תקשורת ומדיה

מגישת חדשות 13: "חוק המצלמות לא ימנע התעללויות בילדים"

סיון כהן טוענת כי החוק שיחייב התקנת מצלמות בגני הילדים גם לגילאי 3-6 לא יסייע, ויש לטפל קודם לכן במצוקת כוח האדם: "אין מערך סינון. כל מי שמוכן להגיע ולעבוד בגן ילדים מיד לוקחים אותו, אפילו בלי לבדוק אם יש לו תיק פלילי במשטרה"
מערכת ice | 
סיון כהן (צילום מסך רשת 13)
פרשת הגננת המתעללת מאילת אילנה קובר שפגעה בפעוטות בגן הילדים הפרטי, העלה לסדר היום את חוק המצלמות אותו מקדם יו"ר הקואליציה אופיר כץ. ב-2018 כבר עבר חוק המצלמות המחייב התקנת מצלמות בגני ילדים בגילאי 3-0, אך כעת באה הדרישה להרחיבו גם לגילאי 3-6.
מגישת רשת 13 סיון כהן סבן העלתה היום פוסט לאינסטגרם שלה בו היא מבקרת את חוק המצלמות וטוענת שלא יעזור לפתור את הבעיה.

"חוק המצלמות לא ימנע את ההתעללויות בגני הילדים", פתחה ואמרה כהן סבן, "אתם יודעים למה? כי צריך לדבר קודם כל על איכות האנשים ומי מטפל בילדים שלכם. אתם יודעים שקיים חוסר מטורף בסייעות, באנשי צוות? והכל מתחיל בשכר. אתם יודעים כמה מרוויחה סייעת? שכר מביש.
"ברגע שאלה התנאים אין מערך סינון. כל מי שמוכן להגיע ולעבוד בגן ילדים מיד לוקחים אותו, כשבהרבה מאוד מקרים אפילו לא בודקים תעודת יושר, מה הרקע, אם לאיש יש תיק פלילי במשטרה.
 
"אז כל עוד לא נדבר על התנאים, חוק המצלמות זה דבר מדהים, זה מוצר משלים חשוב וראוי אבל אגיד לכם, אולי אתם לא יודעים שבהרבה מאוד גנים שהיו בהם התעללויות היו מצלמות וזה לא עזר. אז אם הולכים למהלך ושמים בראש סדר העדיפויות את הנושא הסופר חשוב הזה, בואו נעשה את זה כמו שצריך ולא נתעלם מחלק כל כך משמעותי כמו סינון האנשים, התנאים והשכר. מה אתם חושבים?", סיכמה סבן.
גם יו״ר הסתדרות המעו״ף, עו"ד גיל בר-טל, הודיע הבוקר (ה') כי הסתדרות המעו״ף שמייצגת את הסייעות ברשויות המקומיות, מתנגדת באופן נחרץ להצעת החוק: ״הכנסת המצלמות לגנים תפגע בפרטיותם של הצוותים המקצועיים והילדים בגן, ועלולה להוביל לגל נטישה נוסף של סייעות מתחום שממילא מתמודד עם מצוקת כוח אדם חריפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה