בארץ

בן גביר צרח בישיבת הקבינט: "לירות גם בנשים וילדים ליד הגדר"

בצל המשך הלחימה, התגלע עימות קולני בין השר לביטחון לאומי לבין רא"ל הרצי הלוי סביב המשך הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. הנזיפה התרחשה ברקע דיווחים ולפיהם הרמטכ"ל פנה ישירות למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "תעבור רק דרכי". תנועת צו 9 מסרה בתגובה: "תירוצים בכמויות והחמאס מקבל משאיות"
מערכת ice |  4
הרצי הלוי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שהתכנסה היום (ראשון) יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, בצל המשך המלחמה ברצועת עזה וההסלמה בגבול הצפון - ניטש עימות בין הלוי ובין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לפי הדיווח בכאן 11, בן גביר פנה לרמטכ"ל ואמר לו כי איננו יכול, הרמטכ"ל, לפנות ישירות למפכ"ל המשטרה. "אם אתה רוצה אותו", כך בן גביר לפי הדיווח, "תעבור רק דרכי". הלוי לא הגיב.
במהלך ישיבת הממשלה התעמת עם הלוי נחרצות, ואמר בקול רם: "יש לירות גם בנשים וילדים שמתקרבים לגדר כדי לפגוע בביטחון". הנזיפה של השר התרחשה ברקע דיווחים ולפיהם הרמטכ"ל פנה ישירות למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי בנוגע לסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה, והמחאות של פעילי הימין נגד המשאיות הנכנסות בכרם שלום. 
לפי הדיווח בכאן 11, הרמטכ"ל אמר בדיון: "יש חשיבות רבה להעברת הסחורות דרך כרם שלום. יש לנו בידוק, וזה חשוב שכל סחורה נבדקת. יש גם חשיבות מדינית, כשאנחנו מדברים עם העולם". תנועת צו 9 מסרה בתגובה לדיון בישיבת הממשלה: "תירוצים בכמויות והחמאס מקבל משאיות". 
"לעם ישראל נמאס מהספקת הסיוע לארגון הטרור הרצחני חמאס בעודו נלחם בנו ומחזקים את החטופים שלנו. יש בהחלט חשיבות רבה לבידוק של הסחורות במעבר כרם שלום ויש חשיבות רבה לא פחות למה שקורה אחרי ולאיזה ידיים בדיוק מגיעות הסחורות ברצועת עזה. נדרשת לקיחת אחריות ולא חילופי האשמות. אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לך הביתה הרצי
    יהודיה ישראלית גאה 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרצי הלוי לך הביתה ! בגללך נרצחו כל כך הרבה ויש לנו כל כך הרבה חללים של חיילנו היקרים והצעירים די נמאסת לך הביתה! לך הביתה ! מקשקש הזנב לארה"ב...
    סגור
  • 3.
    מה לעשות שבן גביר צודק ?
    לבנת חבלה 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרצי, ככה לא מנהלים מערכת. גם אתה לא רוצה ששר משטרה ינהל לך אוגדה בלי אישור או סמכות.
    סגור
  • 2.
    שר לא נורמאלי
    אני 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהנחה שהדיווח נכון , בן גביר שוב מוכיח שאיננו נורמאלי ולא מתמצא בהחלטות ההזויות שקיבלה הממשלה בה הוא חבר . הוא פשוט לא זוכר שהממשלה החליטה להעביר לעזה סיוע הומני . מה הוא רוצה כעת ? לטרפד את החלטת הממשלה באמצעות איסור ישיר על הרמטכ"ל ? שהאידיוט ילך לעבריין ויפרק את הממשלה במקום להעיר לרמטכ"ל .
    סגור
  • 1.
    האם אתה הרצי היית רוצה שמישהוא ינהג כמותך ויעקוף אותך? (ל"ת)
    אבי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור