תקשורת ומדיה

כוכב הפטריוטים של ערוץ 14: "נפלנו על הביבי הלא נכון"

פאנליסט 'הפטריוטים', אלדד יניב, במתקפה חריפה אחרי שהשופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו לתובעים כי יהיה קשה להוכיח את האשמות השוחד נגדו: "תיק אקדמי של הטרדת עד עם אוטו גלידה. להקים ועדת חקירה לפגסוס, לחקור שופטים, את מנדלבליט ואת אלשיך שהביא את הנשק האטומי הזה נגד אזרחי ישראל"
תום נחום |  1
ערוץ 14 (צילום מסך)
השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו לתובעים כי יהיה קשה להוכיח את האשמות השוחד נגדו בתיק 4000, כך דווח אמש (חמישי) בחדשות 13. האישום בתיק 4000, שוחד ומרמה והפרת אמונים, הוא החמור ביותר מולו ניצב נתניהו. על פי הדיווח, שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הודיעו זאת לתובעים ולצוות ההגנה של נתניהו במהלך פגישה בדלתיים סגורות השבוע. בנוסף דווח כי הם עמדו על המורכבות באישום השוחד בתיק וביקשו מהצדדים פעם נוספת להגיע להסדר טיעון.
מי שמיהר להגיב הוא מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14, ינון מגל, שחגג בדרכו בסדרת ציוצים עוקצנית: "העלילו עלילות, הפיצו שקרים, הדליפו חקירות, השפילו אנשים עד עפר, איימו על עדי מדינה, פגעו בפרנסה עד הזדקקות לתרומות, הפילו שלטון נבחר, הובילו ל-5 מערכות בחירות ולהפסדים של עשרות מיליארדים למדינה, סכסכו מגזרים אלו באלו ולנו הם צועקים דמוקרטיה.. מוזר בעיניי איך השופטים מעזים להגיד שאין שוחד אחרי שנתניהו כבר יצא אשם בתכנית של דרוקר. בפרקליטות פתחו סוכת אבלים, מבקשים לא להגיע לנחם בין 2 ל-4".
עוד הוסיף וצייץ צילום של ציוץ עבר של בן כספית, שותפו לתוכנית ב-103FM (זאת על רקע המשבר ביחסים) בו כתוב: "אני מכיר את תיק 4000 מבפנים ומבחוץ, תיק שוחד חמור מאין כמוהו, נעול ונצור", כאשר בנוסף כתב מגל: "אמבולנס להוד השרון". בנוסף כתב: "רביב דרוקר ובן כספית לא צייצו הערב מקווה שהכל בסדר". בעקיצה נוספת לכתבי חדשות 13, ברוכי קרא ואביעד גליקמן, כתב מגל: "העונש הכבד של ברוכי וגליקמן: לדווח בעצמם על מותו של סעיף השוחד. אכזרי".
גם הקולגה של מגל, פאנליסט 'הפטריוטים', אלדד יניב, תקף בסדרת ציוצים: "אז על מה מגישים אישום נגד יועצי נתניהו בחשד שהטרידו עד מדינה בתיק השוחד כשאין שוחד והתיק קרס והעד לא הפליל את נתניהו ולא הוכרז עד עויין וטוען שכלל לא הוטרד. איזה עניין ציבורי יש בניהול תיק גבולי שכזה שהפך הערב לתיק אקדמי של הטרדת עד עם אוטו גלידה? כשבית המשפט הודיע שהשוחד קרס? ביום ראשון בבוקר הממשלה חייבת: להקים ועדת חקירה לפגסוס. שתחקור שופטים שנתנו היתר. מנדלבליט שאישר. מררי שפקחה ואלשיך שהביא את הנשק האטומי הזה נגד אזרחי ישראל למשטרה. וכל תיק שנעשה בפגסוס שימוש - נעצר והולך לבדיקה מחדש. נפלנו על הביבי הלא נכון".
פרשן חדשות 12, עמית סגל, כתב בסדרת ציוצים משלו: "עוד ערב שבו מסתבר עד כמה תפקיד היועמ"שית גדול במאה רמות על גלי בהרב מיארה. ועוד ערב שבו מתברר שגם מנדלבליט לא היה מהגדולים שביועמ"שים. שבועיים אחרי פרוץ תיק 1000 התייצב רוני אלשיך מול המצלמות ואמר: הגענו לחקר האמת. כבר אז הוא חשב שיש לו כתב אישום בתיק הזה, אבל הסיבה שהגשת כתב האישום התעכבה עוד שנים הייתה כי עמוק בפנים ידעו שם שזה לבד לא ישלח את נתניהו הביתה. לכן נולד האישום המאולץ על שוחד בתיק 4000, לכן הלחצים הפליליים על שני עדי מדינה, לכן התיקון המתמשך של התזה, מסיקור חיובי להטבת סיקור להיענות חריגה. וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה. הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. מנדלבליט וניצן חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות".
עוד הוסיף: "ובדיוק בגלל אירועים כאלה ראוי לזכור איזה פיגול אנטי דמוקרטי הוא ״חוק הנאשם״ שהקואליציה הקודמת (לפיד, סער, ליברמן) ניסתה לחוקק: להפקיד בידי פקיד לא נבחר את היכולת לסכל בחירתם של מיליוני אזרחים, בטרם יאמר בית המשפט את דברו".
 
כזכור, בחודש שעבר הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפרקליטי נתניהו כי היא מתנגדת להצעה להפנות את תיקי האלפים לגישור פלילי. גישור פלילי הוא הליך שכיח למדי בתיקים משפטיים, במסגרתו מופנים הצדדים המעורבים לדיון מקוצר בפני שופט חיצוני. בהמשך, אחרי שאותו שופט שומע את שני הצדדים, הוא מציע הסדר טיעון. 
נגד נתניהו הוגשו כתבי אישום בגין מרמה והפרת אמונים בכל התיקים (1,000 ו-2,000), אך הוא הואשם בשוחד רק בתיק 4000, בו נטען כי הוא קיבל החלטות רגולטוריות שהטיבו עם מנכ"ל בזק שאול אלוביץ', למרות התנגדות גורמים במשרד התקשורת, בתמורה לסיקור חיובי באתר וואלה, שאז היה בשליטתו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלדד יניב- עיתונאי ישר הגון שלא מתבייש להודות שטעה
    אזרחית 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין הרבה כאלה. בשום ענף. בטח לא בקרב העיתונאים. זאת ועוד- כשרון הניסוח, הנימוקים, היושרה , האובייקטיביות- אינו גרופי נלהב לעולם- ותמיד לגופו של עיניין. קנית את ליבנו ביושרה ובתבונתך- לך לפוליטיקה אדוני. רבים מאיתנו מכריכים ומוקירים- ונבחר בך. כאשר מופיע אדם ישר- במפה הפוליטית- זה ארוע מכונן
    סגור