזעם וציינה כי: "אנחנו נמצאים שבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים ואין לנו מושג האם תיפתח". 
בנוגע לעיצומים שננקטו על ידי המורים ואי קיום פעולות מחוץ לשעות הלימודים, קמאי אמרה: "לחזור ללימודים עם עיצומים זאת לא אופציה מבחינתנו התלמידים. אין לנו מוטיבציה להגיע לביה"ס. אנחנו לא דור אבוד. אני צריכה שיחזירו לי את האמון במערכת החינוך – שנקבל ציונים, נצא לטיול שנתי, נצא למסע ישראלי. זאת דרישה בסיסית שיקשיבו לתלמידים בתקופה הקשה הזאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה