בארץ

עלות ההרס נחשפת: זה הנזק שנגרם בחווארה בעקבות המהומות

ממדי ההרס בחווארה מתגלים בתחקיר שהוגש והוצג לרמטכ"ל. על פי התחקיר, הנזק בכפר עומד על כ- 10 מיליון שקל וכולל עשרות רכבים הרוסים וכ- 35 בתים שניזקו חלקית או ניזקו לחלוטין
מערכת ice |  1
הצתות בחווארה (צילום טוויטר)
מתחקיר שבוצע והוגש לרמטכ"ל עולה כי לצה"ל לא היה מודיעין לכוונת המתנחלים לביצוע ההריסות בכפר חווארה, כך לפי פרסום ב- N12. עוד פורסם כי גרעין של כ- 50 מתנחלים היה במוקד האירועים וגרעין זה אף ארגן את ההתפרעויות.
על פי התחקיר, הפורעים התחלקו לקבוצות וכל קבוצה הצטיידה בשלל חומרים כמו בקבוקי תבערה וג'ריקנים ממולאים בדלק. בנוסף, כוחות הכיבוי הפלסטיניים שהגיעו למקום גילו בשלב מסוים שהמים שהביאו איתם בכבאיות- אזלו.
הנזק הכלכלי לפי התחקיר עומד על כ- 10 מיליון שקל ונזק רב נגרם לכפר. כ- 15 רכבים נשרפו, שתי משחטות רכב עם כ- 250 רכבים נשרפו גם הם וכ- 35 בתים ניזקו. כזכור, המתפרעים הגיעו לכפר לאחר שבאותו היום נרצחו האחים יניב ז"ל בפיגוע שבוצע בכביש הראשי בו עוברים גם ערבים וגם מתנחלים מדי יום.
כביש זה מהווה מוקד מתיחות בין תושבי האזור, יהודים וערבים כאחד. הוא משמש כציר היציאה היחיד מהכפר ומההתנחלויות הרבות המקיפות אותו. במשרד התחבורה מקדמים כעת כביש עוקף חווארה שיהווה פתרון וינסה למנוע את החיכוך היומיומי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "250 מכוניות במשחטות" ???!!!
    תמימי 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גם את גנבי המכוניות, המטומטמים בפרקליטות יורו לפצות? יקבלו פרס נובל לשלום וטימטום
    סגור