תקשורת ומדיה

בן כספית מתפוצץ: "די עם הפאניקה המטומטמת הזאת, תפסיקו"

העיתונאי הוותיק בן כספית זועם על רקע הדיווחים הדרמטיים על אלמונים שמצלמים בתי פרטיים ברחבי הארץ: "תפסיקו להפיץ את זה. פשוט תפסיקו. ספוילר: לא מדובר בבסיסים צבאיים. אף אחד, גם אלה שרוצים להרוג אותנו, לא צריך תמונות של בתים בפתח תקווה. די כבר עם הפאניקה המטומטמת הזאת. הפאניקה וההיסטריה הן האויבות הגדולות ביותר של עם במלחמה"
תום נחום |  7
בן כספית (צילום pixabay, טוויטר/ בן כספית)
לאחר שברשתות החברתיות הופץ סרטון ותמונות של אדם שנקלט במצלמת האבטחה במספר בניינים ברחבי העיר פתח תקווה, מה שגרם מטבע הדברים בימים אלה לחששות בקרב התושבים, המשטרה יוצאת בהבהרה ברורה לציבור בעקבות אותו אדם, בעקבותיה גם מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, הגיב לנושא.
כספית כתב כך בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) שלו: "עצה: תפסיקו להפיץ את זה. פשוט תפסיקו. ספוילר: לא מדובר בבסיסים צבאיים. אף אחד, גם אלה שרוצים להרוג אותנו, לא צריך תמונות של בתים בפתח תקווה. די כבר עם הפאניקה המטומטמת הזאת. אם יש משהו אמיתי לדווח, חייגו למשטרה ודווחו. אם לא, תפסיקו. פשוט תפסיקו. הפאניקה וההיסטריה הן האויבות הגדולות ביותר של עם במלחמה. קור רוח, הפקת לקחים, אמונה בכוחנו. הוא רב".
 
המשטרה מסרה כי: "בשעות האחרונות מפורסמים במרשתת מספר אירועים בהם נראים חשודים בסמוך למבני מגורים כאשר אלו נראים מצלמים את המתחם. יודגש כי בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע. ככלל ובטח בימים אלו כל דיווח מסוג זה מטופל במהירות וביסודיות ע"י אלפי השוטרים והלוחמים הנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש".

עוד נמסר בהודעה לציבור: "משטרת ישראל שבה וקוראת לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אירוע חריג. על מנת שלא לייצר תבהלה , הציבור מתבקש שלא לשרשר הודעות אלו ברשת ולהעבירם לטיפול משטרתי ללא דיחוי".
בפוסט שפורסם בקבוצת פייסבוק באם המושבות נכתב: "יש היום מספר דיווחים מטרידים בעיר לגבי אנשים חשודים שבאים לבניינים, אומרים שהם ניקיון, מצלמים ועושים סיבוב בבניין. לא מבינה מחכים שיקרה פה משהו? מה עושים בנדון? אם זה קרה בבניין שלכם בבקשה תדווחו על כל דבר שנבין את התמונה טוב יותר".
בעקבות הדיווחים, שהגיעו למוקד 106 של עיריית פתח תקווה ולמשטרה, יצאו למקום צוותי ביטחון מטעם העירייה וגם ראש העירייה רמי גרינברג והחלו לסרוק את האזור בעצמו.
בהמשך הערב יצאה הודעה מרגיעה מטעם ראש העירייה: "בעל הרכב הוא בעל חברת ניקיון ללא עבר פלילי, והם מנקים בניינים רבים באם המושבות ונווה גן. נמשיך לעדכן ולהגביר את סיורי האבטחה. תודה למשטרת פתח תקוה על הטיפול המהיר והיעיל". אלא, שההודעה מטעם גרינברג לא הצליחה להרגיע את כל התושבים והם ממשיכים להביע את החששות שלהם בקבוצות הווטסאפ השונות בעיר. על כן, נותר לגלות האם התופעה תמשיך גם היום.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דוחה
    חגית 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוחה אלים הנשק הכי כבד שהחזיק זה עט
    סגור
  • 6.
    בשנה הבאה
    יוני 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן אני מאחל לך שתחזיר את נשמתך לבורא אני מקווה שבשנה הבאה לא תחגוג יום הולדת אמן .תהיה בגהינום
    סגור
  • 5.
    תחליף מקצוע
    בר דעת 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל השקפת עולמך קורסת על כולנו ואתה עוד מעיז לבקר מישהו?
    סגור
  • 4.
    לאחר שנה בה עודדת את פירוק צה"ל,עכשיו תשתוק. (ל"ת)
    כספית עם.. על הידיים 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    זה מה שאמרו כשהתלוננו על רעש חפירות מנהרה (ל"ת)
    הכג 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    היה עיתונאי. וזהו. היום הוא כבר פוליטיקאי ותיק מאוד. (ל"ת)
    פעם 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בן כספית הצליח לכתוב מאה ארבעים מילים
    הלם 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בן כספית הצליח לכתוב מאה ארבעים מילים ברצף מבלי שהזכיר את ביבי. לא יאומן אנא בדקו שהוא מרגיש טוב.....
    סגור