נדל"ן ותשתיות

החרם של טורקיה יכול להיות הזדמנות נפלאה לענף הבנייה: זו הסיבה

עו"ד בלה ברדה ברקת, השקעות נדל"ן אסטרטגיות סבורה כי החרם הטורקי צריך להיות קטליזטור לחדשנות בתחום הבנייה בישראל
עו"ד בלה ברדה ברקת |  2
בלה ברדה ברקת (צילום יחץ)
החרם של טורקיה על ישראל בנושא ייצוא חומרי בנייה, יכול להוות הזדמנות נפלאה לקידום טכנולוגיות חדשניות בתחום הבנייה, במיוחד בפיתוח חומרי בנייה ירוקים. שילוב טכנולוגיות חדשניות בתחום תעשיית הבנייה משנה את הדרך שבה אנו חושבים על חומרי גלם וחומרי חיפוי,  בטון חכם וחומרי חיפוי חדשים הם רק חלק מהדוגמאות מצוינות לכך. 
בטון חכם הוא חידוש טכנולוגי המשלב בין הבטון המסורתי לחומרים חדשניים כמו פייבר גלאס ומיקרו-סיליקה. התוצאה היא לא פחות ממדהימה - חומר בנייה בעל תכונות מרשימות.  החיזוק שנותן הפייבר-גלאס והמיקרו-סיליקה מאפשר לבטון לעמוד בלחצים גדולים יותר מאשר בטון רגיל. בנוסף, אחת מהבעיות הקלאסיות עם בטון היא הנטייה שלו להיסדק תחת עומס. החומרים החדשים מאפשרים לו להיות יותר גמיש ולספוג עומסים ללא נזק, יכול להגיב ולהתאים את עצמו לשינויים בטמפרטורה ולחות, מה שמקטין את הסיכון לנזקים כתוצאה מתנאי סביבה. 
 
התפתחויות טכנולוגיות בתחום חומרי החיפוי נותנות מענה להתמודדות עם תנאים קיצוניים, ומציעות פתרונות חדשניים לבעיות ותקלות שונות. שילוב של חומרים פולימרים מתקדמים למשל, כמו פוליאוריתן ואפוקסי, מספקים אטימות מושלמת למים ואוויר ועמידות גבוהה בפני חלודה ושחיקה. העמידות הגבוהה של חומרי החיפוי החדשים מקטינה את הצורך בעבודות תחזוקה ותיקון, מה שמאריך את חיי המבנה. החומרים החדשים מתוכננים לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים ותנאי קורוזיה, מה שהופך אותם לאידאליים לשימוש באזורים בעלי תנאים משתנים או קשים. 
גם בתחום הצבעים ניתן לחדש. צבעים פונקציונליים הם לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם חידוש טכנולוגי המאפשר שיפורים בתפקוד וביעילות של מבנים. צבעים נוגדי חיידקים, למשל, מכילים חומרים אנטי-בקטריאליים המונעים את התרבות החיידקים על משטחי קירות ותקרות, מה שמקנה תרומה משמעותית להיגיינה ולבריאות הציבורית במבנים ציבוריים ובתי חולים. צבעים טרמיים משפרים את יכולת הבידוד של המבנה על ידי החזרה או ספיחה של קרינת UV, מה שמוביל לצמצם הצורך בחימום או קירור וכמובן לחיסכון באנרגיה.
השילוב של בינה מלאכותית, הדפסה תלת-ממדית, וחומרים חדשניים מאפשר למעצבים ולאדריכלים לחקור גבולות חדשים של עיצוב, לפתח מבנים שמשתלבים באופן הרמוני יותר עם הסביבה הטבעית או העירונית, ולהגביר את התמודדות המבנים עם אתגרי האקלים והסביבה. השימוש המתקדם בחומרים ממוחזרים וביו-בסיסיים תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות כמו ההדפסה התלת-ממדית והבינה המלאכותית, מרמז על עידן חדש של בנייה שבו המושג "קיימות" אינו מתפשר על חידוש, אסתטיקה או פונקציונליות. 
בעידן שבו המודעות לקיימות ולאיכות הסביבה רק הולכת וגוברת, ישראל יכולה לנצל את האתגר שהוצג בפניה ככוח מניע לחדשנות, פיתוח טכנולוגי, והקנייה ושיפור התחרותיות שלה בשוק הגלובלי. חשיבות ההשקעה בחומרי בנייה ירוקים ובטכנולוגיות קיימות אינה רק בפן הסביבתי או הכלכלי, אלא גם ביכולת לחדש ולהוביל מהפכה חברתית שמעניקה ערך מוסף לכל הגורמים המעורבים - מהמפתחים והקבלנים, דרך הדיירים ועד לקהילה הרחבה. 
החרם של טורקיה על ישראל בתחום ייצוא חומרי בנייה מציע הזדמנות לקידום תחום הפרופטק ולהתמקדות בפיתוח חומרי בנייה ירוקים, שיאפשרו לישראל להפוך למובילה עולמית בתחום. המעבר לפיתוח פתרונות ברי קיימא יכולות להביא ליצירת סביבה בריאה יותר, לחיסכון באנרגיה ולקידום הכלכלה הישראלית, תוך שמירה על הסביבה לדורות הבאים.
הכותבת היא עו"ד בלה ברדה ברקת, השקעות נדל"ן אסטרטגיות
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברת טרהג'יני
    רפי פרץ 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני קבלן עפר, לא הרבה יודעים אבל יש חברה קטנה בשם טרהג'יני שיצרה תוכנה המאפשרת מדידה מוסמכת!!! מקצרת לי זמני עבודה ונותנת לי עצמאות בשטח. ממליץ בחום
    סגור
  • מסכים ! גם לי יש !
    ליאור יקותיאלי 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת מכשיר מעולה וחוסך לי ים זמן וכסף שהייתי שופך למודדים
    סגור