בארץ

הכנסת ה-25 ללא בל"ד, מרצ וימינה ועם 24 חברי כנסת חדשים

הכנסת ה-25 יוצאת לדרך אחרי טקס ההשבעה הממלכתי במשכן הכנסת בלי השותפים הוותיקים, עם סיעות שלמות שנמחקו ועם פנים חדשות  
דוד זולדן | 
הכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הכנסת ה־25 צפויה להשתנות משמעותית בהשוואה לקודמתה כאשר סיעות שלמות נמחקו ולא יהיו חלק מההרכב החדש וחברי כנסת ותיקים ימצאו עצמם מחוץ למשכן בפעם הראשונה אחרי תקופה ארוכה של עשייה פרלמנטרית. 
הכנסת הנכנסת תסתדר ללא נציגי מרצ ובל"ד, שלא עברו את אחוז החסימה. גם סיעת ימינה, שהייתה מרכיב חשוב בקואליציה החולפת, סיימה את דרכה הפוליטית ורוב נציגיה  פרט למתן כהנא שמצא את ביתו החדש ברשימת המחנה הממלכתי - יצפו היום בטקס הפתיחה מהספה ולא באולם המליאה.
לעומתם, 24 חברי הכנסת הטריים, רובם מהצד הימני של המפה הפוליטית, יתחילו היום את דרכם הפרלמנטרית, בין השאר מתוך ידיעה כי בעתיד הקרוב, עם קום הממשלה, חלקם יעזבו את הכנסת ויעברו למשרדים ממשלתיים, בהתאם לחוק הנורווגי. אחד מחברי הכנסת החדשים הוא יצחק גולדקנופף, שהוא גם היו"ר החדש של הרשימה המאוחדת יהדות התורה. גולדקנופף יכהן כחבר כנסת במשך תקופה קצרה מאוד ובקרוב ימונה לשר הבינוי והשיכון. הרשימה הכי צעירה מבחינת הניסיון והוותק במשכן הכנסת היא של הציונות הדתית. רוב חברי הרשימה המייצגים את מפלגת עוצמה יהודית נכנסו לכנסת בפעם הראשונה, הודות לעלייה הדרמטית של יו"ר המפלגה איתמר בן גביר. 
הרשימה הדתית־לאומית הביאה לכנסת ה־25 שלוש נשים - מספר משמעותי בהתחשב בעובדה שמספר הנשים הצפויות לכהן כחברות כנסת בהרכב הנוכחי נחשב לקטן, במיוחד ביחס לייצוג הנשי המכובד בכנסת הקודמת. לכן, הקואליציה המסתמנת צפויה להיות במידה רבה גברית ודתית. האופוזיציה נראית מגובשת הרבה פחות, אך מגוונת הרבה יותר מהרוב הפרלמנטרי.
סיעת הליכוד תהיה חדשה ומחודשת מכמה בחינות. לא רק בזכות השריונים של יו"ר התנועה בנימין נתניהו, אלא ובעיקר בזכות הפריימריז שהתקיימו בליכוד אחרי הפסקה של קרוב לשלוש שנים. כעת באים הבכירים ומבקשים לבוא על שכרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה