בארץ

ישראל וקוסטה ריקה מהדקות יחסים: השת"פ שיוצא לפועל

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ושר הסביבה והאנרגיה של קוסטה ריקה, פרנז טאטנבאך קפרה, נפגשו אמש (שלישי) וסיכמו לקדם חתימה על הסכם שיתוף פעולה סביבתי בין המדינות

מערכת ice | 
פגישת השרים (צילום המשרד להגנת הסביבה)
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, נפגשה אתמול (שלישי) במסגרת פסגת ה-SDGs באו"ם שבניו יורק, ארה"ב, עם פרנז טאטנבאך קפרה, שר הסביבה והאנרגיה של קוסטה ריקה. בפגישתם, השרים דנו על קידום שיתוף פעולה בין המדינות בסוגיות סביבתיות שונות, בעיקר סביב נושאי מגוון ביולוגי, משבר האקלים, חדשנות סביבתית, פסולת וניהול מים. השרים סיכמו לקדם חתימה על הסכם שת"פ סביבתי בין המדינות.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה בפגישה: "ככל שמשבר האקלים יחמיר, כך נהיה עדים לתופעות של מחסור במים. לישראל, הממוקמת באזור צחיח, יש ניסיון רב בניהול משאבי מים, ונשמח לשתף מהידע שלנו ואף לקדם חתימה על מזכר הבנות בין המדינות ללמידה הדדית. קוסטה ריקה היא מהמדינות המובילות בעולם בתחום שימור הטבע והמגוון הביולוגי ואנחנו נשמח ללמוד מהניסיון שלה בניהול שמורות טבע, שימור המגוון הביולוגי, וכן פתרונות מבוססי טבע לתמיכה בפיתוח בר קיימה".
בקוסטה ריקה מצויים כ-6% ממיני המגוון הביולוגי שבעולם, זאת בשל היותה "ארץ מעבר" בין צפון אמריקה לדרומה. לכן, נושא זה מרכזי ביותר בתחום הגנת הסביבה במדינה. כבר כיום קיים שיתוף פעולה בין ישראל לקוסטה ריקה בנושאים סביבתיים שונים, כולל באמצעות שגרירות ישראל במדינה.
השרה חזרה בפגישה על מחויבותה של ישראל לחוקק חוק אקלים משמעותי בכנסת, לאחר אישורו בממשלה, וכי תעשה כל שביכולתה לקדם את ההליכים לפני ועידת האקלים, COP 28, שתתקיים בדובאי בחודש נובמבר הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה