בארץ

ראשי הרשויות בדרום נגד הליכוד: "לא סופרים אותנו"

במהלך ועידת בן-גוריון בנגב, ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון אמר: "ישראל כץ ומירי רגב לא סופרים אותנו. בתפיסה שלהם – אם אין ליכוד – הם לא יתנו כסף"
מערכת ice | 
ועידת בן-גוריון בנגב (צילום לירון מולדובן)
במהלך 'ועידת בן-גוריון בנגב – בין חזון למציאות' של מקור ראשון ומכון מורשת בן-גוריון, נערך פאנל בנושא 'בנגב ייבחן העם בישראל – האומנם אנחנו עומדים במבחן?' בהנחיית אלישיב רייכנר ובהשתתפות ראש עיריית דימונה בני ביטון, ראש מועצת ירוחם טל אוחנה, ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון וסיגל מורן, לשעבר ראש המועצה האזורית בני שמעון ומנכ"לית משרד הרווחה.
ראש עיריית דימונה בני ביטון: "בעשור האחרון יש פריחה בנגב. בבניה, בפיתוח, בחינוך. הצלחה אדירה בחינוך ובתרבות. הגיע הזמן לשעת הנגב, ולא רק בדיבורים. אם רוצים לממש את חזונו של דודו בן גוריון חייב להקים שדה תעופה משלים בנגב. זה ישנה את הנגב מקצה לקצה ויכניס 30,000 מקומות עבודה. דבר נוסף זה חיבורה של הנגב למרכז הארץ – רכבת מהירה לדימונה וירוחם. לחבר את מרכז הארץ אלינו ואני בטוח שהתושבים יגיעו במהרה לנגב כי זה העתיד של מדינת ישראל".

על אי הכנסת תוכניות לנגב בתקציב הממשלה: "לא מעניין אותי מי נמצא בממשלה. כשראיתי שהארכת כביש 6 לא נמצא בתקציב -אמרתי לשרת התחבורה מירי רגב – אני ואת ניהלנו קמפיין נגד השרה מרב מיכאלי. באתי לכנסת, כינסתי את כל שרי התחבורה בעבר והפעלתי לחץ. אני רוצה לבשר לכל החברים שבעוד שבועיים אמורה להיות מסיבת עיתונאים, מירי רגב התחייבה שתשים 800 מיליון שקל להארכת כביש 6. לעניין הרכבת המהירה – אני מבטיח שעד סוף 2024 תתחיל העבודה על הרכבת. לגבי שדה התעופה -  זה במגרש של צה"ל, שר הביטחון והממשלה. אני לא אוותר לאף אחד בנושא שדה תעופה – בצפון לא רוצים אותו, במרכז זה מפריע להם – אבל אנחנו רוצים את הרעש. וזה יגמור גם את נושא בעיית הבדואים ויסדיר גם את השטחים. צריך לבנות לבדואים בנגב עיר כמו מודיעין. לא עוד חורה, הם רוצים לגור בבניה רוויה. עד שאנחנו לא נפתור לבדואים את החינוך, התעסוקה והדיור – אז המצב יימשך אם יהיה להם רע – יהיה לנו רע. אם יהיה להם טוב – יהיה לנו טוב".
ראש מועצת ירוחם טל אוחנה: "אי אפשר למדוד את ההצלחה של הנגב רק במספרים. התושבים יספרו לך שהם שמחים לחיות בעיר שלהם, אבל אם ההיית שואל את הקהילות הבדואיות – היית מקבל תשובות אחרות. מנוע הצמיחה הגדול ביותר של הנגב זה הבדואים. אנחנו מספיק חזקים כדי לחלוק מהשפע הגדול שיש לנו גם לטובתם. כי אי הצלחתם של הקהילות הבדואיות בנגב משפיע על כולנו. גניבת רכבים היום פוגעת בתחושת הביטחון של התושבים שלנו. ומהמקום הזה אני רוצה לומר – כיום יש שיתופי פעולה בין הרשויות שלא היו בעבר. אבל זה לא מספיק – אנחנו חייבים לפתוח עיניים ולהגיד מה אפשר לעשות יותר למען שכנינו הבדואים". 
סיגל מורן, לשעבר ראש המועצה האזורית בני שמעון ומנכ"לית משרד הרווחה: "אני לא בטוחה שאני רוצה לראות 5 מיליון אנשים בנגב. הוא לא צריך להיות תל אביב. לנגב יש עוד לאן לגדול ולהתפתח, אבל בקצב שלו. אני חושבת שכדאי לבדוק את היעד הזה ומה המשמעות שלו – כי חלק מהייחודיות שלנו בנגב זה השטחים הפתוחים. אני חושבת שחלק מהאחריות שלנו זה לדאוג ולשמור שהם ימשיכו להיות כאלה גם בעתיד. 
הנגב נמצא בתהליך עקבי של התפתחות והתקדמות., אבל לעניין הבדואים – אנחנו יכולים לרצות או לא לרצות, אבל ברור לי שאיכות החיים של התושבים היהודים בנגב לא יכולה להגיע למקום שאנחנו רוצים אם איכות החיים של חברינו בנגב תשתפר ותהפוך להיות כמו שלנו. זה עניין קיומי. זה אינטרס שלנו. בנוסף, יש לנו אחריות גם לגבי התודעה הציבורית של הנגב. אם לא נחדול מהמנהג הרע שמספר רק מה רע ומה מפחיד – ככה תושבי מדינת ישראל יתפסו אותנו".
ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון: "אנחנו יודעים לעשות פעילויות אבל צריכים את המכפיל כוח של הממשלה. לאורך ההיסטוריה תמיד יש שלטון מרכזי שמשקיע. לולא מדינת ישראל שלא תשקיע, זה לא יקרה. צריך שהמדינה והשלטון המרכזי יעשו 2 דברים – קודם כל שלא יפריע. אני אומר לשרים שבאים שלא יפריעוץ דבר שני, אם רוצים לעזור – שיעזרו לנו למנף את הדברים, שיעשו טוב למדינת ישראל. החוסר הצלחה הוא בכך שלא הגיעו לפה אנשים. הדיור בר השגה יקרה בנגב, ביטחון תזונתי זה הנגב, אנרגיות מתחדשות זה בנגב, כלומר בסוף המדינה כיום, מבחינת מערכות שתומכות בה זה רק הנגב, לכן אנחנו הפתרון והעתיד של המדינה".
לעניין הכבישים והתחבורה: "משילות מתחילה בכבישים, זה הכשל הכי גדול. כביש 40 זה הכביש שמוביל את עם ישראל לאילת, אבל את השרים של הליכוד זה לא מעניין. ישראל כץ ומירי רגב לא סופרים אותנו. בתפיסה שלהם – אם אין ליכוד – הם לא יתנו כסף. השרה הבטיחה לי שתבוא, אבל היא לא מגיעה ואני לא מחכה לה. אנחנו מביאים כסף מתרומות כדי לטפל בדברים שהמדינה הייתה צריכה לעשות. למשל למרפאה – מדינת ישראל לא שמה שקל והכל זה מבחוץ וממשאבי המועצה. אנחנו מבקשים ממלכתיות. בכבישים המדינה נכשלה כישלון טוטאלי. הפקירו אותנו וכל נסיעה זו רולטה. כל מי שמתכנן לנסוע לאילת – זה סיכון. במצב הנוכחי עדיף לא לנסוע לאילת דרך כביש 40".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה