בארץ

גניבת ענק ברכבת ישראל איימה על תנועת הרכבות במוצ"ש

מאות מטרים של כבלי נחושת נגנבו הלילה סמוך לתחנת הרכבת להבים-רהט, מה שאיים לשבש את תנועת הרכבות במוצ"ש. המשטרה תחקור כיצד לא היו מוגנים הכבלים במצלמות אבטחה
מערכת ice |  3
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
אירוע גניבת ענק חמור במיוחד ארע בלילה בין שישי לשבת סמוך לתחנת הרכבת להבים-רהט. מאות מטרים של כבלי תקשורת השייכים למערכת האיתות של רכבת ישראל נחתכו ונלקחו על ידי גנבי נחושת. מדובר בכבלים שנמשכים בתעלות תת-קרקעיות מתחת לפסי הרכבת.
הגניבה גרמה לנזק עצום והשבתת מערכת האיתות, ומיד עם גילוייה החלו צוותי רכבת ישראל, בהם טכנאים, מהנדסים וחשמלאים, במאמץ לתקנו כדי שתנועת הרכבת תוכל לשוב לסדרה במוצ"ש. רק עם צאת השבת הודיעה רכבת ישראל כי אנשיה התגברו על הנזק שנגרם, ותנועת הרכבות תחודש במוצ"ש בהתאם ללו"ז המתוכנן.

מחקירה ראשונית עלה כי משני צדי המסילה בסמוך לתחנת להבים-רהט התגלו שתי תעלות שנחפרו, כל אחת באורך של כ-150 מטרים, מהן נמשכו כבלי הנחושת.
 
בשל התכנון המדוקדק והמודיעין שאספו הגנבים מראש, החשד המיידי נופל על כנופיות גנבי נחושת מהישובים הסמוכים לרהט. הגנבים מעוניינים בנחושת שבתוך הכבלים, חומר יקר מאוד אותו הם מוכרים בשטחי הרשות הפלשתינית. המשטרה תחקור אם לא היה פה מחדל שלא היו מצלמות אבטחה במקום.
מרכבת ישראל נמסר לאחר גילוי הגניבה: "משטרת ישראל וגורמי הביטחון נמצאים במקום וחוקרים את הגניבה. צוותי רכבת ישראל, טכנאים ומהנדסים נמצאים בנקודה ועובדים במרץ לתקן את הנזקים שנגרמו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בדואים החוצה !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יהודיה ישראלית גאה 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינת חלם !!! להכניס את כל הבדואים להסגר ולסלקם מארץ ישראל לאלתר למדבר סהרה שם מקומם!!! אין מקום בארץ ישראל היהודית מקום לבדואים הברברים הארורים שגורמים נזקים של מיליארדים למדינת ישראל היהודית ונזקים בגוף ובנפש לעם היהודי.. איתמר בן גביר עבודה רבה רבה רבה לך קפל שרוולים ומיד לעבודה
    סגור
  • 2.
    להכנס באמאמא שלהם,די נמאס
    דון קורליאון 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולל ירי חי.
    סגור
  • 1.
    ערבים זה רק נזקים . צריך להקטין נזקים (ל"ת)
    מייקל 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור