בארץ

סוד שיניו של סינוואר: איך הזנחה דנטלית חשפה אותו?

שיניו של יחיא סינוואר, ראש חמאס, שימשו כאמצעי זיהוי מהיר לגופתו. המצב הקשה והחריג של שיניו מעיד על הזנחה מתמשכת וקשיים רפואיים בתחום רפואת השיניים ברצועת עזה
מערכת ice | 
צילום Abed Rahim Khatib/ Flash90
שיניו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, שימשו כאמצעי זיהוי ראשוני עוד לפני ביצוע בדיקות DNA  לאחר מותו. מבנה שיניו החריג עורר שאלות רבות, וד"ר ג' מומחה לרפואת שיניים אמר לישראל היום בראיון אנונימי, שהתמונות מעידות על רמת הזנחה דנטלית חמורה, עם שיניים חסרות ומסובבות, ושקע בצורת V הפוך בשן אחת.
המומחה הדגיש כי המאפיינים הייחודיים של שיניו של סינוואר מאפשרים זיהוי מיידי, גם בטרם בדיקות הגנטיקה. "תופעות אלה כל כך נדירות שבנוכחותן, הסיכוי למצוא מישהו נוסף עם אותם מאפיינים הוא כמעט אפסי", אמר. הוא ציין כי בעיות של הסתובבות שינים נפוצות יותר בקרב אנשים מעל גיל 50, והדגיש את חשיבות הטיפול השוטף בשיניים.
"כ-2-3% מהאוכלוסייה סובלים מהתופעה הזו בגילאים מתקדמים, מה שמחייב התייחסות רפואית", הוסיף ד"ר ג'. הוא ציין כי מצב שיניו של סינוואר מעיד על חוסר טיפול מתמשך, ובישראל נוהגים לבצע השתלות שיניים כשחסרות שיניים, מה שמצביע על כך שהוא לא קיבל טיפולים הכרחיים.
לבסוף, המומחה ציין כי במהלך עבודתו נחשף למצב רפואת השיניים בעזה, והדגיש שהיא אינה מפותחת מה שמסביר את הזנחת שיניו של סינוואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה