תקשורת ומדיה

גיא לרר משתולל בצרחות בשידור חי: "גיא, קח נשימה"

מגיש 'הצינור' ברשת 13, גיא לרר, ראיין את ד"ר עז א-דין אבו אל עייש, שאיבד שלוש מבנותיו בתקיפת צה"ל בעזה במבצע 'עופרת יצוקה', וזעם לאחר שזה סירב לגנות את הטבח של חמאס ביישובי עוטף עזה: "אתה הפכת לגיבור בישראל, כל הציבור חש אליך סימפטיה גדולה, מדינה שלמה בכתה איתך והזילה איתך דמעות, ועכשיו אני לא שומע את אותה אמפתיה והבנה ממך. כל הזמן שוב ושוב מדבר רק על הסבל העזתי, איך זה יכול להיות?"
תום נחום |  8
גיא לרר (צילום מסך רשת 13)
היום (שישי) החל יומה ה-21 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים שנרצחו במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, כאשר לפחות 229 חטופים ישראלים מוחזקים כשבויים ברצועת עזה. אמש (חמישי), גיא לרר ראיין בשידור בחדשות 13 את ד"ר עז א-דין אבו אל עייש, שאיבד שלוש מבנותיו, שנהרגו בעזה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.
במהלך הראיון, כאשר אבו אל עייש סירב לגנות את הטבח של חמאס בישובי עוטף עזה, לרר יצא מכליו (ובצדק, יש לציין) ותקף בצעקות: "אז מה אתה בעצם במילים אחרות מצדיק את מה שחמאס עשה בגלל הכיבוש ובגלל המצור? הרבה ישראלים, אפילו מהשמאל העמוק ביותר, רואים אקטיביסטים פרו פלסטיניים כמוך שמדברים שוב ושוב ושוב על צד אחד ולא מגנים טבח, רצח של תינוקות ואימהות, עדיין מדברים רק על הסבל של העזתים, גם השמאל העמוק פה מאוד מאוכזב שאתם מוחקים את הצד שלנו בסיפור. אני זוכר שהבנות שלך נהרגו, בטח שהצטערו אצלנו על הטעות שקרתה במוות של הבנות שלך. אני מצטער, ד"ר אבו אל עייש, אתה הפכת לגיבור בישראל, כל הציבור חש אליך סימפטיה גדולה, מדינה שלמה בכתה איתך והזילה איתך דמעות, ועכשיו אני לא שומע את אותה אמפתיה והבנה ממך על משפחות שחוו אובדן כמוך, שוב ושוב רק על הסבל העזתי כל הזמן, איך זה יכול להיות? אתה יודע כמה חמלה אתה קיבלת מהציבור בישראל, אל תגיד לי שצער כללי על שני הצדדים זה אותו הדבר. אתה קיבלת אישית חמלה אמיתית מהלב של הציבור בישראל".
אבו אל עייש הגיב: "וואו, למה אתה זועם כל כך? גיא, קח נשימה, אני לא עובד איתך ואני מדבר איתך ועליך לדבר בטון מכבד, זו לא הדרך. אני גם אמוציונלי, 17 אנשים ממשפחתי נהרגו לאחרונה, אתה יכול לגנות את זה?", לרר השיב: "בוודאי, אנחנו כל הזמן מגנים וגינינו", אבו אל עייש ענה: "וגם אני, אני מגנה את ההרג של כולם. אני מכיר הרבה מהחטופים, זה כואב לי, הם חברים שלי ועד עכשיו אני מתפלל לביטחונם ולבריאות שלהם ותמיד אני אומר ואגיד 'לעולם לא עוד', אנחנו חייבים למצוא סוף לזה, אין לנו דרך אחרת מלבד לדבר ולהבין אחד את השני, לחשוב באופן משותף, לא באופן נפרד".

בסיום הראיון, לרר התנצל על הטונים הגבוהים, כאשר אמר כך לאבו אל עייש: "סליחה על הטונים הגבוהים והאמוציות ותודה רבה לך". הפאנליסטים באולפן, יוסף חדאד וצבי יחזקאלי טענו בתקיפות בפני לרר שאין לו על מה להתנצל בפני אבו אל עייש, אך לרר הגיב: "לא, יש לי מה להצטער על זה, כי אפשר להגיד את אותם דברים לאדם שאיבד את בנותיו גם בלי הטונים האלה". יחזקאלי הגיב: "אני מרגיש לא נוח עם הראיון הזה, אבל אתה הבוס של התוכנית שלך. אני לא הייתי נותן לו פתחון פה, מי שחושב על הילדים של עזה לא ינצח, מי שחושב על ילדי העוטף ינצח. הילדות שלו שימשו מגן אנושי של החמאס, החיילים שלנו לא הרגו אותן בכוונה, זה חלק מהפרופגנדה הפלסטינית ואני לא קונה את זה".
בתוך כך, אחרי כשבועיים של איסוף תרומות נרחב במבצע 'עוטפים' שהוציא לדרך גיא לרר וצוות תחקירני ואנשי 'הצינור' של רשת 13, בינתיים נאספו יותר מ-15 מיליון שקל בסך הכל, שהגיעו מ-23691 תורמים בסך הכל, עד כה כבר חולקו לתושבי העוטף 13.62 מיליון שקל בסך הכל, כשמבצע איסוף התרומות עדיין נמשך והמטרה היא להגיע לפחות ל-20 מיליון שקל במדרגה הבאה.
לרר כתב בטוויטר שלו: "למרות שלקחתי כמה שעות חופש וניתוק אתמול (מומלץ ברמה רפואית) הפרויקט רץ יפה מעצמו וחצה את קו חמישה עשר מיליון השקלים, רובם המוחץ אגב חולקו. מי יהיה לנו בשורות אדירות לגבי רשימת העסקים שיכבדו את הכרטיסים הנטענים".
 
