דעות

טראמפ בדרך לניצחון מוחץ? עוד מוקדם להכתיר אותו כנשיא הבא

התגובה והאינסטינקטים של טראמפ באירוע ניסיון ההתנקשות הרשימו בגילו. הפוזה האייקונית עם אגרוף מונף באוויר והצעקה "פייט פייט פיייט" הם מחזה נדיר שירשם כאחת התמונות הכי אייקוניות בהיסטוריה של ארה"ב וכעת, אחרי פרישת ביידן נדמה שרק אלוהים יציל את הרפובליקנים. האמנם?
מייקל אורן (צילום Miriam Alster/FLASH90)
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ ישפיע רבות על הבחירות בארה"ב מכמה סיבות. טראמפ הוביל עוד לפני האירוע ברוב הסקרים והפער בינו ובין ג'ו ביידן התרחב עוד לפני הודעת הפרישה הדרמטית של הנשיא המכהן. בעקבות ההתנקשות הפער רק גדל. התגובה והאינסטינקטים של טראמפ הכל כך חדים מה שמפליא בגילו. גם הפוזה האייקונית עם אגרוף מונף באוויר והצעקה "פייט פייט פייט". זה משהו נדיר וירשם כאחת התמונות הכי אייקוניות בהיסטוריה של ארה"ב.
לפרישתו של ביידן אתמול (ראשון) קדם ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית סביב כשירותו של הנשיא. זה הגיע לשיא ערב ההתנקשות כאשר התקבלה החלטה של תורמים מובילים להחרים כמעט מאה מיליון דולר תרומות מהקמפיין כל עוד ביידן לא פורש. והנה, אנו שומעים כי מאז הודעת הפרישה גייסו הדמוקרטים תרומות בהיקפים גדולים. באשר לקול היהודי, אם במקום טראמפ היו הרפובליקנים מציבים מועמד אחר, ניקי היילי למשל - יותר יהודים היו מצביעים למפלגה על חשבון הדמוקרטים. 
כעת מתבקש לשאול האם הסיפור גמור מבחינת המרוץ לנשיאות, אחרי תמונת ניצחון כה יקרה ומאירה של טראמפ? להערכתי, עוד מוקדם להכתיר אותו. יש בלת"מים בדרך ויהיו עוד.
על רקע ניסיון ההתנקשות בארה"ב, האם גם בישראל צריכים לחשוש מהתנקשות בנתניהו לאור ההסתה והאיומים הגוברים נגדו? זו עוד שאלה שצריכה להטריד את הישראלים. אנחנו למדנו מההיסטוריה המרה שלנו גם משמאל וגם מימין שהסתה מובילה לאלימות - מה שמתחיל עם מילים נגמר בדם. הייתי יועץ בממשלת רבין ויוצא ממשרד רה"מ ונרגמתי באבנים ופירות וביצים והייתי חוזר הביתה ואומר למשפחתי "מישהו עומד להירצח". אני לא רוצה להיות צודק פעמיים.  
הכותב: מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טראמפ ינצח!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    6 4
    המייסדים של אמריקה לא חשבו על מצב כזה! שנשיא לשעבר ירצה להתמודד שוב ועם שורה של מעשים פליליים שנידונים בבית משפט.גם לאמריקאים יש הרגל שאחריו קדנציה 1,הם מעבירים את השלטון למפלגה הנגדית,רק כדי לא להרגיש הדיקטטורה.זה מה שלא מבינים בעולם לגבי האמריקאים.צריך להיות נשיא מאד בקונצנזוס שכל האמריקאים יסכימו לתת למפלגה 8 שנים רצופות וזה נדיר.הסיבה:כל האמריקאים חושבים שהשלטון הוא מושחת ואם הוא לא כרגע,אז הוא יהיה כזה בעתיד.לכן,הם לא נותנים לו יותר מדי קרדיט!!!!
    סגור