בארץ

חוק הגיוס החדש: 3 שנות שירות חובה - ומה עם החרדים?

בצל המלחמה: חוק הגיוס החדש קובע כי גיל שחרור המילואים יזנק ל-46, המילואימניקים יכפילו ימי שירות מדי שנה, אורך השירות לגברים יעמוד על שלוש שנים וגיוס ערבים או חרדים נרחב לא נראה באופק

מערכת ice | 
(צילום: צביקי לרר - סוכנות הידיעות חדשות 24) (צילום צביקי לרר - סוכנות הידיעות חדשות 24)
חוק הגיוס החדש יעלה להליך חקיקה עם הגדלה בהיקף זמן השירות לחיילי חובה ומילואים כאשר תקופת השירות לחיילים סדירים בנים יעמוד על שלוש שנים, ושל הבנות נכון להיום, יישאר על תקופה של 24 חודשים. נזכיר כי ב-9 שנים האחרונות משך שירות של הבנים הסתכם ב-32 חודשים בלבד.
למרות הדיונים הרבים, חוק הגיוס החדש לא ייגע באוכלוסיות של חרדים וערבים. בצבא אומרים כי 450 חרדים בלבד התנדבו בתחילת המלחמה לצה"ל. בסך הכול, התנדבו לאורך המלחמה כ-50 אלף משרתי מילואים וכ-40 אלף נשים במילואים.
לצורך ההשוואה. עד כה, חוק המילואים קבע שלוחם יעשה כשבוע עד שבועיים אימון בשנה 21, ימי תעסוקה מבצעית בשנה שאחריה ובשנה השלישית כלל לא יזומן לשרת אלא אם יסכים לכך, לאימון קצר של ימים אחדים. 
החוסר הנוכחי עומד על מספר של 3,500 חיילים. עד כה במלחמה נפלו 563 חללים, ומתוכם כמחצית הם משרתי מילואים. כ-40% מהם נהרגו בתמרון הקרקעי ברצועה. בצה"ל טיפלו עד כה בכ-13 אלף חיילים פצועים כאשר 2,830 מהם אושפזו, והיתר שוחררו מבתי החולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה