תקשורת ומדיה

מרצ מתפרקת: השרה תמר זנדברג פורשת מהפוליטיקה

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לא תתמודד לכנסת הבאה: "לוקחת הפסקה; מאמינה ששיניתי והשפעתי; הנסיון החמישי יהיה בלעדיי"
מערכת ice |  6
תמר זנדברג (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי הודיעה הבוקר (שישי) השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כי לא תתמודד לכנסת הבאה.
בפוסט שכתבה בפייסבוק פירטה את סיבות הפרישה, "אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי, המבט שלי מפוקח. לא בלי דאגה, אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ, השמאל וגוש השינוי, ועל האפשרות הריאלית לשפר את מצבו במערכת הבחירות החמישית; אבל חלחלה בי ההכרה שהנסיון החמישי יהיה בלעדיי."

"נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. כחברת כנסת, כיושבת ראש המפלגה, כשרה, באופוזיציה ובקואליציה, שירתתי תמיד את הדרך ואת הציבור. אני מאמינה ששיניתי והשפעתי, ועכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו. אני רוצה להודות לחברות והחברים הרבים שכתבו, התקשרו, הפצירו בימים האחרונים. תודה על האמונה והחברות, תודה על השיחות העמוקות, וסליחה שאין לי תשובות טובות יותר נכון לעכשיו. נמשיך ביחד, פשוט ממקום אחר."
 
"כמו רבים, גם אני מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה. דווקא השנה האחרונה, שנה יוצאת דופן שבה זכיתי לעבוד במשרה מלאה עבור הסביבה הישראלית ולשרת במאה אחוז את האינטרס הציבורי, חידדה עבורי את הפער שבין העשיה הנשגבת הזאת ובין הפוליטיקה שכרוכה בה, שנדמית יותר ויותר צינית, משוסעת וחסרת מוצא. באיזשהו שלב, הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו, מרגיש כמו סיבוב במקום במירוץ לשום מקום. זה הזמן שלי לרדת ממנו. "
 
"בימים האחרונים מלווה אותי המשפט המפורסם של דיקנס: ״אלה היו הטובים שבזמנים, אלה היו הרעים שבזמנים; היה זה עידן החוכמה, היה זה עידן הטיפשות; היה זה תור האמונה, היה זה תור הספקנות; היו אלה ימים של אור, היו אלה ימים אפלים; היה זה אביב התקווה, היה זה חורפו של ייאוש; הכול היה אפשרי, דבר לא היה אפשרי״. "
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא נתגעגע
    משה 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי לומר-לא הוכחת תבונה רבה במעשייך ובהצהרותייך ....היית במפלגה פוסט ציונית מנותקת.כניראה שהציבור הבין זאת סוף סוף ולכן את עושה כמאמר:"הספינה טובעת-העכברים בורחים"....
    סגור
  • 5.
    תמי היקרה, אני בודד בקברי במוקטעה וחושב עלייך ופועלך
    אבו עמר 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האדיר למען עמנו הפילסטיני עתיק היומין. איך שמחתי כשעלית לקברי וכיבדת את פעולותי למען פילסטין, ואיך שלחתי אבטאל פילסטינים אמיצים לפעולות נועזות ומסוכנות, עמליאת אסתשהדיאת מפוארות נגד האוטובוסים והמסעדות של אל-קיבוש א-סהיוני בפילסטין מוחתלה שלנו. ומי יבוא במקומך בראש מפלגתנו מלאת המר"צ בברלמאן הסהיוני? את חושבת שדי בארהאביון של 'אל-קאימה אל-מושתרכה' של אחמד א-טיבי ואיימן עודה? הרי אלה ליצנים, חובבי כסאות ותקציבים לישבניהם השמנים והחמולות שלהם. את היית הלוחמת בה' הידיעה למען העניין הפילסטיני שלנו, ואין לך תחליף - בטח לא הדז'נרל הליצן הזה שלכם ג'ולן או שו איסמו.
    סגור
  • 4.
    שינית והשפעת רק באופן שלילי. מר"צ גמורה וזה הרבה בזכותך (ל"ת)
    אני 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אשת הכלום והשום דבר. חזות נאה - אפס תוכן. (ל"ת)
    אל יהוד 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יו״ר הרשימה
    צביקה 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעת ההה, אלוף , יכול להיות היו״ר על עצמו
    סגור
  • 1.
    גב' זנדברג הנכבדה. אכזבת!!! (ל"ת)
    םש 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור