נדל"ן ותשתיות

מדוע לא פינו את אשקלון ואופקים? "בלתי נתפס, מפקירים את האזור"

לאחר שנמצא הסדר להלנת תושבי שדרות ועוטף עזה ועזיבתם את בתיהם, דווקא כמה מהערים המטווחות בישראל נשארו חסרות אונים. ראש המועצה האזורית רמת הנגב כתב בבהילות לשר האוצר: "הרשויות הקולטות נאלצות מדי יום 'לבחור' האם לקלוט מבקשי מקלט או לשמור על התקציב האישי"
מערכת ice | 
זירת נפילת טיל באשקלון (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שלח הבוקר (חמישי) פניה דחופה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה להכליל את הערים אופקים, אשקלון, נתיבות והמושבים הסמוכים עליהן בתוכנית פעולה לאומית לביצוע פינוי אוכלוסייה המצויה בסמוך לגבול רצועת עזה וקליטתה - מלחמת חרבות ברזל.
החל משבת 7 באוקטובר נקלטו במתקני הקליטה השונים ברחבי המועצה האזורית רמת הנגב מאות משפחות ותושבים מהערים אופקים, אשקלון ונתיבות שנסו על נפשם וחיפשו מקום מוגן להישאר בו. מערך מתקני הקליטה במועצה מתבסס על פנימיות, אכסניות ובתי מלון אשר פתחו את שעריהם עבור המתפנים שאינם יכולים לחזור לביתם שאינו מוגן.
 
לטענתו של דורון, כמות המפונים העצומה מאותם הערים והיישובים, מעמידה במצב אבסורדי את מרכזי הקליטה שמחויבים מדי יום ובאהבה רבה לכלכל את כל המפונים מכספי הרזרבות השייכים למועצות הקולטות ונועדו לשרת את תושבי המועצות. "בימים קשים אלו, כאשר כל מצב המשק בערפל, הרשויות הקולטות אינן יכולות להרשות לעצמן להשתמש בתקציב שנועד לענות על צרכי התושבים שלהן בלבד", אומר דורון.
"לפיכך, באופן בלתי נתפס, הרשויות הקולטות נאלצות מדי יום 'לבחור' האם לקלוט מבקשי מקלט או לשמור על התקציב האישי ובכך להפקיר את שכני האזור הזקוקים לעזרה". בפנייתו אל שר האוצר, מוזכרת החלטת ממשלה מספר 950 (החלטת מלון אורחים) מיום 12.10.2023, בה נקבע כי כ- 15,818 תושבי היישובים צמודי גבול רצועת עזה יפונו במסגרת תוכנית צה"ל ל "מרחק בטוח" למתקני קליטה ברחבי הארץ.

"בלתי נתפס". ערן דורון (צילום: רפאל נוסטרטי) 

כמו כן נקבע "מענק התארגנות" בגובה של 1,000 שקל לכל אדם ועד 5,000 שקל למשפחה לתושבים שפונו או התפנו מבתיהם. ההחלטה חלה אך ורק על תושב שמקום מגוריו הקבוע הוא באזור שבמרחק של בין 0 ל-7 קילומטרים מגבול גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה ואינה מתייחסת אל "המעגל השני" של יישובים במרחק 7-30 ק"מ, ביינהן אופקים, אשקלון ונתיבות.
העיר אשקלון היא העיר המטווחת ביותר בישראל עם למעלה מ-1,060 שיגורים שהובילו למאות נפילות והותירו אחריהן מאות זירות, אלפי נפגעי חרדה ופגיעה אנושה בעסקים המקומיים. באופקים נהרגו כמעט 50 תושבים במתקפה האכזרית של ה- 7 באוקטובר. נתיבות נמצאת על גבולו של השטח הצבאי הסגור במרחב אוגדת עזה וגם היא נמצאת בטווח שיגורי הרקטות מרצועת עזה ללא הפסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה