תקשורת ומדיה

מרים אדלסון הפחיתה את תרומותיה הפוליטיות במאות אחוזים

לפי נתונים של ועדת הבחירות הפדרלית, תרמה האישה העשירה בישראל 5 מיליון דולר השנה למפלגה הרפובליקנית. בעלה שנפטר בשנה שעברה, תרם מעל 400 מיליון דולר למפלגה וחבריה ב-2020
מערכת ice |  1
מרים אדלסון (צילום יונתן זינדל פלאש90)
ד"ר מרים אדלסון, אלמנתו של המיליארדר ואיש העסקים המנוח שלדון אדלסון, הפחיתה דרמטית את תרומותיה למפלגה הרפובליקנית בארה"ב מאז פטירת בעלה בשנה שעברה. כך פורסם ב"כאן 11" הערב (שבת). הפרסום מתבסס על נתוני ועדת הבחירות הפדרלית של ארה"ב.
לפי דיווחי הועדה, אדלסון תרמה רק פעמיים - תרומות בהיקף של 5 מיליון דולר. לשם השוואה, לפני כשנתיים תרם בעלה המנוח מעל ל-400 מיליון דולר למפלגה ולחבריה. שלדון אדלסון היה מזוהה עם הימין בארה"ב ובישראל, בין היתר בזכות תמיכתו בבנימין נתניהו. הזוג אדלסון היו בעלי העיתון "ישראל היום" הידוע בתמיכתו במחנה הימין ובנתניהו, אך מאז פטירתו של הבעל נערכו שינויים במבני העיתון דוגמת עזיבתו של בועז ביסמוט את תפקיד העורך ודיווחים על שינוי נימת הסיקור כלפי נתניהו וכלפי יריביו, לכאורה כמובן. 
 
השבוע ירדה אדלסון שלושה מקומות בדירוג עשירי העולם של מגזין 'פורבס' - למקום 50. הונה מוערך ב-26.6 מיליארד דולר. עם זאת, שומרת אדלסון על מקומה כאישה העשירה בישראל בדירוג זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחח כרגיל אין הגיון לסססמאל, אפשר רק מאה אחוז
    אילן האקדמאי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לרדת מאות אחוזים בשום דבר לרדת זה מקסימום מאה אחוז ואס זה מגיע לאפס בערך כמו הסססמאל חסר ההגיון
    סגור