תקשורת ומדיה

מגיש ערוץ 14: "שכל אחד יעצור לרגע את מה שהוא עושה"

יותם זמרי נגד גיא פלג: הפאנליסט והמגיש המחליף בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 תקף את כתב המשפט של חדשות 12 ברשת החברתית X. בין היתר כתב זמרי בציניות: "שכל אחד יעצור לרגע את מה שהוא עושה ויתקשר להגיד תודה לגיא פלג..."

מערכת ice |  1
עכשיו 14 (צילום מסך ערוץ 14)
גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, התייחס אמש לביקורת החריפה שנוצרה בעקבות חשיפת פרשת שדה תימן. בין היתר, טען פלג כי פרסום הפרשה המטלטלת לפיה לוחמי מילואים התעללו כביכול במחבל נוח'בה לא פוגעת במדינת ישראל. 
"הפרסום, לא רק שלא פוגע במדינה אלא הוא עוזר למדינה והמדינה לא צריכה להגיד לעולם: אנחנו לא מבצעים פשעי מלחמה. לא רק שהתדמית שלנו תהיה טובה אלא גם כדי שביידן יצליח להעביר בקונגרס תמיכה של 24 מיליארד דולר", כך הסביר גיא פלג בתוכנית הרדיו ב-103FM. 
בעקבות דבריו של כתב חדשות 12, מיהר יותם זמרי, פאנליסט תוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" בערוץ 14, לתקוף את גיא פלג. בציוץ שפרסם אמש ברשת החברתית, כתב זמרי: "חברים בבקשה שכל אחד יעצור לרגע את מה שהוא עושה ויתקשר להגיד תודה לגיא פלג על שפרסם סרטון בזמן מלחמה ומסגר אותו כך שכל העולם יבין שחיילי צה"ל מבצעים פשעי מלחמה ואונסים עצורים פלסטיניים. תודה גיא, מעריכים".
 
אמש (ראשון) שוחח גיא פלג עם מאזין בתוכנית הרדיו ב-103FM ובדבריו התייחס לפרשת שדה תימן, שיצרה סערה תקשורתית רבה. "אני חושב שאם התביעה הצבאית, הפצ"רית, ברור לי שאירוע כזה הובא מייד לידיעתו של הרמטכ"ל, הם בהחלט יכלו לחשוב שבמארג השיקולים ייתכן והיו צריכים להחליט להוציא צו איסור פרסום בטענה שפרסום הפרשה עלול לגרום לנזק ביטחוני למדינת ישראל.
אני מתאר לעצמי שאף כלי תקשורת או חלק נכבד מכלי התקשורת, לא היו עוברים על הצו וגם לא היו מתווכחים עם זה. אבל צריכים לראות את התמונה היותר רחבה וזה מה שאנשים לא מבינים. נוטים לומר שמדובר בבעיה תדמיתית, אבל זו לא בעיה תדמיתית זו בעיה ביטחונית. כי כל אדם בר דעת מבין שביטחוננו תלוי לא רק בעצמנו, ביטחונה של ישראל תלוי גם בקואליציה של ארה"ב מביאה לך", כך הסביר פלג.
 
לדבריו, אותה החלטה תלויה גם בחיזוק הקשר של מדינת ישראל עם בנות בריתה, בייחוד ארה"ב: "אנחנו היינו מתקשים או במילים אחרות, לא היינו יכולים להתמודד עם התקיפה של איראן, אמלא ארה"ב, צרפת, אנגליה וירדן ומדינות נוספות היו עוזרות לנו. כשיש מצב כזה, שישראל מואשמת כמי שמבצעת פשעי מלחמה באופן קבוע וישראל באה ואומרת: אנחנו לא מבצעים פשעי מלחמה. 
להיפך ככל שיש חשד לביצוע פשעים בקרבנו אנחנו חוקרים כי יש לנו מערכת משפט עצמאית וחזקה ואנחנו לא צריכים שישפטו אותנו בהאג, אנחנו שופטים את עצמנו בחומרה. אז יש כנראה גם שיקול שעמד בבסיס ההחלטה להתיר לפרסם את הפרשה הזאת, כי מדינת ישראל החליטה שהפרסום הזה כנראה, הלוואי ולא היה אירוע כזה, אבל משעלה חשד כזה, הפרסום לא רק שלא פוגע במדינה אלא הוא עוזר למדינה.
המדינה לא צריכה להגיד לעולם אנחנו לא מבצעים פשעי מלחמה. לא רק שהתדמית שלנו תהיה טובה אלא גם כדי שביידן יצליח להעביר בקונגרס תמיכה של 24 מיליארד דולר וכדי שהציבור האמריקני לא יכעס כששולחים  כוח עצום שעולה לאמריקאים מיליארדים בכדי לשמור על מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מודק יותם. הדמבו הזה פשוט הכי אפס שיש. (ל"ת)
    ליאת 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור