בארץ

משרד החוץ מקצץ כמעט 97% מתקציב השגרירויות בעולם

למרות התקציב המכובד שמשרד החוץ קיבל לאחרונה, היום נודע ששגרירויות ישראליות ברחבי העולם גילו שתקציב הפעילות שלהן קוצץ לסכום מפתיע - רק 50 דולר ליום
מערכת ice |  3
אלי כהן (צילום צילום אופיר אייבי / Wikimedia)
דווקא על רקע המתיחות מול ארה"ב ומדינות אירופה, משרד החוץ מקצץ בתקציבי הפעילות של השגרירויות הישראליות ברחבי העולם. לפי ynet, הנציגויות הישראליות השונות יידרשו לקיים פעילויות רק בעזרת 50 דולר (כ-180 שקל) ליום - 5,000 דולר לרבעון.
לפני השינוי הניכר הזה הנציגויות הקטנות והבינוניות פעלו בעזרת תקציב של כ-150 אלף דולר לרבעון (כ-50 אלף דולר לחודש). התקציב מסייע לשגרירויות במגוון פעילויות חשובות לקידום תדמיתה וענייניה של ישראל בגולה, דוגמת אירוח משלחות, פעולות הסברה ועוד.
כאמור, צעד זה מגיע על רקע משבר האמון מול ארה"ב עקב החקיקה של הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת, ולצד הקרירות שנרשמת כלפינו באירופה. מנגד, לאחרונה שר החוץ אלי כהן הצליח להביא תקציב מכובד למשרד החוץ במסגרת אישור התקציב בכנסת.
דיפלומט ישראלי בכיר מסר ל-ynet: "קיבלנו תקציב זעום שנראה בהתחלה כמו בדיחה גרועה. אנחנו לא מקבלים הסברים. יושבים ומפצחים גרעינים. אנחנו לא יכולים לעבוד עם 50 דולר. אף אחד לא יודע להסביר מה מקור הבדיחה הזאת, דווקא בימים הכי נוראיים שיש ליחסי החוץ. זו פשוט הזייה".
במשרד החוץ אישרו את הדברים והבהירו כי התקציב שהתקבל למשרד חולק בהתאם להנחייתם של השר והמנכ"ל של המשרד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בדיחה
    דני 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיחה עצובה ...כל מה שחשוב מנוטרל.
    סגור
  • 2.
    בדיחה
    דני 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיחה עצובה ...כל מה שחשוב מנוטרל.
    סגור
  • 1.
    מה לא ברור? מקצצים בכל מה שטוב למדינת ישראל , ומעבירים
    פיטבול 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    את הכסף לחרדים ולמתנחלים, כי הם שומרים על הכיסא של הממשלה. צריכים להפנים. הממשלה המטורללת רעה לישראל וטובה ליהודה. רק טובת האינטרסים האישיים שלהם ולא טובת המדינה. בושה! בושה! בושה!
    סגור