תקשורת ומדיה

ירון אברהם מובך: "מידה רבה של צביעות שמגעילה אותי"

הפרשן המדיני של חדשות 12 התראיין לכיכר השבת והתוודה כי הוא מובך. אברהם יצא נגד הקולגות שלו וסיפר קצת על תפקידו כעיתונאי ועל המגמה שהוא ראה בשבועות האחרונים. אברהם גם נכנס בטורי הסופ"ש: "ככה לא לימדו אותי שעושים כותרת"
מערכת ice |  14
ירון אברהם (צילום ויקיפדיה)
הפרשן המדיני של חדשות 12, ירון אברהם, התראיין אמש (חמישי) לאולפן של "כיכר השבת" אצל ישי כהן וחשף מבוכה וווידוי לקראת הטורים של סוף השבוע בכלי התקשורת השונים בארץ. 
אברהם דיבר על כך שהקולגות שלו, העיתונאים ברחבי הארץ, מנצלים את הטורים של סוף השבוע ומתמסרים לממשלה החדשה רק משום שהעומד בראשה הוא לא ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו.
"שמע, אני מובך" אמר אברהם למראיין ישי כהן והמשיך במונולוג "אני צייצתי על זה בטוויטר, אני אומר לך את האמת, אני מובך מהעובדה שעיתונאים שהיו נר לרגליי, עיתונאים שאני זוכר את עצמי כילד שרוצה להיות רק כמותם ואני מעריך אותם עד היום, זה לא שהערכה שלי אליהם ירדה, אבל אני רואה את האופן שבו הם התמסרו לממשלה רק כי בראשה לא עומד ביבי ושמו בצד את כל האג'נדות שהם צעקו בשמם עד לפני רגע.
אני משתומם ואני לא רוצה להשתמש במילה נגעל. מה שמדהים בעיני זה שאותם אנשים מרשים לעצמם לבקר עיתונאים שעד לפני רגע עשו את אותו דבר רק לימין או רק לביבי. גיליתי עם השנים במקצוע שאין צדיקים. כל אדם מגיע עם אג'נדה וזה בסדר, כי אם לא, אנחנו משעממים. כל אדם צריך נקודת מבט, צריכים שיהיה לנו השקפות ובסוף אנחנו מצביעים בקלפי. אנחנו צריכים להיות הוגנים, אנחנו צריכים להיות ישרים עם עצמנו".
ישי כהן שאל את אברהם: "אתה חושב שהתקשורת לא הוגנת?" ואברהם השיב: "שנינו הבנו למה אני מתכוון והתקשורת של טורי סופ"ש בשבועות האחרונים היא תקשורת מתמסרת, תקשורת לא בועטת. כשאני רואה כותרת בטור ב'הארץ', 'זו ממשלה שעושה הכל נכון' או '90% נכון', ככה לא לימדו אותי שעושים כותרת. אם יש 90% מחפשים את ה-10%, כי זה התפקיד שלנו ובשביל לפרגן יש מקומות אחרים. ולכן, אני מזהה מידה רבה של צביעות אצל עיתונאים שאני מאוד הערכתי. אתה חבר ואני מרשה לעצמי להגיד זה מגעיל אותי".
 
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    תוסס
    לולי 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן אחרון אתה תוסס,לפעמים אתה מרים את הקול לציביליזציה גבוהים וזה מאד נחמד איך מקניט אנשים שמראיין. בוקר,יום השני של המבצע,תפסת אורח ,אזרח ערבי,וצעק עליו כאילו אבא כועס על ילד שלא הכין שיעורי בית,עוד אמר באו נרגע,ורק הוא הוסיף דיבור אלים,המלצתי שישתה כוס מים.צראיין רק חייב לעין,זה לא עיניינך מה כן או לא,אם יש מקום כן,לצעוק על מעשה או רעיון של האורח,לא,זאת לא תפקידך ועוד בלהט עד טונים חזקים.
    סגור
  • 11.
    הליקופטר (ל"ת)
    אילן 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    רצף קקע
    אילן 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיוצא מהפה של ירון אברהם הלקק המלןקק
    סגור
  • 9.
    יש בשמאל עיתונאי ישר אחד
    ישראלי 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכותרת מדברת בעד עצמה
    סגור
  • 8.
    אנחנו מובכים מהזחיחות של אברהם
    קולגה 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    היהירות והחשיבות העצמית של אברהם בשנתיים האחרונות, עולה על גדותיה. מעבר לפרסום השקרי על מיכאלי, שאף לא טרח להתנצל אודותיה, מצאתי לא מעט פלופים שהוא פיזר, שמועות והדלפות לכאורה שלא היו ולא נבראו. אז אני, שעובד לא רחוק ממך, מובך ממך. קצת צניעות. ולא יזיק גם יושר עיתונאי, שאין לך ממש.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    צריך להעריך אמירת אמת. (ל"ת)
    אמת 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    איך קפצת לדרגת הפרשן
    דן בילסקי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    עוד לא חיממת את כיסא הכתב והצלחת לצאת דביל בפרשת מרב מיכאלי ופתאום יש לך תובנות על התקשורת הישראלית. הסתכלת בראי בעת האחרונה? החדשות שאתה משדר בערוץ 12 הן עירוב של פרשנות עצמית ואהבה עצמית .
    סגור
  • 5.
    מה הבעייה לפרגן
    אבי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לממשלה שעושה טוב. אני מובך ממך אדון אברהם שאתה יוצא בכל אייטם נגד הממשלה הזו שלפחות מי שעומד בראשה וכל חבריה אנשים ישרים שלא הועמדו לדין בגין שחיתות. זה צריך להיות נר לרגליך לא לתמוך במושחתים אז תוותר על 2 אחוז רייטינג ותתחיל לפרגן.
    סגור
  • 4.
    קשקשן
    יובל 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ירון אברהם: התחיל את דרכו ככוכב עולה ומהר מאד הגיע למדרגת כוכב נופל. מוזר שאברהם לא ראה ועודנו לא רואה את הקטסטרופה החברתית אליה הוביל אותנו ביבי בעזרתם המאוסה של שרה, יאיר, רגב, אמסלם, קרעי, אוחנה ושאר עניי ח"כינו. איך אפשר להיות עיתונאי/פרשן ולא לראות את הזוועה החברתית המתחוללת במדינה כבר שנים רבות? כל מי שהיה בא במקומו של נתניהו וחבר מרעיו היה טוב ממנו למדינה. תתעורר. אתה מפנה את הביקורת שלך כלפי עצמך כי אתה מתרעם בכל פעם שאתה נתקל בביקורת כלפי ביבי ובאהדה, מוצדקת, כלפי הממשלה הנוכחית. אותה ביקורת רק הפוך. ביבי היה ובעיקר עודנו אסון חברתי. תתעורר. אגב, האסון החברתי הקודם היו רבין/פרס שהיו חייבים ללכת לבחירות לפני אוסלו וכשנמנעו מכך, שיסעו את העם. ההבדל בינם לבין ביבי הוא שהם עשו את שעשו מתוך כוונה, שהתבררה כטעות פטאלית, לשרת את העם ולהיטיב עימו. הביבי עשה את כל הרע שעשה לתועלתו האישית. שקוף!! עיתונאי/פרשן בינוני מינוס שעל כל מילה שבנט אומר לשרת החינוך ביטון הוא יוצא במחולות של שבר בקואליציה.
    סגור
  • אתה כזה שבור
    רן 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מעניין אותי ביבי אתם( השמאל אכול הרוע והשנאה) בקיצור מדינת ת"א /רמת השרון שמזמן לא הרוב הולכים לקבל כאפה לפנים להמון המון שנים. צבועים, חרטטנים, בעלי אגנדות של 1.90 אתם רקובים משעמום, ומזמן לא רלוונטים, פעם ב12 שנה שיחק לכם המזל, אבל עזוב הכל שטויות, מספיק לראות מי זה ששמתם בפרונט ששקרן וחרטטן גרוע יותר מביבי, שלא מצליח להסתיר את המסיכה שלו ב10 אחוז בקיצור פאטת לבוחרים פאטתים..... ניפגש בבלפור כל מוצ"ש, ב14 שנים הקרובות........ השנאה והבטז שיצא ממכם מכולכםםםם לאחים שלכם. לא תשכח ותסלח! חפשו את הרוב בסיבוב בבבחירות/ממשלה הבאה תקבלו תכאפה לפנים בלי טיפת רגשות אשמה.
    סגור
  • 3.
    האמת שהוא צודק. יפה שהתבטא בעדינות ובזהירות (ל"ת)
    יש משהו במה שאומר 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אמת
    אמת 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל מילה בסלע תקשורת כזו סימפתית אופטימית עלק הרבה זמן לא ראיתי נראה לי מאז שהימין תפס את ההגה מעניין מה השתנה חחח מציאות עגומה אנשים בדיחה עיוורון מוחלט כלפי הפגמים של ההמשלה הרעה הזו מבחירה מודעת איפה ליברמן איפה כמה כסף נראה לכם הוא הספיק להשחיל לכיסו הפרטי כבר עצוב ומעצבן אבל מה לעשות אלו החיים ניפגש בבחירות הבאות
    סגור
  • 1.
    ואני מובך מההתנהלות שלך בתקשורת. זה מגעיל אותי (ל"ת)
    חחחחחח 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • ל- חחחח
    אמיר 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אתה מובך לשמוע את האמת ולראות את הצביעות ערב ערב מול המסך? מה מגעיל אותך בדיוק? תפרט
    סגור