בסוף השבוע הקודם, לרר המריא לאילת וכתב: "בתמונה: קופסת קרטון עם שניים וחצי מיליון שקל, שלכם. מתוך כבוד והערכה להתגייסות ולנתינה המטורפת, חשוב לנו לשקף בצורה מדויקת מה נעשה עם הכסף שלכם בימים האחרונים. אנחנו מסוגלים להשלים את היעד השאפתני של מענק לכל תושב העוטף שביתו נפגע, כולל שדרות, נתיבות, אופקים".
עוד הוא הוסיף: "לשם כך צריך ״רק״ עוד ארבעה מיליון בערך. עד כה חולקו כרטיסים נטענים בסך חמשת אלפים שקלים לכל משפחה. ראינו בעינינו כמה חשוב וכמה זה עוזר להם ברמה המיידית. אלו הסכומים המדויקים שחולקו עד כה לפי מפתחות של יישובים: בארי (2.75 מיליון), חולית (440 אלף), כיסופים (חצי מיליון), מגן (950 אלף) חלוקה חלקית ל: נתיב העשרה, כפר עזה, שדרות, אופקים, נתיבות ואשקלון - 3 מיליון שקלים סה״כ".
 
לסיום כתב: "בסופ״ש הזה אנחנו, באילת נגיע לשאר היישובים, עד השקל האחרון. ככל שנגייס מעל לסכום היעד הכספים יועברו לטובת צרכי הקהילה כקהילה: מסגרות חינוכיות, טיפולים וכו׳. הזדמנות נוספת להגיד תודה ענקית!! לכם, לתורמים המכפילים (אשל חב״ד, הקרן לידידות, פדרציית ישראל בניו יורק), למנדי בלוי ואמיר שואן שמנהלים את המבצע. נמשיך לעדכן".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    התפכחות
    Kim 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד כמה יהודים יירצחו עד שיבינו שהערבים הם אותם ערבים, והים אותו ים?
    סגור
  • 7.
    העזתים בחרו בחמאס ושמחים על פיגועים לרוב ,
    אמיר 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העובדה שהם לא מגנים פיגועים מוכיחה שהם בעדם, אז יש להם גם כן דין כמו של החמאס
    סגור
  • 6.
    בלחימה יש טעויות
    תמר 10/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנות של ד" ר עייש נהרגו בטעות.אבל ביום שמחת תורה הם באו בכוונה לאזרחים. לא היה צורך מצדך להתנצל.המדינההתנצלה וגם פיצו אותו.
    סגור
  • 5.
    אני שמחתי שחיסלו את הבנות של אבו אלעייש
    ניר 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא חיסלו גם את הרופא עצמו. ככל שנהרוג יותר ילדים ונשים ערבים ככה יהיו פחות מחבלים. כהנא צדק
    סגור
  • 4.
    שמאל ארור
    פני 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ביבי
    סגור
  • 3.
    גיא לרר כמו כל השמאלנים הטפשים משלים את עצמם
    יגאל גיל 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפלסטינים הינם ברובם אנשים דתיים, בניגוד לרוב הישראליים. לכן הם רוצים לזרוק את כל היהודים מהמזרח התיכון. המאבק הינו מאבק דתי ולא טריטוריאלי, כפי שכל השמאלניים, מאמין. הסיבה- כי אין להם קשר אמיתי עם העם היהודי ההיסטורי, אינם רואים בארץ ישראל ארץ אבותיהם, ולכן שורשיהם בארץ קצרים מאד, בניגוד לשורשיהם של היהודים השייכים לעם היהודי. מי ששורשיו עמוקים, מוכן לשלם מחיר כבד מאד, על מנת לקיים את מדינת העם היהודי בארץ אבותיו. מי ששורשיו קצרים, ואבותיו הם לכל היותר 100 שנה אחורה, לא מוכנים לשלם מחיר כבד, ולא אתפלא אם יתחילו לעזוב בהמוניהם את הארץ.
    סגור
  • 2.
    שיישאר בצהוב גדול עליו (ל"ת)
    יוסי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שוב ושוב אותם אנשים מהשמאל הרדיקלי
    אורי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נופלים באותו פח הומני בו הם מאמינים! צריך להבין שלא יכולה להיות אמפטיה לאויב נאצי! אבואלאייש הוא פיון במשחק הציני של חמאס חיזבאללה ואיראן, הם מודעים לרגישות היהודית והישראלית לזכויות אדם, ורואים בו קלף מנצח בערעור החברה בישראל. אסור למצמץ אפילו שנייה. הם אויבים ציניים ואכזריים שפועלים כמו הנאצים, עם אכזריות קרת רוח , ואז פתאום איזה מחווה הומני מזויף עלמנת להשתיק את שבריר המוסר שלהם
    סגור