בארץ

בצלאל סמוטריץ' בתגובה ראשונה להצעה לפינוי עזה: "הסיבה לשנאה"

שר האוצר הגיב להצעת דני דנון ורם בן ברק: "קליטת הפליטים על ידי מדינות העולם החפצות בטובתם באמת, תוך תמיכה וסיוע כלכלי נדיב של הקהילה הבינלאומית, ובתוכה מדינת ישראל, היא הפתרון היחיד שיביא לקץ הסבל והכאב של יהודים וערבים כאחד"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
האם הסוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני יגיע דווקא בעקבות ההצעה של חברי הכנסת, דני דנון ממפלגת הליכוד ורם בן ברק מיש עתיד, חברי ועדת חוץ וביטחון? אחרי שהשניים פרסמו הלילה מאמר בעיתון האמריקאי Wall Street Journal שמציע יוזמה חדשה לפינוי רצועת עזה. הח"כים קראו לגיבוש תכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה, לכל מדינה שתסכים לקבל אותם בעולם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לה בחום.
סמוטריץ' הגיב: "אני מברך על יוזמת הפינוי מרצון של ערביי עזה למדינות העולם. זה הפתרון ההומניטרי הנכון לתושבי עזה ולאזור כולו לאחר 75 שנות פליטות, עוני ומסכנות. מרבית אוכלוסיית עזה היא דור רביעי וחמישי לפליטי 48, שבמקום להיות משוקמים כבר מזמן על בסיס אישי ואנושי כמו מאות מיליוני פליטים בכל העולם, הוחזקו כבני ערובה בעזה בעוני ובצפיפות והיוו סמל לשאיפת השמדתה של מדינת ישראל וחזרת הפליטים ליפו, חיפה, עכו וטבריה".

עוד המשיך שר האוצר: "זו גם הסיבה לשנאה העזה שעל ברכיה גדלה ומתחנכת אוכלוסיית עזה למדינת ישראל וליהודים, שנאה שרק היא יכולה להסביר את אכזריות הבטח הנורא שביצע חמאס-דעש באזרחי ישראל, משל היתה מדינת ישראל המקור לכל מצוקותיהם, וממילא בהשמדתה נעוץ הפתרון".
לסיום הבהיר: "אין לתא שטח קטן כמו רצועת עזה, ללא משאבי טבע ומקורות פרנסה עצמיים, שום סיכוי להתקיים עצמאית, כלכלית ומדינית, בצפיפות גדולה כל כך לאורך זמן. משום כך קליטת הפליטים על ידי מדינות העולם החפצות בטובתם באמת, תוך תמיכה וסיוע כלכלי נדיב של הקהילה הבינלאומית, ובתוכה מדינת ישראל, היא הפתרון היחיד שיביא לקץ הסבל והכאב של יהודים וערבים כאחד. מדינת ישראל לא תוכל להשלים עוד עם קיומה של ישות עצמאית בעזה, שנשענת כאמור באופן אינהרנטי על שנאת ישראל ושאיפת השמדתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה