תקשורת ומדיה

אביגדור קהלני מתרגש: "זה בסיס קיומה של המדינה"

גיבור ישראל אביגדור קהלני מתרגש מהשאת המשואה ולא היה מסרב לזה. כמו כן, הוא יוצא בבקשה ליום הזיכרון: "ההורים השכולים רוצים את הטקס, אל תפגעו בו ותתרכזו במקודשים שנמצאים שם למטה"
מערכת ice | 
אביגדור קהלני ב"פגוש את העיתונות" (צילום חדשות 12)
אביגדור קהלני סימל בימיו בפוליטיקה, וכל שכן היום, את הקונצנזוס בחברה הישראלית, ואת "הדרך השלישית", כשמה של מפלגתו לאחר שפרש ממפלגת העבודה. כיום, כשנבחר להדליק משואה ביום העצמאות ה-75, הוא מצהיר כי הוא "עדיין מאמין בתפיסה הזו, בדרך האמצע".
"זו גם הייתה דרכה של מפלגת העבודה בימים שקיבלה 44 מנדטים", אמר לעמית סגל ובן כספית ב'פגוש את העיתונות'. "אני חושב שכולם יודעים את זה ורואים מי מקבל עכשיו מנדטים, ומי הופך לממלכתי ולא מושך לצדדים".
במענה לשאלה האם חשב לסרב לבחירתו להדליק משואה אמר שזה לא עבר לו בראש. "בשבילי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות זה הבסיס של קיומה של מדינת ישראל".
 
על יום הזיכרון שיחול ביום שני בערב ושלישי, אמר קהלני, "אני זוכר את כל הנופלים שלי בגדוד. וכשאני עומד ליד הקבר של אחי, ושל שני האחים של אשתי בהר הרצל, יום הזיכרון בשבילי זה יום מרגש".
לאחר מכן נשאל על הפרעות אפשריות בטקסים בבתי הקברות הצבאיים, כולל מבני משפחה שכולים: "אני שומע את הקולות וחושב שזו עזות מצח לפגוע בהורים שכולים, שמרביתם רוצים מהטקסים ומתרגשים מהם. לא יכול להיות שישבשו להם את העניין. זה יום מקודש להם. אני מבקש גם מההורים השכולים, געו בקבר, שימו פרח, ותהיו מרוכזים באיש שנמצא שם למטה שהוא המקודש בעיניכם. לא משהו אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה