תקשורת ומדיה

מאז תחילת מבצע 'צוק איתן': האתרים הישראלים באנגלית זינקו במאות אחוזים

העולם בוחן את ישראל ב-7 עיניים וקורא באדיקות תכנים ישראלים באנגלית. אז כמה כניסות נרשמו ל-haaretz.com, את מי הביאו ל-ynetnews, איך מפעיל The times of israel בלוגרים, ומה עושים הסורים בג'רוזלם פוסט? בדיקה
אתר Jpost ואתר 'הארץ' באנגלית (צילום: אייס) (צילום אייס)
זינוק של מאות אחוזים במספר היוניקים, טראפיק גדול מארה\"ב והעולם הערבי, וקללות בפייסבוק - כך מסכמים ראשי האתרים הישראלים בשפה האנגלית, את החודש הראשון של מבצע צוק איתן.
\"כבר עכשיו, יולי הוא החודש הכי חזק בתולדות אתר haaretz.com באנגלית מאז שהושק בשנת 1997\", מצהיר ליאור קודנר, סמנכ\"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ-TheMarker, בשיחה עם אייס. \"גם יחסית לאירועים הדרמטיים כמו שחרור גלעד שליט, האירועים של החודש האחרון הביאו לשיאי גלישה לאתר. יש עלייה של 270% ביחס ליולי שעבר\".
קודנר מסרב לנקוב במספרים, אולם גורמים בקבוצה מעריכים הגרסה האנגלית של \'הארץ\' עברה ביולי את רף 5 מיליון היוניקים לחודש, כאשר היו ימים בשבועיים האחרונים בהם רשם האתר כחצי מיליון יוניקים ביום.
עוד עולה כי גם בכל רגע נתון, נמצאים פי 3-4 יותר גולשים מאשר ביום רגיל, כאשר חל זינוק של 400% בגולשים שמגיעים לאתר ישירות על ידי הקשת הכתובת שלו. גם הכניסות דרך גוגל ניוז והטוויטר זינקו. לדברי קודנר, \"\'הארץ\' הוא מותג חזק מאד באנגלית, ולמרות שעברנו מודל בתשלום, מספר הגולשים גבוה בהרבה ממבצעים קודמים של צה\"ל\".
גם ynetnews שנחנך ב-2005, נהנה מפריחה בתקופת הלחימה בעזה. לדברי שרה מילר, העורכת הראשית של הגרסה האנגלית, חל זינוק של 300% ביחס לחודש רגיל. \"יום שני לפני שבועיים, אותו יום בו היה מספר רב של הרוגים, רשם את מספר הכניסות הרב ביותר שלנו\", אומרת מילר.
לדבריה, \"רוב החומר של ynet באנגלית זה תרגום של האתר בעברית, אבל יש גם פרשנות שמביאה הרבה מאד גלישה. אנחנו צוות די קטן, ואנחנו משתדלים לתרגם כמה שאפשר, אבל אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת על הפרשנים של קבוצת ידיעות - רון בן ישי, נחום ברנע, שמעון שיפר, סבר פלוצקר. התחלנו לעבוד מול האולפן - לפני כמעט 3 שבועות אירחנו את טוני בלייר באולפן, ולפני שבועיים את הקולונל ריצ\'רד קמפ, קצין בריטי שיצא להגנת ישראל\".
\"בשבועות האחרונים, אני רואה שהשם של ynet באנגלית רק מתחזק\", מאמינה מילר, שלדבריה \"רוב הכניסות הן מארה\"ב, כ-60%, ומקנדה, אבל יש גם לא מעט גולשים דוברי אנגלית מישראל, ויש גם מאירופה והעולם הערבי\".
מילר מונתה לתפקיד בתחילת השנה, אז היו לדף הפייסבוק של ynet באנגלית כ-70 אלף לייקים. בשבוע שעבר המספר עמד על 182 אלף, ואמש (מוצ\"ש) - כמעט 200 אלף. \"קיבלנו יותר מ-50 אלף לייקים רק בחודש האחרון\", היא מספרת, \"אנשים מקבלים את החדשות שלהם בפייסבוק ומטוויטר. לפני כשבועיים עברנו מבחינת הריץ\' (חשיפה, א\"כ) את האתר באוויר - ריץ\' של 7.2 מיליון איש\".
זינוק בכניסות, התבהמות בשיח
זינוק בכניסות, התבהמות בשיח
האתר הצעיר ביותר ברשימה, הוא times of israel , שנחנך לפני כשנתיים, ומאז ובאופן טבעי, מציג עלייה טבעית במספר הגולשים, עד לחודש האחרון, אז זינק ברמה של כמעט פי ארבעה ביחס לחודש יוני. דיוויד הורביץ, עורך ומייסד האתר ומי שהיה עד לפני 3 שנים עורך \'ג\'רוזלם פוסט\', מסרב אף הוא לחשוף נתונים רשמיים, אך טוען לדבריו כי בחודש יולי נרשמו מיליוני יוניק יוזרס, וכך גם דפים נצפים. \"מה שמעניין אותי זה לראות מאיפה מגיע הטרפיק, ולשמחתי יש עלייה גדולה מהאזור הישראלי\", הוא מספר בשיחה עם אייס. \"האתר הפך לכלי לדוברי האנגלית בארץ, כי כמובן שזה מסוג הקונפליקטים שפוגעים בכל אחד, מדובר בחדשות שאנשים חייבים לדעת\".
בחודש הלחימה עשה times of israel - שמעסיק כ-35 עובדים, כמעט כולם כתבים ועורכים - לייב-בלוג מיוחד, לצד עלייה בתפוקה של מערך הבלוגים באתר, המורכב מאלפי כותבים שמפיצים את תכניו. \"כמעט לא השקענו כסף בשיווק, אבל עשינו עבודה טובה בגוגל ובפייסבוק, והבלוגים שלנו מביאים טרפיק, כך שזינקנו בכניסות\".
גם אתר ג\'רוזלם פוסט נהנה מפריחה בעת הלחימה. בחודש יוני השנה ובחודש יולי 2013 נרשמו באתר כ-4-5 מיליון יוניקים, ובחודש יולי שהסתיים לפני מספר ימים? כמעט 9 מיליון, פי שניים מחודש רגיל. נתון השיא היומי עמד על 1.9 מיליון יוניקים, עם זינוק במספר הכניסות ממדינות כגון קטאר, מצרים וסוריה - אך באתר עדיין מציינים כי מדובר בנתון זניח לעומת כלל הטראפיק, שמגיע ברובו ממדינות דוברות אנגלית, וגם מישראל.
לצד הזינוק במספר הכניסות והגלישה בפייסבוק, בחלק מהאתרים מזהים גם הקצנה בשיח בטוקבקים ובפייסבוק, כפי שאפשר לראות גם באתרים בעברית וברשת. קודנר מ\'הארץ-TheMarker\' מודה כי \"הטוקבקים מאד אלימים, גם בפייסבוק\", ומילר מ-ynet מאנגלית, מספרת כי \"אנשים מאד עצבניים ורואים את זה בטוקבקים\". אבל לדבריה, \"מה שמעניין בפייסבוק זה שאנחנו נותנים לאנשים לדבר בינם לבין עצמם, ונוצרים גם דיונים בין פרו-פלסטינאים לפרו-ישראלים, שמצליחים להתעלות מעל הרמה הזאת של הקללות\".
\"כמות התגובות היא חריגה, ועלתה ב-1,000% בהשוואה לתקופות רגועות\", אומרת רונית חסין-הוכמן, מנכ\"לית קבוצת \'ג\'רוזלם פוסט\'. \"מטבע הדברים, כגוף ישראלי שמהווה מקור עיתונאי מוביל בעולם היהודי, רוב התגובות מביעות תמיכה במדינת ישראל. מעבר לזה אנו עדים למעורבות רגשית גבוהה מאד שגורמת לאנשים לרצות ולהביע עצמם הרבה יותר מאשר בשגרה\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה על הסקירה (ל"ת)
    אליהו 08/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור