בארץ

אושר חוק החמץ של גפני; באופוזיציה צפויים להתקומם

חג הפסח מתקרב ולח"כ משה גפני מיהדות התורה בוער לקדם חוק שיבער את החמץ מבתי החולים. נושא שבגינו ישראל הלכה לבחירות האחרונות
דוד זולדן | 
משה גפני (צילום אתר הכנסת)
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעות החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לאיסור הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, ואת החוק שיגדיל את סמכויות בתי דין רבניים לדון בעניינים אזרחיים בהליך בוררות בהסכמת הצדדים
יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב בשביעות רצון והביע סיפוק רב על אישור הצעותיו: "זוהי הוכחה נוספת להתערבות מיותרת של בג"צ, למנהלי בתי החולים הייתה אפשרות לאסור הכנסת חמץ בחג הפסח שהוא חיוני לחולים ולחברה, ובג"צ התערב בסמכות לא לו. 
וגם בחוק בתי הדין, כאשר מדובר על דיון ששני הצדדים מסכימים בו לקיים בבית דין רבני, בג"צ התערב וקבע שהסכמה של הצדדים לא מועילה ועצר את זה בסמכות לא לו".
גפני טען בלהט כי: "זוהי הוכחה נוספת עד לאן מגיע בית המשפט העליון בהתערבות שלו בנושאים שלא בסמכותו - היום אנחנו מתקנים את זה בחקיקה שתובא בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת".
אחרי שאושרה הצעת חוק החמץ של חבר הכנסת משה גפני בוועדת השרים לענייני חקיקה הוא צפוי להתקדם שלב כבר בטווח הקרוב. השרים הסכימו כי הצעת החוק תוחזר לדיון בוועדה לפני אישורה בקריאה ראשונה. מליאת הכנסת צפויה לאשר את ההצעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.
תני פרנק, מנהל מרכז יהדות ומדינה מבית מכון הרטמן מזהיר כי: "כפייה דתית פוגעת ביהדות. אם מישהו חושב שאיסור על הכנסת חמץ לבתי חולים יגרום להם להיות כשרים יותר, הוא טועה ומטעה. זה רק יגרור פרובוקציות מהצד השני והיהדות תהפוך שוב לסלע המחלוקת. הניחו לנו מחוקי חמץ וכפייה דתית והפסיקו להרחיק יהודים מהיהדות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה