תקשורת ומדיה

ינון מגל סיבך את ישראל בהאג? "צריך לדעת לשתוק"

אחרי שסרטון שפרסם של חיילי צה"ל שרים הוצג ע"י התביעה הדרום אפריקאית בהאג, ינון מגל תחת מתקפה מצד בן כספית: "השופרות מתחרים בינם מי ישרוף את עזה יותר מהר. חומה ומגדל במקום ינון מגל. ככה פשוט"
תום נחום |  1
ינון מגל (צילום פייסבוק/ הפטריוטים)
ישראל עומדת כעת לראשונה בתולדותיה בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, זאת לאחר שדרום אפריקה הגישה נגדה תביעה לבית הדין הבינלאומי בחשד שהיא מבצעת רצח עם בתוך רצועת עזה. מדובר בדיון דרמטי, מאחר ובית הדין יכול להורות בפני מדינת ישראל צו שיורה לה להפסיק בצורה חד צדדית את המלחמה בעזה. זאת למרות שתוצאות המשפט יפורסמו רק בעוד מספר שנים.
במקביל, לטענת מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, טוען שמי שסיבך את ישראל בהאג הוא לא אחר מאשר שותפו לשידור ברדיו 103FM, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14, ינון מגל, שצייץ לפני כחודש סרטון של לוחמים שרים 'את עזה אני בא לכבוש ולחיזבאללה נותן בראש, ובמצווה אחת דבק למחות את זרע עמלק. את הבית השארתי מאחור ועד הניצחון אנ'לא אחזור. את הסיסמה שלנו מכירים - אין בלתי מעורבים".
כעת, לאחר שהסרטון של החיילים הוצג על ידי התביעה הדרום אפריקאית נגד ישראל בהאג, כספית כתב כך בציוץ בנושא: "הסרטון הזה הוצג עכשיו ע"י דרום אפריקה, כלומר התביעה, בדיון בהאג. ושיהיה בהצלחה לכולנו! (ינון כבר הצליח). ולפני שמכונת הרעל תתחיל להשתעל (לא שחבורת ההבל הזו מטרידה אותי): אנחנו הצד הצודק. בעזה, בהאג ובכל מקום. אנחנו הצד המותקף. אנחנו אלה שיצאו מעזה וקיוו לקבל שלום. לא היה סגר על עזה אם חמאס לא היו הופכים אותה לכן שיגור של רקטות על הילדים שלנו. אנחנו בעזה כי הנאצים שמקננים בתוכה קמו עלינו להרגנו. אבל: לפעמים צריך לדעת לשתוק. מעשים, לא דיבורים. להפיל את חמאס בלי להגיע להאג. זה אפשרי".
 
עוד כתב: "הבעיה היא שהשופרות שסגדו למי שבנה את חמאס צריכים עכשיו להוציא את העצבים איכשהו, אז הם מתחרים בינם מי ישרוף את עזה יותר מהר. מה צריך? צריך פשוט לחזור להיות הציונות של פעם. ציונות מעשית, לא טווסית. חומר ומגדל במקום ינון מגל. ככה פשוט".
אמנם בית הדין יכול להורות על הפסקת המלחמה במיידי, אולם אין לצו זה משמעות החלטית, אלא בעיקר סמלית ומדינית. במידה והצו אכן יוטל כלל לא בטוח כי ארצות הברית תוכל להמשיך ולהטיל וטו על החלטות נגד מדינת ישראל במוסדות האו"ם. מלבד לעניין המלחמה, מדינות המערב לא יורשו לספק סיוע למדינת ישראל.
ישראל נמצאת בסיכון מכיוון שבזמן על הצטרפותה לאו"ם היא חתמה על אמנה למניעת רצח עם עקב אירועי השואה. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה בה ישראל נתבעת בבית הדין הבינלאומי, זאת לאחר שבשנות ה-50 הייתה בצד השני כשתבעה את בולגריה בגין הפלת מטוס.
הפרופסור למשפטים אלן דרשוביץ התומך בישראל התייחס לעניין במהלך טור שכתב לפורבס ישראל: "בניגוד לעבר האנטי ציוניים כיום מונעים משנאת יהודים, מדובר בגרסה מודרנית של האנטישמיות הקלאסית, אותם אנטי-ציוניים לא תומכים בזכותם של הכורדים ואוכלוסיות נוספות במדינה ולא גינו את חמאס בגין מתקפת הרצח, רבים מצעירים אלה לא יודעים כי הם תומכים ברוצחי הומואים, פמיניסטיות ומתנגדיהם. גזענות זו נגד היהודים עשויה בקרוב להתפשט לכלל העולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמתם לב שכל האתר אייטמים על בן כספית?
    אחת מ 2.5 מיליון 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהיו אמיתיים ותשאלו מה הקשר שלו למשפט נ נתניהו.... אני מבינה את הזלזול באינטלגנציה של המצביעים, אבל בסוף, אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן....
    סגור