תקשורת ומדיה

אברי גלעד בהצעה מוזרה: למה צריך לצום ביום השואה?

מגיש רשת 13 חושב שיש דרך נוספת להנציח את הנספים בשואה: "אבא שלי תמיד סיפר ליד שולחן השבת ומעדניו, שהוא היה חופר באדמת בירקנאו, מוציא שלשולים והם היו מזונו. ואני מתלבט בין לחם כוסמין ללחם שיפון. ראוי לצום ביום השואה, מבוקר עד ערב, מים מותר. ומי שמשווה אירועים מהיום לשואה, יצום יומיים.  בלי מים"
מערכת ice |  10
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
אברי גלעד חושב שיש לקחת את יום השואה צעד אחד קדימה. נכון למרץ 2023, חיים בישראל כ-150,000 ניצולי שואה, כ-42 ניצולים נפטרים מדי יום, שליש מהם חיים מהשלמת הכנסה בלבד ובתנאים כלכליים קשים, חלקם חיים בבדידות איומה וברעב קיצוני, דבר שלו מגיש רשת 13 לא יכול להשאר אדיש.
גלעד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ראוי לצום ביום השואה. לצום לזכר הרעב הנורא שידעו אבותינו ואימותינו במחנות, לזכר כל אלה שמתו ממנו. אבא שלי תמיד סיפר ליד שולחן השבת ומעדניו, שהוא היה חופר באדמת בירקנאו, מוציא שלשולים והם היו מזונו. ואני מתלבט בין לחם כוסמין ללחם שיפון. ראוי לצום ביום השואה, מבוקר עד ערב, מים מותר. ומי שמשווה אירועים מהיום לשואה, יצום יומיים.  בלי מים".
סרטון חדש שיצרו בקרן לרווחת נפגעי השואה, קורא לישראלים לתרום חבילות מזון למען ניצולי שואה לקראת חג פסח, ולוודא שכל ניצולי השואה יוכלו לקבל את החג עם חיוך. המסר המרכזי בו הוא שהתרומה היום פשוטה וקלה מאי פעם, וכי אין צורך להגיע לסופר בשביל לתרום מזון לניצולי שואה, פשוט נכנסים לאפליקציה או לאתר, תורמים, וחבילת מזון איכותית ומכובדת בדרך לניצול.
בקרן לרווחת נפגעי השואה מסבירים כי ככל שגיל הניצולים עולה, כך גם גדלים הצרכים השונים של הניצולים, בהם הצורך לסיוע במזון, בתמיכה סוציאלית, בסיוע רפואי, סיוע בהנגשת מקום מגורים ועוד. על פי סקר הצרכים האחרון שערכה הקרן לרווחת נפגעי השואה: 45% מנתמכי הקרן דיווחו על קושי בכיסוי הוצאות שוטפות של משק הבית. 51% ציינו שהם זקוקים לסל מזון, 33% ציינו שהם זקוקים לו מאוד. 22% מהניצולים הנתמכים ע"י הקרן דיווחו כי הם נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים הנחוצים להם, כגון, מכשירי חשמל, ריהוט ואחזקת הבית, מכשור וציוד רפואי, בדיקות ותרופות, ביגוד ומוצרי ספיגה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    זה כבר קיים בתענית י בטבת
    רפי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב רבנות קבעו את יום י בטבת כיום הקדיש הכללי לנרצחי השואה ובאותו יום צמים
    סגור
  • 8.
    אברי גלעד צודק
    אורה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושבת שהוא צודק מה ההבדל בין תענית אסתר שעם ישראל צמו בכדי לבטל גזרה ועד היום צמים לזכר הרעב שחוו אחינו היקרים בכדי להרגיש מה הם הרגישו וסבלו אפשר לצום לפחות חצי יום כהזדהות עים הניצולים וגם לצום על המתים שלא זכו כמונו לעלות ולבנות ולהיבנות בארץ ישראל אן כמו תשעה באב או יז בתמוז שהיה מצור וגם עם ישראל התענה על חורבן הבית גם השואה היה מעין חורבן בית ומצור על היהודים שהוצאו מבתיהם ונלקחו למחנות השמדה לעינויים וסבל בלתי יתואר יש בדבריו של גלעד אמת מסויימת ואפשר להנחיל את זה לדורות הבאים שלצערנו לא ייזכו להכיר ניצול שואה
    סגור
  • 7.
    העמותות עורכי הדין גונבים את כספם צביעות ושחיתות לאין ש (ל"ת)
    ממסד מושחת 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה קשור???
    שלום 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש קשור
    סגור
  • 6.
    שנים שצמתי ביום השואה
    סיון 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק לחלוטין עוד שהייתי נערה ביתי צמה ומרגישה הזדהות עם העם שלי שנטבח באכזריות .כל הכבוד לך
    סגור
  • 5.
    האיש רדוד ומחפש תשומי . (ל"ת)
    עזרא 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דרכי הזיכרון
    כך ולא אחרת 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צמים בחודש ניסן. יום השואה נועד להרהורים ולמחשבה. לא בהכרח צום הוא סימן לחשיבה והתייחסות, לפעמים דיבור, שמיעה, הקשבה הרבה יותר חשובים. צום של יום לא ימחיש לנו שואה מה היא אבל יעכב בעדינו מלהקשיב. לא סתם נקבע יום השואה לניסן ולא בגלל שזה יום המרד. הוא נקבע כך כדי לאפשר מחשבה לדורות.
    סגור
  • 3.
    אני בעד לצום יש לזה ערך זיכרון אדיר.
    דמתי דניאל 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק אברי היקר הנצולים מטבע העולם לצערנו יעלמו מחינו עם השנים כדרך כל העולם אם לא נעשה צעד זיכרון קולקטיבי חזק כמו צום עם השנים ישכח מליבנו מה ישאר? צפירה.
    סגור
  • 2.
    מבינה
    יופי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את התוכן. אך לצום זו הטרדה. איך כיפור משתלב עם הרייך. גלעד יקר יש לי הרגשה שאתה עריץ לא קטן אולי תחליט לצאת מהארון.
    סגור
  • 1.
    אין הבדל בין קשיש בודד "סתם"
    דור שני 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקשישבודד שהוא ניצול שואה. צריך לטפל בכולם, אבל מדינת ישראל היא מזמן לא מדינת רווחה. יש אלפי עמותות שאמוות לעזור לנזקקים מסוגים שונים, נתמכות בכסף ציבורי, מופעלות על ידי מתנדבים. תבדקו תמיד את רשימת חמשת בעלי השכר הגבוה בעמותה לפני שתתרמו. תדעו האם הכסף שלכם מגיע לנזקקים או למנהלים.
    סגור