בארץ

בן גביר לא מתקפל: "שר שאינו יכול להתוות מדינות - עציץ"

בעוצמה יהודית דוחים את הטענות בנוגע לדיווחים על כך שחבר הכנסת איתמר בן גביר ינסה לעדן את הצעת החוק לתיקון פקודת הממשלה. בהודעת דובר המפלגה נכתב בין היתר: "לשר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לביטחון לאומי"
מערכת ice |  3
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
חבר הכנסת איתמר בן גביר דוחה הערב (שבת) את השמועות על כך שהוא מתכוון לוותר בחוק לתיקון פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר", על התווית המדיניות בעניין החקירות. השמועות בנוגע למיתון החוק הגיעו בעקבות הביקורת הציבורית הרחבה שהוטחה בהצעת החוק והקושי לקדם אותו בוועדה במיוחד שקמה לדיון בעניין.
בהודעת דובר מפלגת עוצמה יהודית ביחס לשמועות על עידון החוק נכתב: "לא היו דברים מעולם, בן גביר לאחר ששמע את נציגי היעוץ המשפטי של הכנסת, נציגי היועמ"ש וחברי כנסת שונים, אכן נוטה לוותר על הסעיף בחוק שמדבר על קביעת מדיניות באשר להעמדה לדין, אולם באשר למדיניות חקירות, בן גביר לא מוכן לוותר על היכולת שלו להשפיע לאכוף עבירות כמו פרוטקשן, סכינאות, בריונות, טרור חקלאי". בהמשך ההודעה נכתב: "שר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לביטחון לאומי".
מנגד יש המתנגדים בחריפות להצעת החוק של חברת הכנסת בן גביר. אחד מהם הוא השר לביטחון פנים עומר בר לב. לשיטתו הצעת החוק תרסק את עצמאותה של המשטרה ותהפוך את המשטרה לנשלטת לחלוטין בידי הפוליטיקאים, "גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה החקיקתית - ההצעה תביא להרס של משטרת ישראל והרס הדמוקרטיה בישראל" כלשונו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חשבתי שהחרדים נגד החזירים אבל בעצם הם מתחזרים (ל"ת)
    פלוני 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין גבול לחזירות ולסחטנות.ביבי תתעורר כבר (ל"ת)
    פלוני 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין גבול לחזירות ולסחטנות.ביבי תתעורר כבר (ל"ת)
    פלוני 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור