בארץ

בן כספית על נתניהו: "הוא ראש ממשלה על הנייר"

הליך הרכבת הממשלה מגיע כבר לשלב ההארכה ונראה כי חברי הכנסת של הליכוד נותרו בצד. את התפקידים הנחשקים והסמכויות הנרחבות לקחו השותפים הקואליציוניים, ועכשיו נראה כי המלחמות בליכוד יובילו לקרע
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, בן כספית (צילום פייסבוק/בנימין נתניהו, 103FM)
28 ימי המנדט להרכבת הממשלה נגמרו אתמול וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עדיין לא הצליח להקים את הממשלה המיוחלת. נתניהו, שקיבל הארכה מנשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיע לשלב בו הוא מנסה לחלק את התפקידים שנותרו בקרב חברי הכנסת של הליכוד.
"במסגרת פירמידת המזון בטבע ניצבים טורפי העל, מתחתם טורפים בינוניים... בתחתית הפירמידה ההיררכית מצטופפים אלה שמהווים טרף לכולם", תיאר בן כספית בטורו במעריב את תהליך הרכבת הממשלה וגילה לנו כי יש שכבה נוספת. "בימים אלה מגלים החוקרים שכבה נוספת, נמוכה אף יותר: שפל מדרגה שאין למטה ממנו. שמה המדעי של המדרגה הזו הוא "חברי הכנסת של הליכוד".

כישלונו של נתניהו להקים ממשלה בזמן סביר, וזאת למרות ניצחון מוחץ (בטח יחסית למערכות הבחירות האחרונות), ו"מכירת החיסול הסיטונאית של נכסי המדינה לשותפיו הקואליציוניים" גרמו לכך שהתפקידים שנותרו לחברי הכנסת בליכוד אינם יוקרתיים כפי שמתאים למפלגה הגדולה ביותר.
"הוא ראש הממשלה על הנייר. הם ראשי הממשלה בשטח", הגדיר כספית את מצבו הנוכחי של נתניהו אל מול שותפיו הקואליציוניים. כספית משווה את המצב לשנת 2009 בה חסר ללשכת ראש הממשלה לאחר כעשור.
מספר חודשים לאחר חזרתו, התגלה כי לשכתו של נתניהו "קרועה, מסוכסכת ומתפרקת". כעת, לא מחכים אפילו מספר חודשים ועוד לפני שהממשלה מורכבת, נראה ש"ההיסטוריה חוזרת על עצמה, על סטרואידים".
אז מה יקרה בסוף? "הממשלה תצטלם בבית הנשיא, כולם יחייכו קדימה ולמחרת בבוקר יתחיל מסע הביזה האמיתי", סיכם כספית את תחזיתו הפסימית בעקבות מספר הממורמרים הגבוה שנותרו בעקבות הוויתורים הרבים שעשה בעת הקמת הממשלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המלאך
    גבריאל 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה יש, שמאל עכור תתמודדו
    סגור
  • 1.
    ממשלת כדאי לי (ל"ת)
    זאב רמיאל 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור