נדל"ן ותשתיות

רגב תאשר? זה המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הרכבת

דירקטוריון רכבת ישראל הודיע על המלצתו למנות את משה (שיקו) ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר ותת אלוף במיל' למנהל הכללי של אחד מגופי התחבורה הגדולים בישראל. זאת, לאחר שמיכה מייקסנר התפטר בעקבות ניסיונות הדחה מתמשכים של השרה
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום יהונתן שאול/ פלאש 90)
יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני הודיע הבוקר (שישי) על המלצת הדירקטוריון למנות את משה (שיקו) ז'אנה לתפקיד מנכ"ל הרכבת. ז'אנה צפוי להחליף בתפקידו את מיכאל (מיכה) מייקסנר שיסיים את תפקידו באוקטובר, והודיע לפני כארבעה חודשים על עזיבתו. עתה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב והשר האמון על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם ידרשו לאשר את המינוי.
ז'אנה, תת אלוף במיל', שימש מנכ"ל נמל אשדוד במשך כשנתיים וחצי עד לסיום תפקידו ביוני 2022 עקב סכסוך עם יו"רית נמל אשדוד לשעבר אורנה הוזמן-בכור. מייקסנר מצדו יסיים את תפקידו ברכבת לאחר שהשרה פעלה באופן ממושך להדיחו. ז'אנה כיהן גם כראש מספן הציוד בחיל הים. במסגרת תפקידו כמנכ"ל נמל אשדוד הצליח לפעול לחתימת הסכם רחב יריעה מול ההסתדרות, ניהול הרציפות התפעולית בתקופת מגפת הקורונה והישגים נוספים.
במכתב ההתפטרות מתפקידו כמנכ"ל נמל אשדוד כתב ז'אנה: "זהו לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ"ל הנמל... לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה וחציית עוד ועוד קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי". מלבד ז'אנה, ניגשו עוד 15 מועמדים לתפקיד מנכ"ל הרכבת. עשרה מהם גם עברו את תנאי הסף, ביניהם סמנכ"ל התשתיות המכהן של רכבת ישראל מיכאל כהן, נציב כבאות והצלה בדימוס דדי שמחי ויו"ר חברת נגה סמי תורג'מן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז למנות מקורב שכשל כשלון טוטאלי בניהול נמל אשדוד
    קוקרצה 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הבן אדם שרקב רוצה למנות ?? כמה לא מפתיע כמה נזק את עוד תגרמי אישה רעה וברברית שכמוך
    סגור