רכב

דרמה ברכבת הקלה: מפגינים אזקו עצמם ברכבת ומסרבים להתפנות

הרכבת הקלה בתל אביב יצאה לדרך ליומה הראשון - וכבר ראתה את המחאה הראשונה שלה, כאשר עשרות מפגינים בתחנת אליפלט, התחנה האחרונה לפני עצירת הרכבת לפני כניסת השבת, מוחים נגד העובדה שהרכבת לא תפעל בשבת, אזקו עצמם לעמודי הרכבת ומסרבים להתפנות
תום נחום |  2
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
עכשיו זה רשמי. החל מ-5:40 הרכבת הקלה יצאה אל הדרך והחלה רשמית את פעילותה. שרת התחבורה מירי רגב, החליטה כי במסגרת יום הפתיחה הרשמי וההיסטורי של הרכבת הקלה בגוש דן, הנסיעה ברכבת תהיה חינם וזאת על מנת לאפשר לציבור את החוויה של ההיכרות עם הקו. עם זאת, לא הכל נוצץ, כאשר עשרות מפגינים אשר מנגדים לכך שהרכבת לא תפעל בשבת, עלו לרכבת בתחנת אליפלט בתל אביב, התחנה האחרונה לפני הפסקת פעילותה של הרכבת להיום לפני כניסת השבת, אזקו עצמם לעמודי הרכבת ומסרבים להתפנות מהמקום תוך שירת 'דמוקרטיה'.
 
בתוך כך, כפי שחשף פרופ' ירון זליכה, החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר - שחשף את סכומי הענק שנשפכו על הפרויקט בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב זליכה כך: "הקו האדום של הרכבת הקלה נחנך באיחור של 10 שנים ובעלות עודפת של 14 מיליארד ש״ח. זו העלות המטורפת הנוספת עקב ביטול חוזה ה-BOT שחתמתי בשנת 2006 עם קונסורציום חברות בנל״א והעברת הפרויקט, לאחר עזיבתי את האוצר, לחברה ממשלתית. על משרד האוצר להתעקש שפרויקט המטרו יחזור לשיטת ה-BOT. אחרת…".

בחזרה לפתיחת הרכבת - במשרד התחבורה מיהרו להבהיר כי למען הסר ספק הנסיעה בחינם היא אך ורק ביום ההשקה. עדיין לא ברור כיצד ייערכו בהתאם לעומס הצפוי בשל הנסיעה בחינם וכיצד כל האנשים שירצו לנסות את הרכבת הקלה יעלו לקרונות כשצפוי עומס כה רב.
כזכור, הרכבת הקלה קיבלה אישרה הפעלה לאחר שעל פי נת"ע, החברה החיצונית מגרמניה שמעריכה את הבטיחות של המתקן, קבעה כי: "חל שיפור ברמת בלימות הבטיחות, וניתן לפתוח את הרכבת הקלה לנסיעה מסחרית, ובתנאי שבימים הקרובים תמשך המגמה החיובית". בנת"ע היו שבעי רצון מהנתונים ומוכנים לפתוח את הקו כעת, כשיש גם תאריך רשמי חתום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היידי פסלר לכלא על הפקרה
    אכזרית 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ד'ר היידי פסלר אכזרית בפוטניאל של רשעה גדולה - הפקירה אתיופי בן-4 למות , אכזרית !
    סגור
  • 1.
    להשאיר אותם שם
    אורי פ 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אזקו את עצמם? שישארו שם כלואים לסוף השבוע אם לא רוצים לצאת עד סוף הפעילות היום.
    סגור