משפט

ניסים ואטורי: "בג"ץ בניגוד עניינים, שקוף שהחוק קשור לתפקודו"

ניסים ואטורי בראיון נטול כפפות אחרי שהשבוע הופעל לראשונה חוק הפרוטקשן שאותו יזם יחד עם סיעת עוצמה יהודית, אומר סגן יו"ר הכנסת בראיון ל-ice: "נתנו לבית המשפט ולמשטרה יותר כלים להתמודדות עם הפשיעה המתגברת. צריך להמשיך את המלחמה בפשיעה ברחוב על ידי המשטרה, בבתי המשפט על ידי השופטים ובכנסת ללא מורא"
דוד זולדן |  2
סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ניסים ואטורי בראיון מיוחד אחרי שביום האחרון לפני פגרת הקיץ, עברה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שנועדה להילחם בתופעת גביית דמי חסות. לפי החוק החדש, יוגדר עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת פרוטקשן. עוד נקבע כי בית המשפט יוכל לגזור מאסר של עד תשע שנים על אותן עבירות.
בנוסף, החוק מרחיב את ההגדרה המשפטית של עבירת הפרוטקשן, כך שיהיה מספיק להוכיח קבלת כספים עבור שירות שאינו הולם את התמורה לצורך הרשעה. עוד קובע החוק כי ניתן יהיה לקחת כספים מעבריינים שהושגו באמצעות סחיטה ודמי חסות גם ללא הרשעה פלילית, אלא רק באמצעות רף ההוכחה הנמוך של הליך אזרחי.
השבוע הופעל לראשונה החוק על גובה חובות בזכות שימוש תקדימי בחוק הפרוטקשן אותו יזם ח"כ ניסים ואטורי יחד עם סיעת עוצמה יהודית. בריאיון ל-ice מתייחס ח"כ ואטורי לבשורה שמביא עמו החוק לבעלי עסקים וחקלאים השבויים בידי עבריינים סחטנים: "נתנו לבית המשפט ולמשטרה יותר כלים להתמודדות עם הפשיעה המתגברת", ואטורי מתייחס לסערה שעורר סמוטריץ' כאשר סירב לתקצב את הרשויות הערביות, להכרעת בג"ץ הקרובה בסוגיות: עילת הסבירות והנבצרות, מדבר על חוק הגיוס המתגבש ומנפנף באצבע מאיימת לעבר ארגוני הטרור. 
לראשונה הופעל חוק הפרוטקשן שאתה יזמת. האם המשמעות שמעתה ואילך ינתן גיבוי לכוחות הביטחון לבצע מעצרים מיידים בכל קריאה של אזרח במקרה של סחיטה?  
"נתנו לבית המשפט ולמשטרה יותר כלים להתמודדות עם הפשיעה המתגברת. צריך להמשיך את המלחמה בפשיעה ברחוב על ידי המשטרה, בבתי המשפט על ידי השופטים ובכנסת בחקיקה שלנו למלחה בכל סוגי הפשיעה ביד קשה ללא מורא".
האם אתה תומך במהלך של סמוטריץ' נגד תקצוב הרשויות הערביות?
"אנו רואים את הרציחות האחרונות גם בהקשרים פוליטיים בראשויות הערביות. יש עניין שהכספים לא יגיעו לאלו שלא צריכים לקבל ומנגד יש ראשויות שעושות רבות למען התושבים. עלינו להשקיע איפה שצריך בלי לתת דלק לפשיעה שפוגעת בכלל אזרחי ישראל. כספים יועברו רק לאחר בדיקה".
 
האם הכרעת בג"ץ באשר לנבצרות או להגבלת הסבירות הינה המלצה של שלטון הפקידים בעוד נציגי הממשלה הם הריבון וההכרעה בידם?
"בג"ץ נמצא בניגוד עניינים פר אקסלנס, שקוף שהחוק קשור לתפקודו של בג"ץ ונוגע לעבודת השופטים ולכן תמוה שהם יעסקו בחוקים אלו. זוהי פגיעה חמורה בדמוקרטיה".
מה המענה לטרור הרצחני וכיצד מייצרים הרתעה?
"צריך להיכנס למבצע רחב בכל החזיתות בנפרד. ראשית יהודה ושומרון ושולחיהם בעזה, לרסק אותם, להוריד בניינים. אסור לחכות להתקפה כוללת עלינו מכל החזיתות".
סוגיית השוויון בנטל שוב עומדת בפני מבחן הממשלה. האם אתה חש בנוח לגבי חוק הגיוס המתגבש?     
"צריך להביא חוק שיתיר ללמוד תורה בארץ ישראל ומצד שני לא לתת אישורים גורפים גם לכאלו שאינם לומדים ומנצלים את המצב כדי להתחמק משירות. כך נגיע לממדים קטנים מאוד לשימוש בחוק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואטורי קבלן
    Dan 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיתעסק במה שהוא מבין
    סגור
  • 1.
    מי נתן לו להיות ראש וועדת חוץ וביטחון? סכנה ביטחונית!
    ואטורי עם פאנצ'ר 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש מלהג עצמו בלי דעת, ופולט סודות ביטחוניים ישר מהתנור...העיקר להתרברב
    סגור