תקשורת ומדיה

חיים כהן באמירה מטרידה: "הוא יכול להרעיל לנו את המסעדה"

השף חיים כהן התראיין לתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM וציין כי ענף המסעדנות מתמודד עם מחסור חמור בידיים עובדות. חיים כהן: "בענף המסעדות חסרים 20,000 עובדים. כמה אפשר למרוח אותנו? אני לא מבין את האוצר, ומי שמעכב את הדבר הזה"

מערכת ice |  8
חיים כהן (צילום אינסטגרם/ חיים כהן)
לאחר שאתמול (ראשון) השפית רותי ברודו זעמה על נציגי משרד הכלכלה במהלך דיון על המחסור בעובדים זרים בענף המסעדנות, היום (שני) התראיין השף חיים כהן בתוכנית הרדיו "איפה הכסף?" ב-103FM והדגיש את הקשיים הרבים שעמם מתמודדים מסעדנים ושפים. 
"זה בדיוק המצב, אנחנו באמת מיואשים כי האירוע הוא לא לפני המלחמה", ציין חיים כהן למגישת תוכנית הרדיו ענת דוידוב. כהן המשיך להציג את הקשיים הרבים שעמם מתמודד ענף המסעדנות בישראל וציין כי במשך שנים מסעדנים לא מקבלים סיוע ומענה ראוי מהממשלה בנושא.
על אף זעמה הרב של השפית רותי ברודו על משרד הכלכלה, הבהיר השף חיים כהן כי לא כך הדבר:  "העניין הוא בירוקרטיה. דווקא משרד הכלכלה הוא בין היחידים שמטפל באירוע יחד עם משרד האוצר, אני יודע גם שראש הממשלה על זה".
לצד זאת, הדגיש כהן: "אנו עומדים חסרי אונים מול עסקים שאנחנו כבר חתומים לפתוח ואין לנו עובדים. בענף המסעדות חסרים 20,000 עובדים, אני לא חושב שיתנו לנו את כל המכסה אבל בואו תתחילו את התהליך, בסופו של דבר ייקח חודשים עד שנצליח להביא עובדים".
בהמשך הריאיון, ציין כהן כי הוא מתכוון לפתוח השנה קונדיטוריה ושתי מסעדות אך המשבר החמור בעובדים גרם לו לשנות את התוכניות: "אני דוחה את הפתיחה כי אין לי עובדים".
לאחר שציין כי גם ערביי ישראל לא מעוניינים לעבוד בענף המסעדנות, הדגיש כהן כי הוא לא מעוניין לקחת סיכון בהעסקת עובד מהשטחים: "להביא עובד מהשטחים שקרוב משפחה שלו בעזה נפגע לא צריך אקדח או סכין, הוא יכול בטיפת רעל להרעיל לנו את המסעדה. ברור שזה לא. כרגע זה לא". כהן המשיך למתוח ביקורת חריפה על הממשלה והנוגעים בדבר וציין: "כמה אפשר למרוח אותנו? אני לא מבין את האוצר, ומי שמעכב את הדבר הזה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תל אביב זבוטינסקי
    יצחק 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיים כהן צודק בגדול בושה לממשלה.
    סגור
  • 6.
    תל אביב (ל"ת)
    יצחק 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עושה לביתו
    מלכה 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נראה ה לי מי שמתכוון לפתוח 3 מסעדות סובל כלכלית. מי שרוצה עובדים שישלם להם בהתאם. כי אם כל סועד משלם כ 500 שח למה משלמים לעובד במסעדה שכר מינימום? תשלמו מהרווח שלכם לעובדים. די לחזירות. עוד דבר עוד מסעדה או פחות אתה לא עושה את זה למען עם ישראל אלא, אך ורק לביתך.
    סגור
  • 4.
    אומר את האמת - די עם הפוליטיקלי קורקט
    אלף 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מקום לחשש מלומר את האמת אחרי ה 7/10.... מי מוכן לסכן עצמו עם עובד מהשטחים???! פחד לאכול במקומות שאולי ירצו לנקום בך דרך הבטן ....
    סגור
  • 3.
    ביבי על זה
    קוקו 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וזה ממש מרגיע שביבי מבין ועוזר בשו שו למסעדנים. לפי דברי חיים
    סגור
  • 2.
    מעניין למה אין לך עובדים .
    שמשון שפיגלמן 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חיים כהן הבכיין הלאומי מעניין למה אין עובדים בענף המסעדנות. מפני שאפסים כמוך משלמים מינימום לעובדי מטבח בעוד אתה גורף מיליונים ממסעדותייך. גם עובדים זרים לא מוכנים לעבוד במטבח 16שעות ביום ולקבל שכר רעב.
    סגור
  • 1.
    החנפן חיים כהן
    מסעדן 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חיים כהן המיליונר מסביון תמיד יתחנף לשלטון. קודם הוא נגד רותי ושנייה אחר כך מסכים לדבריה. לא קולגיאלי. דביק וחנפן.
    סגור
  • תל אביב זבוטינסקי
    יצחק 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמשון צודק חיים כהן לא משלם משכורת טובות בגלל זה אין עובדים תשלם משכורת טובה היה יותר מידי עובדים והיה עוד עודף של עובדים לא משלמים אין עובדים כן משלמים יש עובדים נקודה מי שלא מבין יבין ולא לבחינות של כל המסעדנים שיש להם כסף כמו חול ואין מה לאכול בושה לחיים כהן שבוכה כל הזמן
    סגור