תקשורת ומדיה

כתב 'הצינור' ברשת 13 מתפוצץ: "חילונים מטומטמים שמממנים הסתה"

כתב 'הצינור' ברשת 13, בר שם אור, הגיב בזעם לדו"ח תקיפות המתפללים בתל אביב ביום כיפור שפרסמה המועצה הדתית של תל אביב יפו: "מסמך רצוף בשקרים, אשכרה מוסד דתי ממלכתי מפרסם עלילת דם נגד חילונים בשבוע שבו רב ראשי מכנה חילונים מסכנים ומטומטמים. באמת מטומטמים שמממנים את ההסתה הזו"
תום נחום |  3
גיא לרר, "הצינור" (צילום רשת 13)
האירועים בכיכר דיזינגוף ביום הכיפורים, ממשיכים לעורר סערה, כאשר אחרי שהמועצה הדתית פרסמה דו"ח שחשף תקיפות נוספות של מתפללים בתל אביב במהלך יום הכיפורים, עשרות תקיפות שונות, כאשר כתב 'הצינור', בר שם אור, שחשף השבוע את הקלטותיו של הרב הראשי יצחק יוסף, שהתבטא בחריפות נגד החילונים ('מי שאוכל לא כשר המוח שלו נהיה מטומטם').
שם אור כתב בטוויטר כך: "המועצה הדתית של תל אביב יפו פרסמה מסמך רצוף בשקרים לגבי אירועי כיפור. עדי ראיה לכל האירועים שבדו״ח מפריכים את הבדיות סעיף אחרי סעיף. אשכרה מוסד דתי ממלכתי מפרסם עלילת דם נגד חילונים בשבוע שבו רב ראשי מכנה חילונים מסכנים ומטומטמים. באמת מטומטמים שמממנים את ההסתה הזו".
 
בנוסף, גם כתב חדשות 12אילן לוקאץ', שנמנה עם המפגינים במרכז טאגור בתל אביב (אזור רמת אביב), טען שמה שנכתב בדו"ח על האירוע הספציפי בו לקח חלק היה שקרי. לוקאץ' כתב בטוויטר כך: "הייתי באירוע בטאגור מתחילתו ועד סופו. לא נהרס שום ציוד ואיש לא צעק ״נאצים רוצחי ילדים״. אלה שקרים מתועבים". פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, יותם זמרי, הגיב: "אין לי ספק שהיית מעדכן אם זה היה קורה", כאשר בהמשך לוקאץ' השיב וכתב: "חוזר: הייתי שם מהתחלת האירוע ועד סופו. וגם צילמתי. לא אתה ולא אנשי המועצה הדתית היו שם, ואין שום תיעוד של דברים כמו אלה שכתובים שם – פשוט כי הם לא קרו. הדו"ח של המועצה הדתית שקרי".
 
כזכור, זאת לאחר שבשבוע שעבר באולפן "שש" של חדשות 12 התעמתו על הנעשה בכיכר המפגין אלק יפרמוב והעיתונאי ישי כהן (כיכר השבת). "זה היה יום כיפור השחור בחיי", אמר ישי כהן. "כשאני פתחתי את הטלפון בצאת הצום וראיתי את התמונות מת"א אני דמעתי".
  
נזכיר כי נעשה ניסיון להפריד מגדרית את תפילת ההמונים, חרף פסיקת בית המשפט, על ידי שורת דגלי ישראל תלויים. מה שגרר תגובה אלימה מצד עשרות מפגינים שהגיעו למקום בעיצומה של התפילה. "אני לא מתפלל בכיכר דיזינגוף", המשיך כהן, "אלא בבית כנסת בו מתפללים יחד חילונים, חרדים ודתיים, וגם בתל אביב, רוב המתפללים הם חילונים שהגיעו. רוב השטח היה מעורב, והיה קטע עם דגלי ישראל. על זה הלכת ופגעת בתפילה החשובה ביותר לכל יהודי?".
עוד הטיח כהן ביפרמוב: "אני לא אוהב שמכלילים אף ציבור. גם לא החילוני. אני חושב שאתם קומץ, מיעוט קטן מאוד, שמכתים את כולם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חוליגנים ביום כיפור
    אזרח 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לוקאץ ובר-אור שקרנים. מתפללים דיווחו שהכל אמיתי. חבורת שקרנים שיורים ובוכים. תתבעו את עיריית תל אביב נראה אותם.
    סגור
  • 2.
    תורת החרדים:כל העולם מטומטמים יחסית לחרדים
    מוטי 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת שנאת שב! תתביישו אפה הכבוד לזולת? לפי המעשים שלכם לאחרונה, אתם אגואיסטים
    סגור
  • 1.
    לא מאמין ללוקאץ ולא לברשםאור
    אורי 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם מטעם והם מדווחים מה שבא להם ולא את מה העובדות
    סגור