משפט

נוכל הטינדר התגעגע? המתלוננות מהסרט בנטפליקס העידו נגדו במשפט

ההליך המשפטי שמנהלת משפחת לבייב נגד סיימון לבייב ("נוכל הטינדר") הגיע לשיא חדש. שתי הנשים שהיו במרכז הסרט שפורסם על מעלליו של לבייב בנטפליקס. כאשר אחת מהן האחת העידה: "הוא הכניס אותי לגיהינום"
מערכת ice | 
סיימון לבייב ולב לבייב (צילום מסך חדשות 13, יוסי זלינגר פלאש 90)
הישראלי לשעבר סיימון לבייב (או בשמו המקורי שמעון יהודה חיות), נכנס לראשונה לחיינו לפני שנתיים במסגרת הסרט "נוכל הטינדר" שעלה לפני שנתיים לנטפליקס. לבייב על פי האשמות, נהג לכאורה להתחזות לבנו של איש העסקים לב לבייב ובך מימן את אורח חייו הראוותני. על פי האשמות נגדו, לבייב הונה בנקים וצעירות במאות אלפי דולרים.
לפני שנתיים, משפחת לבייב הגישה נגדו קובלנה משפטית שבה היא תובעת אותו בגין העובדה שסיימון לבייב הציג עצמו כבנו של איש העסקים לב לבייב, מה שלטענתם פגע בפרטיותם ובשמם הטוב. אמש (חמישי), הגיעו לישראל פרניליה אן מרי קרקום וססיליה שרודר פג'להוי, שתי הנשים שהיו במרכזו של הסרט "נוכל הטינדר" בנטפליקס על מנת להעיד בהליך המשפטי המדובר.
באופן מפתיע, מי שנעדר מן הדיון היה סיימון לבייב בעצמו שעל פי הטענות של עורך דינו פונה לבית החולים במהלך הלילה לאחיר שחש ברע. שתי הצעירות, הוטסו לישראל במיוחד על מנת להעיד בקובלנה שהגישה משפחת לבייב נגד סיימון. הקובלנה הוגשה על ידי כמה מילדיו של לבייב באמצעות עורך הדין גיא אופיר.
עו"ד גיל בר זוהר, נציגו של סיימון לבייב, הסביר לשופט נסיבות היעדרויות מהדיון שנערך אתמול: "הבן אדם חולה, הוא בבית חולים, וישלח מסמך רפואי". מנגד, נציגה של משפחת לבייב, עו"ד גיא אופיר אמר: "העדות טסו במיוחד, אחת טסה מנאשוויל, היה ברור שהוא הולך להיות 'חולה'. בכל פעם שיש דיון מהותי שלא מתאים לו לבוא, יש משהו. זה לא מתקבל על הדעת שהנאשם ישבש את ההליך".
מי שמסרה את העדות הראשונה הייתה פרניליה משבדיה, שסיפרה: "הכרתי אותו דרך אפליקציית היכרויות ב-2018. נפגשנו לראשונה באמסטרדם. בהתחלה זה היה אמור להיות מפגש רומנטי כי הכרנו באפליקציה, יותר מאוחר הפכנו להיות ידידים. בהתחלה הוא הציע לשלם לי על הטיסה, הוא שלח לי כרטיסים במייל שנראו די אמינים. בפגישה הוא הציג את עצמו כסיימון לבייב, שהוא יו"ר מנכל LLD DIAMONDS (שהיא בבעלות איש העסקים לב לבייב, ג"מ) והוא טען שהוא מכונה 'הנסיך'".
היא המשיכה בדבריה וסיפרה: "ביקשתי שיראה לי איך עובדת תעשיית היהלומים, הוא עשה לי סיור ונכנסנו לחנויות. הוא הסביר כי 'ככה עובדים המכרות שלנו'. בכל הזמן הזה הוא הציג את עצמו כעובד בחברת היהלומים ובתור הבן של לב לבייב. במסעדות ובמקומות אחרים כולם התייחסו אליו בתור 'סיימון לבייב'. אנשים כנראה היו מוכנים אליו מראש, אמרו לו 'ברוך שובך מר לבייב'. ככה זה נמשך מספר חודשים".
