בארץ

לקראת הצהרת נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית: אזהרה חמורה לנציגי הליכוד

התסיסה בשורות הליכוד מורגשת היטב לקראת ההכרזה הצפויה הערב על עצירת החקיקה
דוד זולדן | 
אופיר כץ (צילום פלאש 90)
יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד אופיר כץ ער לתסיסה בשורות הליכוד נוכח הכרזה אפשרית על עצירת החקיקה ומבהיר: "החלטת הסיעה בנוגע לרפורמה מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד. מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה".
המחאות הסוערות שלוו בעימותים סוערים עם המשטרה היום מניבות רווחים פוליטיים לאופוזיציה לאור הכרזתו הצפויה הערב של שר הביטחון גלנט על עצירת הרפורמה. גלנט יקרא לעצירת הרפורמה ונתניהו צפוי לתקוף את אלימות המפגינים. 
גלנט צפוי לקרוא הערב לעצור את החקיקה תוך אזהרה חמורה להתפרקות בתוך הצבא. נתניהו ערוך לגנות את אירועי האלימות במהלך המחאות היום נגד הרפורמה לרבות תקיפת השר דיכטר.
נתניהו יקרא להרגעת הרוחות אבל לא לעצירת המהלך המכונן של הממשלה סביב הרפורמה במערכת המשפט. בליכוד צפויים להתנגח בשר גלנט שמשדר לדעתם כניעה לאופוזיציה.

במקביל לגלנט וגנץ, גם אבי דיכטר קיים שיחות ארוכות עם גדי אייזנקוט הרמטכ״ל לשעבר, שלאחריהם התבטא בישיבת סיעת הליכוד שצריך להפסיק את החקיקה לפחות לאחר ימי הזיכרון והימים הלאומיים.
על רקע הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ימסור הצהרה הערב יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, גוברות השמועות וההתלחשויות המבקשות לנבא את ההצהרה הערב. נתניהו דחה את נסיעתו לארבע בבוקר ללונדון. האם נתניהו וגלנט ידברו בקול אחיד? כנראה שלא. 
מוקדם יותר, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ ביקש להרגיע את הרוחות ואומר: "לנהוג באחריות, ולהימנע מפעולות שיעוררו שנאת חינם בין אוכלוסיות וחלילה לאלימות. מי שיפגע ראשון מההפיכה המשטרית יהיו אוכלוסיות מיעוטים. המטרה היא לעצור אותה. אני קורא לתושבי בני ברק ולמפגינים שמתכוונים להגיע לעיר היום, לנהוג מתוך כבוד האחד בשני, לא לפגוע באורחות החיים, ולזכור שבסוף - כולנו אחים, וכך צריך שיישאר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה