תקשורת ומדיה

העיתון החשוב בעולם: "ממשלת נתניהו – איום על עתיד ישראל"

מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" הוקדש לממשלת נתניהו החדשה והעיתונאי תומאס פרידמן מזהיר: "נתניהו עושה ויתורים למפלגות דתיות וקיצוניות, שמעמידות את האידיאל של מדינה יהודית ודמוקרטית בסכנה" 
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מאמר מערכת שפרסם העיתונאי המשפיע תומאס פרידמן בניו יורק טיימס, פסימי לגבי עתידה של מדינת ישראל תחת הממשלה החדשה ומזהיר: "הממשלה הימנית הקיצונית שתעלה לשלטון בקרוב, בהובלת בנימין נתניהו, מסמנת מפנה מבהיל באיכות משאר הממשלות בהיסטוריה של המדינה בת ה-75".
"בעוד שנתניהו זוכה בבירור בתמיכת המצביעים הישראלים, הניצחון של הקואליציה שלו היה דחוק, ולא ניתן לראות בו מנדט נרחב לוויתורים למפלגות החרדיות והלאומניות, שמסכנות את הערך של מדינה יהודית דמוקרטית'', כותב פרידמן, ''הממשלה המסתמנת של נתניהו היא איום משמעותי על עתידה של ישראל - על הכיוון שאליו היא הולכת, הביטחון שלה ואפילו הרעיון של מדינת היהודים. עמדת הממשלה יכולה להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי מבחינה צבאית ופוליטית''.

ומוסיף פרידמן: "השרים בממשלה החדשה אמורים לכלול אנשים כמו איתמר בן גביר, שהורשע ב-2007 בגין הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור יהודי. הוא כנראה יהיה השר לביטחון לאומי. בצלאל סמוטריץ', שתמך זה מכבר בסיפוח מוחלט של הגדה המערבית, צפוי להתמנות לשר האוצר הבא, עם סמכויות נוספות על ניהול הגדה. לסגן הממונה על הזהות היהודית בלשכת ראש הממשלה, צפוי נתניהו למנות את אבי מעוז, שפעם הגדיר את עצמו כ'הומופוב גאה'. המהלכים האלה מטרידים, ומנהיגי אמריקה צריכים לומר לו זאת".
"גם סמוטריץ' וגם בן-גביר הם קנאים דתיים שמקדמים נוכחות יהודית בהר הבית, שגם הוא קדוש למוסלמים. השיטור בהר הבית מתבצע על ידי משטרת ישראל, שבן גביר עומד להשתלט עליה. הבנתם את התמונה?", מציין הניו יורק טיימס.
"נתניהו בעצם אמר לפקידים אמריקאים, ליהודי ארה"ב ולבעלי ברית ערבים של ישראל, כי למרות שהוא מחלק גפרורים ובנזין לפירומנים, כוחו האישי והשגחתו יוכלו למתן את שותפיו הקיצוניים. מציב את ישראל על צוק. אנחנו רק נצטרך לחכות ולראות. צבע אותי מפוקפק... ישראל זקוקה היום נואשות לממשלה הפרגמטית והמאופקת ביותר שהיא יכולה לייצר - אבל היא מקבלת בדיוק את ההפך. במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל, כפי שהוא עושה במדינות בכל רחבי העולם".
פרידמן הזכיר בין היתר את התקרית בחברון בה לוחם גבעתי הכה איש שמאל, ואילו אחר אמר למפגינים שבקרוב בן גביר יגיע ויעשה פה סדר. פרידמן ציין גם כי בנו של רה"מ המיועד, יאיר נתניהו שיתף ציוץ המכפיש את הרמטכ"ל כוכבי.
ומסכם פרידמן: "כל מה שיחתור תחת הערכים הדמוקרטיים של ישראל – בין אם מדובר בסיפוח של התנחלויות או בהכשרת מאחזים לא חוקיים – יפגע בפתרון שתי המדינות. התמיכה של אמריקה בישראל משקפת את כבוד שתי המדינות לערכים הדמוקרטיים. הנשיא ביידן ונתניהו צריכים לעשות כל שביכולתם כדי לאשר מחדש את המחויבות הזו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא חשוב ולא נעליים
    Q 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    1.העיתון והמגזין טיים ממזמן כבר אינו הכי חשוב בעולם וממזמן כבר נמצא הרחק הרחק מאחור בדיוק כמו שאר התקשורת הכתובה. 2.מה כבר אפשר לצפות ממגזין שבחר בזמנו את אדולף היטלר לאיש השנה.
    סגור
  • 4.
    עלאק עיתון חשוב
    יעקב 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עיתון פרוגרסיבי אנטישמ י שיתערבו במינה שלהם חצופים
    סגור
  • 3.
    עיתון אנטישמי ואנטי ציוני חשוב...
    דן שלמה 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הניו יורק טיימס איבד את השפיות שלו לחלוטין ותומס פרידמן רוצה בחיסולה של ישראל.... לתת להם מחמאות כאילו מדובר בעיתון החשוב בעולם זאת הגזמה פרועה....
    סגור
  • 2.
    אותו מאמר יצא ב 2015 לאחר הבחירות
    נבוקו 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נו ומה קרה ????????
    סגור
  • 1.
    ותודה לכל הישראלים שמזינים את העיתון בפייק והסתה
    לשוב 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שופר של השמאל
    סגור