במקביל, באותו העת סיפרה הצעירה שסיימון לבייב החל לשלוח לה כתבות מתוך העיתונות הישראלית שלטענתו מוכחים שיש אנשים הרודפים אחריו ושהוא נמצא בסכנה:  "הוא אמר שהחשבון שלו ננעל והוא זקוק לעזרה. הוא הבטיח להחזיר לי כסף, וקיבלתי שוברי תשלום מטעם LLD DIAMONDS. הוא רימה אותי בסכום של 65 אלף דולר, העברתי מחשבון החסכון שלי סכומים גדולים עבור הטיסות שלו".
כמו כן, לפי הדברים שמסרה בעדותה: "קיבלתי הסברים ממנו והודעות אודיו מאישה נוספת שהסבירו למה הכסף לא הגיע, תירוצים על גבי תירוצים. רציתי לקבל את הכסף חזרה אך הוא לא הגיע מעולם. בהמשך התקשר אליי עיתונאי ומסר לי שהוא הונה הרבה אנשים במעשים דומים".
אחריה, עלתה לדוכן העדים ססיליה, שאמרה: "ב-2018 הכרתי אותו לראשונה בלונדון, אחרי שהייתה לנו התאמה בטינדר. היה לו קישור לאינסטגרם שלו, ויכולתי לראות שהוא קשור למשפחת לבייב. היו לו הרבה תמונות של עבודה וטיולים והרבה עוקבים". 
ססילה, המשיכה בעדותה ואמרה כי: "התחלנו אז לצאת והפכנו לבני זוג, היה לו שומר ראש ששמו פיטר, וסיימון אמר שהוא התקבל לקבל איומים ממתחריו ולכן זקוק להגנתו. לאחר כמה זמן הוא סיפר לי שצוות האבטחה שלו ביקש ממנו לא להשתמש בכרטיס האשראי שלו לצורך נסיעות, 'כי אז יוכלו לדעת איפה הוא נמצא'. האמנתי לו. הוא נראה מותש ובלחץ, וביקש להשתמש בכרטיס שלי".
ססילה המשיכה וספרה כיצד רצף האירועים המשיך להידרדר: "בנקודה זו, הוא הראה לי כל כך הרבה על משפחתו. תמונות שהוא נוסע במטוס פרטי, אנשים רבים שערבו לשמו הטוב, ולכן זו הייתה נראית לי בקשה מזערית. בשלב מסוים הוא אמר שהוא צריך להגדיל את מסגרת האשראי, ושירשום אותי בתור עובדת בחברה וישלח לי תלושי שכר במייל ששימשו אותי להוכחה באמריקן אקספרס שאני מרוויח כסף, וכך גדלה מסגרת האשראי. בפועל, לא קיבלתי כסף". 
בשלב זה הסביר לה השופט עצר את עדותה ואמר לה שהיא עשויה בדבריה להפליל א עצמה בכל הפרשה, אך זו השיבה: "הייתי חשודה ונוקתי, אני לא מפחדת מזה. הוא הכניס אותי לגיהינום ויותר חשוב לי להראות שהוא זייף מסמכים. נתתי לו אשראי נוסף, לקחתי הלוואות באותו זמן כי האמנתי לו ואהבתי אותו. הלחץ היה עצום, יום ולילה הוא טלפן, והרגשתי שחייו תלויים בי".
עורך דינו, גיל בר זוהר, מסר: "טרם הקובלנה, המשטרה והפרקליטות החליטו שלא להגיש אישום נגדו. לכן זו ונדטה של המשפחה. שמו רשום כך במרשם האוכלוסין. רצו להתנקם ולפגוע בו כמה שאפשר, את תשובותיו ניתן בתוך האולם. הטענות נגדו שקריות".
נציג משפחת לבייב, עורך דין גיא אופיר, מסר: "התיק הזה חובק עולם. יש פה אדם שלקח את המיתוג של משפחת לבייב ואת המוניטין שלהם ושל החברות שלהם, פיזר אותו בכל פינה בעולם, והשתמש בו להונות אנשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה