בארץ

ביקורת על 'שיחת הגיבוי' של בן גביר ליס"מ: "מעודד שוטרים אלימים"

בעקבות חקירת שוטרי יס"מ במחלקה לחקירות שוטרים, קיים השר לביטחון לאומי פגישה עם לוחמי יס"מ תל אביב ואמר: "התנהלות מח"ש תמוהה וחמורה". מארגני המחאה בתגובה: "בן גביר רוצה דם של מפגינים ברחובות ומנסה לפרק את המשטרה מבפנים"
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, קיים הערב (רביעי) "שיחת גיבוי" עם לוחמי יס"מ ת"א, בעקבות חקירתו של מפקדם סנ"צ יאיר חנונה וארבעה שוטרים נוספים, בחשד לאלימות נגד מפגינים בשלושה אירועים שונים. מפקד מחוז תל אביב הנכנס, ניצב פרץ עמר, לא נכח בפגישה.
בן גביר תקף בדבריו את מח"ש ואמר: "באתי לומר לכם בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל, תודה רבה! תודה לכולכם, אתם הגיבורים שלנו. אני לא מגבה אלימות, אבל לפעמים יש קצת חריגות. מהסרטונים שצפיתי ראיתי שימוש בכוח סביר. ראיתי איך מנסים להלך עליכם אימים.

"אני אומר למחלקה לחקירת שוטרים שאני מבין שמפקד היס"מ עדיין נמצא שם ממש עכשיו. זו התנהלות לא ברורה, מה רוצים? שרחובות תל אביב יהיו הפקר? ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה מאוד בעיניי".
מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "פרקליטות המדינה דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל דופי במח"ש. מח"ש לא תורתע מלעשות את עבודתה. אנו שבים ואומרים כי מח"ש פועלת במקצועיות ומשיקולים ענייניים בלבד וכל ניסיון להטיל דופי בעבודתה לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".
בתגובה לדברי בן גביר מסרו מארגני המחאה: "בן גביר רוצה דם של מפגינים ברחובות, הוא מעודד שוטרים אלימים ומנסה לפרק את המשטרה מבפנים תוך הסתה פרועה נגד מח״ש".
חברי הכנסת יאיר לפיד, מיקי לוי ויואב סגלוביץ (יש עתיד) קראו למפכ"ל המשטרה "לעשות כל מאמץ ולהנחות את לובשי המדים בשטח לכבד את מאות אלפי האזרחים הפועלים בדרכים דמוקרטיות, לחדד את נהלי הפעלת הכוח, את נהלי החקירות והמעצרים, ובעיקר להתעלם מקריאות פוליטיות אשר מטרתם להוביל לפילוג קשה בעם. יהיה אסון אם המשטרה תהפוך לכלי שרת בידי עבריין מורשע ותשמש כזרוע ביצועית להוצאת מדיניות כוחנית ואנטי-דמוקרטית של שר משיחי. על המשטרה לפעול בבגרות ובאחריות ולהתעלות מעל רצונו של השר 'למלא את איכילוב בפצועים'". 
 
בתוך כך נחשף ברשתות החברתיות ציוץ ישן בטוויטר שפרסם בן גביר ביולי 2018, בו כתב: "ידע כל שוטר שאם יכה מפגינים, יצטרך לתת את הדין".
באקט חריג של שוטרי יס"מ, התקבצו עשרות לוחמים מחוץ למשרדי מח"ש למפגן תמיכה בשוטרים שנחקרו וקיבלו אותם במחיאות כפיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבוד השר בן-גביר צודק שוטרים זה לא קייטנה
    בהצלחה למשטרה 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להפעיל הרבה כוח כדי להשליט סדר ברחובות המדינה שבוערים כבר חודשים ע'י מפגינים פורעי-חוק ואלימים
    סגור