בארץ

לין בתגובה לתוכנית הכלכלית: "הנושא מחייב טיפול שורש עמוק"

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין בתגובה לתוכנית הכלכלית של נתניהו וסמוטריץ': "מצפים לתוכנית כוללת ומקיפה יותר בהתייעצות עם המגזר העסקי"
מערכת ice | 
אוריאל לין (צילום עינת לברון)
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, פרסם הערב בתגובה לתוכנית למאבק ביוקר המחייה שהציגו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', והבהיר כי הוא רואה בתוכנית שלב ראשון בלבד. 
"אנחנו מקדמים בברכה את הרצון של ראש הממשלה ושר האוצר להיאבק ביוקר המחייה בישראל", אמר לין, "זה אחד היעדים החשובים ביותר של הממשלה הנוכחית. אבל הטיפול בנושא יוקר המחיה מחייב טיפול שורש עמוק בשורה של נושאים כפי שהציג איגוד לשכות המסחר בתוכנית "8 הנקודות".
בדבריו פירט אוריאל לין את עיקרי התוכנית שהציג: "ביטול בירוקרטיה מיותרת והכבדות על המגזר העסקי, פתיחת המשק לתחרות אמיתית, הפחתת מכסי מגן על מוצרי מזון וטיפול בנמלי הים - מוקד מרכזי בהעלאת יוקר המחייה בישראל.

"כמו כן", הוסיף לין, "הפחתת תעריפי החשמל והדלק והקפאת הארנונה הינם צעדים מבורכים, אך הדבר מחייב התייחסות ארוכת טווח ושינוי המדיניות הקיימת. לשכת המסחר רואה בתוכנית זו שלב ראשון בלבד ואנו מצפים שתוכנית כוללת ומקיפה יותר תגובש לאחר התייעצות עם כלל המגזר העסקי. לא ניתן לתקוף את הגורמים ליוקר המחייה מבלי לראות את התמונה בכללותה ולגעת במוקדים החשובים ביותר מבלי לבחון את המצב כולו מנקודת ראותו של המגזר העסקי".
בין עיקרי התוכנית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר: הקפאת הארנונה לשנה, ביטול ההתייקרויות בדלק והפחתה של 10 אגורות לליטר, קיצוץ של 70% מעליית מחירי החשמל וקיצוץ של 70% בהתייקרות המים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה