בארץ

העיתונאי ישראל פריי נעצר בחשד לעבירות הסתה לטרור ולאלימות

לאחר מספר פעמים שנקרא לחקירה וסירב להגיע, משטרת ישראל עצרה הבוקר (שלישי) את העיתונאי ישראל פריי בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות
מערכת ice | 
ישראל פריי (צילום מתוך טוויטר)
הבוקר (שלישי) נעצר העיתונאי ישראל פריי בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות. המעצר הגיע בעקבות שלוש תלונות מאזרחים בחודשים ספטמבר ואוקטובר בחשד להסתה לטרור, בענין שני ציוצים שפרסם העיתונאי בטוויטר.
בתאריך ה-8.10.22 הגיב העיתונאי לציוץ שעסק בפיגוע בשועפאט בה נרצחה הלוחמת נוער לזר ז"ל וכתב: "...פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור". תלונה נוספת הגיעה בעקבות ציוץ מוקדם יותר מה-11.9.22 בו צייץ בתגובה למעצר המחבל ביפו "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

מדוברת משטרת ת"א נמסר כי "לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר".
בעקבות מעצרו, ח"כ עופר כסיף דרש לשחררו וצייץ כי "מעצרו של ישראל פריי הוא מעצר פוליטי בזוי, שהרי הוא נרדף הן כעיתונאי ביקורתי והן כמתנגד הכיבוש. מה עוד שכתב אמת: לפי כל הגדרה מקובלת פגיעה בכוחות צבאיים איננה נחשבת טרור. אני קורא לשחררו באופן מיידי!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה