בארץ

הסלמה בדרום: התיאום הביטחוני הופסק; שש רקטות נורו מעזה

מרבית תושבי הדרום נאלצו לישון הלילה במקלטים לאור ההסלמה ברצועה. שש רקטות יורו מעזה, ארבע מתוכן יורטו ושתיים נוספות נפלו בשטח פתוח בישראל וברצועה. הבוקר ראש עיריית אשקלון פנה בחריפות לנתניהו, גלנט וסמוטריץ' לפעול למיגון בתי התושבים בדרום
מערכת ice | 
רקטות מעזה לישראל (צילום אבי רוקח פלאש 90)
תושבי הדרום ישנו בממ"ד הלילה; אמש מהצד הפלסטיני הוכרז על הפסקת התיאום הביטחוני. החל מחצות הלילה נורו שש רקטות מגבול הרצועה, מרביתן יורטו על ידי כיפת ברזל, אחת נפלה בשטח פתוח ואחת בשטח ונוספת נפלה ברצועה. הבוקר הילדים בדרום לבתי הספר כרגיל.
כתגובה לירי הרקטות כוחות צה"ל תקפו בשתי פעימות ברצועה. בפעם הראשונה הותקפו מטרות תת קרקעיות ובפעם השנייה מוצב צבאי. לאור המצב עיריית אשקלון והסביבה הודיעו על פתיחת המקלטים ותושבים רבים העידו בתקשורת שישנו הלילה בממ"ד עם הילדים.
אמש, טרם ההכרזה על הפסקת התיאום, התרחשו הפרעות רבות בגבול הרצועה לאחר כניסתם של כוחות צה"ל לג'נין. במהלך הפעולה נהרגו כ-9 פלסטינים, מרביתם מחבלים. עם זאת נהרגה גם אישה בשנות ה-60 לחייה מירי, במקום.
לקראת הגעתו של השר בלינקן מארה"ב, עוזרתו הודיעה רשמית שארה"ב לא תומכת בהפסקת התיאום ותפעל להחזירו. כמו כן, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, פנה הבוקר לרה"מ נתניהו, השר סמוטריץ' ושר הביטחון גלנט במכתב חריף, בו כתב שהרפורמה החשובה כרגע היא הליך מיגון של 40 אלף בתים באזור הדרום ולא הרפורמה המשפטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה