בארץ

השר מאיר פרוש בראיון: "ההסתה המופרעת תוביל לאלימות נגד דתיים"

השר מאיר פרוש בראיון ל-ice: "גלנט וסמוטריץ' עדיפים על שרי הממשלה הקודמת, אני פועל בשיתוף פעולה עם שניהם לקידום ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מטרת הרפורמה היא החזרת השלטון לנציגי הציבור שרוב העם בחר"

דוד זולדן |  2
מאיר פרוש (צילום פלאש 90/ יהודה חיים)
בראיון ל-ice, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש שופך את חמתו על בג"ץ, מודאג מהאפשרות שגלי ההסתה יתורגמו למעשים נגד חובשי כיפה ומברך על הרפורמה המשפטית המתקדמת בקצב מהיר. לצד הביקורת נגד הממשלה, פרוש מציע להביט גם על חצי הכוס המלאה: "אישרנו תוך פחות מחודשיים מהקמת הממשלה מספר חסר תקדים של אלפי יחידות דיור, מתוכם גם 1,600 בביתר עילית, בעוד כמה חודשים מתוכננת ישיבה נוספת של מת"ע, שבעז"ה תאשר עוד שורה של פרויקטים". 
חוק החמץ עבר בקריאה ראשונה ורושם הישג נאה לחרדים. אילו עוד חוקים בסוגיות של דת ומדינה צפויים להיות מוגשים בקרוב?
"בהסכם הקואליציוני התחייבו כל חלקי הממשלה לשמור על הסטטוס-קוו, במסגרתו סוכם להחזיר את המצב לקדמותו, לתקופה שהסטטוס-קוו היה לפני התערבות בג"ץ והשינויים של ממשלת בנט-לפיד שפרצו את הסטטוס-קוו פעם אחר פעם. ככל ונשלים את המשימה הזו, ולא ייווצרו פרצות נוספות, לא נצטרך לחוקק יותר חוקים בנושא".
בתרחיש של שומר חומות מס' 2 - האם אתה סבור שבמידת הצורך (ירי חי לעבר תושבים) נצטרך להכניס טנקים ללוד ולהשתמש באמצעי לחימה כמו שמשתמשים בג'נין?
"מערכת הביטחון נערכת לתרחישים האלה, אפילו נתנו לזה מענה תקציבי משמעותי למשטרה וצה"ל בתקציב המדינה שכבר אושר בממשלה, ובעז"ה כוחות הביטחון יפעלו בהתאם לצורך למנוע פגיעה בחיי אדם. אני מתפלל שלא נגיע למצב הזה".
בתור נציג חרדי שמזוהה עם ההתיישבות עוד משנות התשעים - האם אתה יותר רגוע אחרי שסמכויות המנהל עברו לסמוטריץ'?
"אני אהיה רגוע כשמשיח יגיע. בינתיים אנחנו עושים השתדלות, בוודאי שהשרים גלנט וסמוטריץ עדיפים על שרי הממשלה הקודמת, ואני פועל בשיתוף פעולה עם שניהם למען קידום ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".
 
נכנסת לממשלה ימנית על מלא מלא והנה חוזרים המראות של הפינויים והפיגועים ונתניהו מצהיר על הקפאת הבנייה ביו"ש. לזה פיללת?
"אישרנו תוך פחות מחודשיים מהקמת הממשלה מספר חסר תקדים של אלפי יחידות דיור, מתוכם גם 1,600 בביתר עילית, התקבלה החלטה על הסדרת כל ההתיישבות הצעירה ו-9 ישובים כבר אושרו בפועל, כבר הרבה שנים לא הייתה לנו ממשלה כזו. בעוד כמה חודשים מתוכננת ישיבה נוספת של מת"ע, שבעז"ה תאשר עוד שורה של פרויקטים".
באם יוחלט על מיתון הרפורמה המשפטית האם תשלימו עם זה או שפשרה אינה מילה גסה?
 "אני בעד הידברות ללא תנאים מוקדים, אבל בסוף מטרת הרפורמה היא החזרת השלטון לנציגי הציבור שרוב העם בחר. כמו שציינתי בתחילת שיחתנו, בג"ץ גורם פעם אחר למשברים פוליטיים וציבוריים, את זה אנחנו חייבים להפסיק".
האם נוכח גלי ההסתה - אתה חושש שאנשים חרדים יחששו ללכת ברחוב עם כיפה מחשש שיהפכו ליעד אלים?
"יהודים חרדים תמיד ילכו עם כיפה, לא נפסיק בארץ ישראל ובכל העולם ללכת כמסורת אבותינו, אבל בהחלט גובר החשש שההסתה המופרעת של בכירים בציבוריות הישראלית תוביל לאלומות פיזית נגד שומרי תורה ומצוות, כפי שכבר ראינו לא פעם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכפיה הדתית תוביל בצדק אלימות כנגד החרדים
    אזרח 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרדים שאיינם עובדים ולא משרתים בצה"ל שלגנוב מהמדינה מבחינתם מותר ורצויגורמים לכך שהאיבה כלפיהם מתגברת והולכת אז חבר הכנסת פורוש שלא תתפלא כאשר יפרצו מעשי אלימות כנגד החרדים
    סגור
  • 1.
    פורוש,האדמה רועדת?- תוצאת החמדנות.-אתם לא יהודים ולא יש (ל"ת)
    אמירה 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור