בארץ

המחאה מתרחבת: התאגדות רשתות המסחר נגד חוק הארנונה

ההתאגדות הכריזה כי היא מתנגדת בחריפות לחקיקה וציינה כי תוצאתה הצפויה היא ייקור שירותים ומחירי מוצרי הצריכה עבור האזרחים
מערכת ice |  1
ארנונה
התאגדות רשתות המסחר והאופנה באיגוד לשכות המסחר מתנגדת בחריפות לניסיון הקמת "קרן ארנונה" במסגרת חוק ההסדרים שתוצאתה הצפויה היא ייקור שירותים ומחירי מוצרי הצריכה עבור האזרחים. כבר היום הארנונה העסקית בישראל היא מהגבוהות בעולם - היות וראשי הערים גובים תעריפים שערורייתיים במטרה לאזן את קופת העיריות הגרעוניות.
מדי שנה תעריפי הארנונה העסקית מתייקרים אוטומטית, שכן הם צמודים 50% לעלויות השכר בשלטון המקומי, ו-50% למדד יוקר המחייה. נוסף לעלייה זו דורשים ומקבלים ראשי הערים אישור להעלות את התעריפים למגזר העסקי בתחומן, מעבר לעליית המדד. התעריפים המוגזמים האלו עושקים את העסקים בישראל שכורעים תחת הנטל, ובפועל מייקרים את מחירי המוצרים ברשתות הקמעוניות עד כדי 5%. הקמת "קרן הארנונה" תנציח את ביזת העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים כאחד ואף תחמיר את התופעה, שכן מהלך כזה יצור לחץ על הרשויות המקומיות החזקות להאיץ את מהלך העלאת תעריפי הארנונה, כל זאת כדי לפצות על הכספים שיילקחו מהם.
מההתאגדות נמסר: "אנו מזכירים לממשלת ישראל שההכנסות נטו ממיסוי מקרקעין הסתכמו ב-2022 ביותר מ-25 מיליארד שקל, לפני שאתם מכניסים את היד לכיסי העסקים שמממנים את המשק, תנהלו את המשאבים של כולנו בצורה אחראית. אנו קוראים לממשלת ישראל לא לקדם את העיוות הנוראי הזה ולאמץ מתווה רב שנתי של הורדת הארנונה העסקית, כחלק ממהלך נחוץ של המלחמה ביוקר המחייה. כבר כיום מתכונתו הנוכחית של מס הארנונה על המגזר העסקי היא בכייה לדורות, לכן התכנון לגלגל ייקור מחירים על הצרכנים במסגרת קרן הארנונה החדשה לא יכול להישאר על הפרק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתם
    ייייייישששששש 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט ביבי צריך החרדים וימכור את המדינה כדי לא להיכנס לכלא
    סגור