בארץ

שר אוצר בלי אגף התקציבים? "המדינה תהפוך לדיקטטורה"

רה"מ המיועד נתניהו שוקל להוציא את אגף התקציבים ממשרד האוצר ולהעבירו למשרד ראש הממשלה – במידה וימנה שר אוצר שאינו מהליכוד. גורמים במשרד מזועזעים מהרעיון
מערכת ice | 
נתניהו וסמוטריץ (צילום יהונתן סינדל ואוליבייר פיטוסי פלאש 90)
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוקל להוציא את אגף התקציבים ממשרד האוצר ולהעבירו למשרד ראש הממשלה. זאת, במידה וייאלץ לוותר על המשרד במסגרת הרכבת הקואליציה, ולמנות שר אוצר שאינו ממפלגת הליכוד.
המועמדים למשרת שר האוצר מתוך הליכוד הם השרים לשעבר ישראל כץ, ניר ברקת ואלי כהן. אולם מפלגת הציונות הדתית לוחצת להעביר את משרד האוצר לח"כ בצלאל סמוטריץ', במידה ולא יקבל את תיק הביטחון. אפשרות אחרת, יותר מועדפת על נתניהו, היא להעניק את משרד אוצר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, במידה והאחרון יהיה מעוניין בתפקיד. סיכוי נמוך יותר הוא שדווקא יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, ח"כ טרי, יתמנה לתפקיד.

כאמור, אם יעניק נתניהו את משרד האוצר לסמוטריץ', דרעי או גולדקנופף, יתכן ויהיה זה שר אוצר "מוחלש", ואגף התקציבים – החשוב ביותר במשרד – יועבר למשרד ראש הממשלה, לידי נתניהו עצמו.
גורם בכיר במשרד האוצר נחרד מהרעיון להפריד את אגף התקציבים מהאוצר, ואמר לידיעות אחרונות כי מהלך כזה "יגמור את המשרד". לדבריו, "אי אפשר לנהל מדיניות כלכלית באוצר בלי אגף התקציבים. זה מצב הזוי. זה לא סתם אגף שמעביר תקציבים שאושרו. זה התפקיד של החשב הכללי באוצר. אגף התקציבים הוגה ואחראי לכל הרפורמות הכלכליות במדינה ואחראי לכל החקיקה הכלכלית. העברת אגף התקציבים למשרד ראש הממשלה תהפוך את המדינה לדיקטטורית ולא תותיר למשרד האוצר שום סמכויות. זה סופו של המשרד".
וסיכם הגורם:  "לקבל את האוצר בלי אגף תקציבים זה כמו לקנות מנת פלאפל, אבל במנה לא יהיו כדורי הפלאפל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה